Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Hoppade på Telia tåget precis,
Har ITUX Göteborg som stadsnät, hade Bahnhof innan.
Beställde med inkoppling direkt nu på onsdag, Bahnhof bekräftade att de kan koppla ur tidigare så jag får betala parallelt en månad, men det är värt det, vill inte sitta under julafton och vänta på att Telia skall koppla på ...
Återkommer senare när jag fått igång det, hoppas det går smidigt, har läst att byten kan krångla

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Så, han började svamla om affärsregler och behövde kolla med sin chef men sen gick det bra.
La till stor streaming för 199, känns som ett väldigt bra pris det med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Haha, jag hoppade på Telias BF erbjudande för första gången förra året. Står i kö i chatten nu, plats 22...får se hur det går..

I chatten blev det stopp, de sa att detta var ett nykundserbjudande.
Jag frågade då om man måste hota med uppsägning för att få erbjudandet.
Blev direkt satt på en ny kö till en annan chatt.
När jag kom fram ville de ringa upp mig. Efter ett samtal som varade i minde än en minut hade jag fått förlängt i ett år till.

Så det är bara att stå på sig så ska det inte vara några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

I chatten blev det stopp, de sa att detta var ett nykundserbjudande.
Jag frågade då om man måste hota med uppsägning för att få erbjudandet.
Blev direkt satt på en ny kö till en annan chatt.
När jag kom fram ville de ringa upp mig. Efter ett samtal som varade i minde än en minut hade jag fått förlängt i ett år till.

Så det är bara att stå på sig så ska det inte vara några problem.

Haha, exakt samma förfarande för mig. Fint att de försöker ändå

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman123:

Telenor är riktigt skräpföretag både vad det gäller support samt deras tjänster.
Du blir dessutom uppringd varje vecka från deras säljavdelning som ska sälja in fler tjänster.
Håll er borta från telenor!

Inte min upplevelse, hade telenor 1 år bredband.
De ringde mig 1 gång efter jag sa upp det, annars inga samtal.
Telia däremot, oj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Sannolikt inte, jag försökte förra och förrförra året, men de gav bara lite rabatt istället.

Nej. Det gjorde dem inte. Erbjud mig 10% rabatt.
Tack och hej, så blev Telia nu för första gången någonsin.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Nån som försökt matcha telia mot bahnhof?
Halebop som jag har nu ville inte matcha.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Går det att köra egen router direkt med Telia eller måste man hålla på att brygga deras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Bahnhof var omöjliga förra black week. Men hyfsade priser där nu

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Är det hopplöst att försöka få till en BF-deal om man sitter på ett aktivt Telia-abonnemang med bindningstid till nästa år? Någon som har försökt och lyckats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Går det att köra egen router direkt med Telia eller måste man hålla på att brygga deras?

Jag kör med egen. Fiber villa. Inte gjort något

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Bahnhof sänkte endast 30 kronor för mig, långt ifrån Telias erbjudande, fick säga upp Bahnhof ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oh Geesus:

Är det hopplöst att försöka få till en BF-deal om man sitter på ett aktivt Telia-abonnemang med bindningstid till nästa år? Någon som har försökt och lyckats?

När går bindningstiden ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Frågade dem, och går bra med vilken som.
Däremot tyckte han man skulle spara deras för framtida felsökning.
Viktigt att spara den för dem vill ha tillbaka den sen, om man byter efter 12mån.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard

Permalänk
Medlem

Känns bra med Black Week precis innan flytten till nya lägenheten som endast kör Telia! 500/500 here I come!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Skrivet av Snaskigt:

När går bindningstiden ut?

Juni nästa år. Notera också att jag sitter i en Telia-fastighet så jag har inte mycket att hota med vid en uppsägning. En riktig rävsax m.a.o.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oh Geesus:

generellt sätt så är de flesta ovilliga att erbjuda rabatter till folk som redan är bundna.

Skrivet av AxxT:

Nej. Det gjorde dem inte. Erbjud mig 10% rabatt.
Tack och hej, så blev Telia nu för första gången någonsin.

tråkigt att bredband2 inte prismatchar Telia. 10% lät snålt däremot. jag ringde dem förra månaden och de erbjöd mig 15% rabatt i ett år utan bindningstid utan att bråka, betalar just nu 379 kronor i månaden för 500/500. men hade varit trevligt att få ked det ännu mer har däremot ingen önskan om att byta till Telia.

hade helst velat ha Bahnhof men de vägrade matcha Telia för 2 år sen, och så då hoppade jag runt mellan några olika för att utnyttja nykundserbjudanden innan jag hamnat hos bredband2 som erbjudit 15% rabatt utan bindningstid i två omgångar nu.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Någon som testat med Tele2 och deras BF-erbjudande? Enligt hemsidan är det endast för nya kunder, men kan tänka mig att det fungerar för existerande också om man hotar med uppsägning.

Permalänk
Medlem

Tog uppsägning i chatten hos Telia. Skrev att jag ville ha förlängt bredband 500 för 299kr annars säga upp. Frågade om jag var nöjd annars. Vilket jag är. Sen ville ringa upp. 1 min senare hade jag förlängt 1 år till.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av BasseBaba:

Verkar tyvärr som man får ringa uppsägan. Tror problemet är för oss som har lite bindningstid kvar.
P.g.a att Telia själva tidigare fuckade upp en BF så har jag bindning till slutet av december, tror dom gamblar på att man inte kommer byta leverantör med bindning kvar.

Grejen är att listpriset för mig är 699:- så jag kommer ändå tjäna på att ta en annan leverantör och betala dubbelt en månad, alternativt om jag kan välja startdatum i slutet av december när jag tecknar nu.

Går det inte teckna nytt avtal from 30 dagar och hota med detta?

Skrivet av Delivers:

Någon som testat med Tele2 och deras BF-erbjudande? Enligt hemsidan är det endast för nya kunder, men kan tänka mig att det fungerar för existerande också om man hotar med uppsägning.

Testa! Troligen löser de något iom det kostar pengar att värva nya kunder + hantera från/till-koppling.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Tog uppsägning i chatten hos Telia. Skrev att jag ville ha förlängt bredband 500 för 299kr annars säga upp. Frågade om jag var nöjd annars. Vilket jag är. Sen ville ringa upp. 1 min senare hade jag förlängt 1 år till.

Fick mitt förlängt nu med i ett år efter hon "kollat erbjudanden" i 5 minuter.

Perfekt 500/500 299:-

Ingen telefon för min del dock. Gick direkt via chatten där jag slussades vidare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som inte får det förlängt.
Ring/chatta igen. Berätta att det många som fått sina abb förlängt Mex 12mån/299.

Dem kan ju inte säga nej till några men Ja till andra.
BS.

Annars får ni gå till tidningen/tv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska se vart man kan hitta bra kampanj.
Hoppas bahnhof tar sitt sunda förnuft och erbjuder något.
Betalar 358 nu för 250 mbit.

Inga problem att säga upp mitt om de behövs.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Fick mitt Felia 500/500 för 299kr/månad förlängt precis. Tror det är tredje året i rad nu haha.
Gick via chatt och uppringd för att bekfräfta.

Visa signatur

Silverstone Raven RV-02E | Asus Sabertooth p67 | Intel 2500k | Sparkle GTX 580 | G.Skill 2x4GB 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design R2 800w | OCZ Vertex 2 120GB | 1TB Samsung F3 HD103SJ + 2x500GB 7200RPM | Zalman CNPS-9900 MAX |

Permalänk
Medlem

Bahnhof matchade inget iallafall, trots att jag inte är kund hos dem idag, kommer bli Telia för mig

Permalänk
Skäggig legend

299kr 500/500 Telia förlängt. Men bra problem

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanna:

Bahnhof matchade inget iallafall, trots att jag inte är kund hos dem idag, kommer bli Telia för mig

Köade precis till dem men då vet jag, tack, får kanske bli telia här med, kan bara få 100 upp på min adress vilket jag finner märkligt.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Fick det också förlängt. Lite dryg kö i telefon bara och handläggaren var inte den snabbaste. Men till slut så! 50kr billigare än priset jag fick under förra årets black week.

Permalänk
Medlem

Ringde Telia nyss, 1 min att komma fram med nåt specialnummer. Fick mitt 500/500 förlängt till nästa år för 299 kr/mån. En liten tradition att ringa varje black friday :P.
Jag bor i villa med Telia öppet fiber. Jag hade Telenor fram till förra året och var väldigt nöjd med dom. Men då de bara kunde erbjuda 250/250 till samma pris, prismatchning gick inte, kände jag mig tvungen att byta. Telia har fungerat galant senaste året jag haft dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Köade precis till dem men då vet jag, tack, får kanske bli telia här med, kan bara få 100 upp på min adress vilket jag finner märkligt.

Är samma här, kan bara få 100 upp.
Men det är samma för alla i området tydligen, lite segt att Openuniverse som jag har här inte kör högre upp.

Dock så kan jag inte påstå att jag direkt har någon nytta av mer än 100mbit upp, men är ju nice ändå att ha 500

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE