Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Är det någon butik som ni sett har nya erbjudanden nu vid midnatt?

Permalänk
Medlem

Pengarna drogs men kassan står fortfarande och tuggar på webhallen... Enligt klarna fick jag grejerna men ser ingen order på webhallens orderhistorik? Någon annan som vet om jag fått processorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Gillar verkligen Inet. Men när de har en rea som DÖR kl 00.00 när självaste Black Friday börjar känns ju extremt snedvridet. Nu överlever jag ändå, det var inget som var livsnödvändigt. Men håller med andra. För 6-7 år sedan började Black Friday nu kl 00.00. Idag slår man igen porten den tiden istället och man kan lika gärna gå och lägga sig. Sjukt trist utveckling från något som det var lite pirr i från början.

De är tvungna att anpassa sig utifrån hur branschen utvecklats? Deras stream i Tisdag och Torsdag har väl ändå haft rätt bra erbjudanden? Kan förstå att det inte är några anställda som är sugna att streama på midnatt på Fredag, och färre som kan titta jämfört med tidigare på en torsdag. Att de dessutom måste börja med erbjudandena tidigare är ju inte deras fel personligen, det är ju så alla andra har börjat. Elgiganten var väl värst? De gjorde ju en stor sak av sin release förra torsdagen, en hel vecka innan. Inet hade ju iaf. stream kvällen innan.

Sedan flaggade väl inet för att vissa erbjudanden från vissa tillverkare dyker upp på en fredag eftersom det är då de får support med varorna (lite oklart vad exakt han avsåg där). Att erbjudandena aktiveras automatiskt på hemsidan, men dyker inte upp i den manuella kategorin förrän imorgon eftersom någon verkar hantera det manuellt (men att det skulle ske i begränsad omfattning, men likväl några nya erbjudanden idag).

Skrivet av Levan:

Det där priset var bara under deras drop-livestream med SweC mellan 23 till midnatt. Tog slut på < 1 min.

Beror ju också på att det var det bästa processorerbjudandet under black fridag / week. Att en 7700X kostade lika mycket som 7600X är en bra deal. Sedan kanske de borde fixa sitt system något så att det är tydligare vilket pris som gäller tidigare, att priset ändras precis i sista steget är inte någon höjdare för kunderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

Pengarna drogs men kassan står fortfarande och tuggar på webhallen... Enligt klarna fick jag grejerna men ser ingen order på webhallens orderhistorik? Någon annan som vet om jag fått processorn?

För mig står det i orderhistoriken och fick även mail med orderbekräftelse direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

För mig står det i orderhistoriken och fick även mail med orderbekräftelse direkt.

Misstänkte att det kunde vara så....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Och när du går vidare till kassan blir det 4990:-

Skrivet av BostonGurkan:

Var väl samma förra året? Eller hade några stora aktörer midnattserbjudanden? Hur som helst bra att veta inför nästa år. Då kan jag med gott samvete gå och lägga mig vid 22 som vanligt.

Skönt att vi avklarat åren med kösystem för att komma in på sidan vid midnatt iaf...

Skrivet av Levan:

Det där priset var bara under deras drop-livestream med SweC mellan 23 till midnatt. Tog slut på < 1 min.

Var fortfarande det gamla priset för mig när jag kolla nyss så trodde det fortfarande gällde då det stod 50+ i lager. My bad.

Skrivet av Toobbbbee:

Är det någon butik som ni sett har nya erbjudanden nu vid midnatt?

Kollade lite. Inte riktigt sett något nytt som varit intressant. Tror jag föredrar det här med att allt kommer tidigare istället för att stress-leta kl 00:00, men hade ju varit skönt o veta hur det blir i förväg så man inte måste köpa först och tänka sen på allting.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

Pengarna drogs men kassan står fortfarande och tuggar på webhallen... Enligt klarna fick jag grejerna men ser ingen order på webhallens orderhistorik? Någon annan som vet om jag fått processorn?

Minns jag rätt var jag med om något liknande ifjol, efter ett tag fick jag återbetalat pengarna via klarna då jag aldrig knep produkten, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

Pengarna drogs men kassan står fortfarande och tuggar på webhallen... Enligt klarna fick jag grejerna men ser ingen order på webhallens orderhistorik? Någon annan som vet om jag fått processorn?

samma för mig, belopp reserverade av klarna men inget på webhallens sida.

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk

Looks like this year I missed the Sweclockers Inet exclusive deal & many other drops at Inet & Webhallen given these deals are coming before the actual black Friday & are already finished when the actual midnight happens on Friday!

Still, trying my luck, has anyone seen a Black Friday worthy deal on M.2 SSD or high-capacity HDD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Looks like this year I missed the Sweclockers Inet exclusive deal & many other drops at Inet & Webhallen given these deals are coming before the actual black Friday & are already finished when the actual midnight happens on Friday!

Still, trying my luck, has anyone seen a Black Friday worthy deal on M.2 SSD or high-capacity HDD?

Webhallen did 2TB NVME for 1590 i think.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Är det någon butik som ni sett har nya erbjudanden nu vid midnatt?

Tror Elgiganten släppte iPaden nu, men svårt att se vad de släppt exakt. Står att de fyllt på med erbjudanden men ingen möjlighet att sortera efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Looks like this year I missed the Sweclockers Inet exclusive deal & many other drops at Inet & Webhallen given these deals are coming before the actual black Friday & are already finished when the actual midnight happens on Friday!

Still, trying my luck, has anyone seen a Black Friday worthy deal on M.2 SSD or high-capacity HDD?

This is a pretty solid deal for 2TB. The NV2 is also a Gen4 drive (although not with extreme speed but still good!):
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=7058071

https://www.techpowerup.com/review/kingston-nv2-1-tb-m-2-nvme...

Permalänk
Medlem

Väldigt bra pris på 7700x på webhallens stream. Ser fram emot billigare moderkort och ddr5 (och även cpu'er) så man kan hoppa på det tåget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Looks like this year I missed the Sweclockers Inet exclusive deal & many other drops at Inet & Webhallen given these deals are coming before the actual black Friday & are already finished when the actual midnight happens on Friday!

Still, trying my luck, has anyone seen a Black Friday worthy deal on M.2 SSD or high-capacity HDD?

The offer on the Exos deal expired yesterday (18 TB at ~3800 kr), but you still have IronWolf Pro at 16 TB for 4090 kr. There's still deals ongoing for Samsung 980 Pro 1 TB at 1190, that's still an alright price on a really good SSD. The really good deals went pretty fast and there has been quite a few SSD deals on the different streams.

What SSD you're going on might depend if it's intended to be used as a systems disk or not, if it's not, then DRAM isn't as important.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av last_grimm:

Looks like this year I missed the Sweclockers Inet exclusive deal & many other drops at Inet & Webhallen given these deals are coming before the actual black Friday & are already finished when the actual midnight happens on Friday!

Still, trying my luck, has anyone seen a Black Friday worthy deal on M.2 SSD or high-capacity HDD?

It's not in stock at the moment but you can still order the 4 TB deal on SN850X from Amazon (might have to manually select Amazon on available sellers).

https://www.amazon.se/gp/product/B0B7CQ2CHH/ref=ox_sc_act_tit...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Inet är nog den återförsäljare som anstränger sig mest av alla gällande teknikprodukter i samband med BF. Har ju varit svinbra streams och riktigt bra erbjudanden. Synd att övriga butiker inte satsar lika hårt med närvaron i samband med BF. Hade andra återförsljare ansträngt sig lika mycket denna veckan så hade BF krävt ledighet från jobb för att hinna med allt som konsument.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Looks like this year I missed the Sweclockers Inet exclusive deal & many other drops at Inet & Webhallen given these deals are coming before the actual black Friday & are already finished when the actual midnight happens on Friday!

Yes, this is truly laughable, not sure if this is something Swedish or a worldwide trend? All best deals coming before Black Friday?

WTF? LoL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

De är tvungna att anpassa sig utifrån hur branschen utvecklats? Deras stream i Tisdag och Torsdag har väl ändå haft rätt bra erbjudanden? Kan förstå att det inte är några anställda som är sugna att streama på midnatt på Fredag, och färre som kan titta jämfört med tidigare på en torsdag. Att de dessutom måste börja med erbjudandena tidigare är ju inte deras fel personligen, det är ju så alla andra har börjat. Elgiganten var väl värst? De gjorde ju en stor sak av sin release förra torsdagen, en hel vecka innan. Inet hade ju iaf. stream kvällen innan.

Sedan flaggade väl inet för att vissa erbjudanden från vissa tillverkare dyker upp på en fredag eftersom det är då de får support med varorna (lite oklart vad exakt han avsåg där). Att erbjudandena aktiveras automatiskt på hemsidan, men dyker inte upp i den manuella kategorin förrän imorgon eftersom någon verkar hantera det manuellt (men att det skulle ske i begränsad omfattning, men likväl några nya erbjudanden idag).

Beror ju också på att det var det bästa processorerbjudandet under black fridag / week. Att en 7700X kostade lika mycket som 7600X är en bra deal. Sedan kanske de borde fixa sitt system något så att det är tydligare vilket pris som gäller tidigare, att priset ändras precis i sista steget är inte någon höjdare för kunderna.

Vad pratar du om? Jag syftar på deras hemsida där de hade Black Friday-erbjudanden som försvann nu vid 00.00 även fast det fanns gott om produkter kvar. Ex Meta Quest 2 som någon var ute efter men även RAM-minnen. Vad har detta med allt du skriver att göra om anställda som ska sitta på en stream och att alla andra är värre? Jag pratar inte alls om dropsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwinkingToby:

Inet är nog den återförsäljare som anstränger sig mest av alla gällande teknikprodukter i samband med BF. Har ju varit svinbra streams och riktigt bra erbjudanden. Synd att övriga butiker inte satsar lika hårt med närvaron i samband med BF. Hade andra återförsljare ansträngt sig lika mycket denna veckan så hade BF krävt ledighet från jobb för att hinna med allt som konsument.

Ironiskt nog fick de tyvärr lite skit av tittarna för att de försökte lägga till fler erbjudande i sin RGB femma så att de kunde köra tre omgångar (och sedan körde de ytterligare lite tills erbjudandena tog slut). De hade väl räknat med att erbjudandena under 15 luckor skulle räcka till 3 omgångar, men tog nästan slut efter andra rundan. Då improviserade de och lade till billigare produkter/presentkort. Roligt koncept ändå, ett bra försöka interagera mer med tittarna. Likaså att de ändå ansträngde sig live för att försöka matcha erbjudanden mot vad folk ville ha.

Det de ska ha störst credit för är ju att de faktiskt hedrar samtliga erbjudanden som går igenom. De råkade ju sälja fyra (?) gånger fler 5800X3D än vad de ursprungligen hade tänkt (de hade väl tänkt sälja 50, men råkade väl sälja upp mot 200 st?). Det lär inte vara gratis för deras sida. Och mängden SSD köp som gick igenom på någon av deras drops i tisdag verkar ha varit ännu mycket högre än planerat.

Permalänk
Medlem

Fick tag på en 7700x och en 850x från webhallen, vet inte hur men det gick för mig iallafall.
Till o me fast jag gjorde 2 separata beställningar då jag missade ssd'n först så hann jag med den också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Vad pratar du om? Jag syftar på deras hemsida där de hade Black Friday-erbjudanden som försvann nu vid 00.00 även fast det fanns gott om produkter kvar. Ex Meta Quest 2 som någon var ute efter men även RAM-minnen. Vad har detta med allt du skriver att göra om anställda som ska sitta på en stream och att alla andra är värre? Jag pratar inte alls om dropsen.

Det var ju erbjudanden som var direkt knutna till streamen, det var ju tydligt uttalat under streamen (flera gånger) att så var fallet. Samma sak hände ju i tisdags när erbjudanden som inte hade tagit slut under streamen upphörde vid midnatt. För Meta Quest 2 var ju ett erbjudanden som de hade under streamen. Vet att de också hade ett erbjudanden på DDR4 ram under streamen som också upphörde vid midnatt.

Var det en vanlig produkt som hade nedsatt pris under hela veckan så kan du väl testa att skicka ett mail och se om du kan köpa till priset det var tidigare under veckan. Kanske kan gå, kanske inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Tänk på alla de som hade fräsig eltandborste på sina listor. De jublade högt! Det kan du väl unna dem?

Hade faktiskt eltandborste på min lista men vill inte köpa de nya dyra IO-varianten (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hade faktiskt eltandborste på min lista men vill inte köpa de nya dyra IO-varianten (:

Har du koll på dedär med Elborstar? Hur är OralB kontra Philips? Och vad motiverar tex IO9 över IO8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Ironiskt nog fick de tyvärr lite skit av tittarna för att de försökte lägga till fler erbjudande i sin RGB femma så att de kunde köra tre omgångar (och sedan körde de ytterligare lite tills erbjudandena tog slut). De hade väl räknat med att erbjudandena under 15 luckor skulle räcka till 3 omgångar, men tog nästan slut efter andra rundan. Då improviserade de och lade till billigare produkter/presentkort. Roligt koncept ändå, ett bra försöka interagera mer med tittarna. Likaså att de ändå ansträngde sig live för att försöka matcha erbjudanden mot vad folk ville ha.

Det de ska ha störst credit för är ju att de faktiskt hedrar samtliga erbjudanden som går igenom. De råkade ju sälja fyra (?) gånger fler 5800X3D än vad de ursprungligen hade tänkt (de hade väl tänkt sälja 50, men råkade väl sälja upp mot 200 st?). Det lär inte vara gratis för deras sida. Och mängden SSD köp som gick igenom på någon av deras drops i tisdag verkar ha varit ännu mycket högre än planerat.

John sade att de hade sålt 300 5800X3D, så 6ggr så många som planerat

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

John sade att de hade sålt 300 5800X3D, så 6ggr så många som planerat

Jisses, rätt rejäl extra utgift för den streamen ändå bara på en produkt. Kan inköpspriset vara omkring 3000 kr? 3500 kr? Eller har det varit högre? Blir fort stora summor i de volymerna. Om de teoretiskt haft inköpspris på 3500 kr, så skulle bara den droppen kostat dem 150,000 kr. Sedan tillkommer ju utgifterna för att de ändå måste hantera ordrar, garanti över tid etc. De sa väl under streamen i tisdags att en del av produkterna såldes under inköpspris? (Och idag nämnde de väl att processorer var några av de produkterna med allra minst marginaler)

Kan förstå att de var mer försiktiga i sin drop på 13600K idag (som ändå inte verkade planerad, men de försökte iaf).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Det var ju erbjudanden som var direkt knutna till streamen, det var ju tydligt uttalat under streamen (flera gånger) att så var fallet. Samma sak hände ju i tisdags när erbjudanden som inte hade tagit slut under streamen upphörde vid midnatt.

Ok, jag tittade inte på streamen. Såg bara att någon här länkade till deras hemsida med erbjudanden. Tycker dock oavsett att det är väldigt anmärkningsvärt att man plockar bort sidan samma sekund som Black Friday börjar. Jag antar att de har ett antal produkter till salu för en viss summa. När detta antal har sålts så är det väl bara att plocka bort produkten från kampanjsidan (det var väl nån CPU, en HDD och ett moderkort som sålde rekordsnabbt). Men om man erbjuder 300 RAM-minnen (jag vet inte, jag drar bara till med något) och 100 Meta Quest 2 och sedan säljer 150 av dessa RAM-minnen och 50 Meta Quest 2. Varför inte bara låta erbjudande ligga kvar? Någonstans måste de ju ha haft med i beräkning att det går in i kalkylen att kunna sälja dessa antal till detta pris. Det jag menar är att det känns som att Black Friday är ingenting längre. Tidigare började alla deals då. Nu är det Black Monday to Thursday. Minnet var väl sänkt med typ 100 kr jämfört med andra sidor så jag ligger inte sömnlös över det. Men jag förstår andra som kanske jobbar och missar en deal som bara försvinner även fast det finns massor av varor över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Ok, jag tittade inte på streamen. Såg bara att någon här länkade till deras hemsida med erbjudanden. Tycker dock oavsett att det är väldigt anmärkningsvärt att man plockar bort sidan samma sekund som Black Friday börjar. Jag antar att de har ett antal produkter till salu för en viss summa. När detta antal har sålts så är det väl bara att plocka bort produkten från kampanjsidan (det var väl nån CPU, en HDD och ett moderkort som sålde rekordsnabbt). Men om man erbjuder 300 RAM-minnen (jag vet inte, jag drar bara till med något) och 100 Meta Quest 2 och sedan säljer 150 av dessa RAM-minnen och 50 Meta Quest 2. Varför inte bara låta erbjudande ligga kvar? Någonstans måste de ju ha haft med i beräkning att det går in i kalkylen att kunna sälja dessa antal till detta pris. Det jag menar är att det känns som att Black Friday är ingenting längre. Tidigare började alla deals då. Nu är det Black Monday to Thursday. Minnet var väl sänkt med typ 100 kr jämfört med andra sidor så jag ligger inte sömnlös över det. Men jag förstår andra som kanske jobbar och missar en deal som bara försvinner även fast det finns massor av varor över.

För att vissa av erbjudandena säljs till deras inköpspriser, eller under inköpspris (dvs. de uttryckligen gör förlust på vissa produkter). Meta Quest 2 hade en officiell kampanj som bara verkar vara en bundle, så Inet gick ändå lite längre och sänkte ändå priset, dvs. ett erbjudande som äter av deras marginaler för produkten. De är väl villiga att spendera en viss summa på streamen med nedsatta priser, men vill ändå inte behålla erbjudandena hur länge som helst eftersom det överlag är ofördelaktigt för dem. Så de sätter ett maxantal under streamen och ger ändå tittarna några timmar på sig att bestämma sig om det finns lager kvar (fram till midnatt). Det är ändå rätt fair tycker jag.

Deras stream är ju inte bara ett försök att sälja produkter, utan också ett sätt för dem att göra en grej där de får uppmärksamhet och reklam. Därav att de är villiga att acceptera vissa kostnader associerat med den. När streamen är över så upphör också hur mycket de är villiga att spendera på sin kampanj.

De lär ju ha förlorat många tusentals kronor på vissa av dropsen som sålde avsevärt mer än de hade budgeterat, likväl så hedrar de alla ordrar som gick igenom. Det är ändå stora summor det rör sig om. Tycker nog de ändå ska ha mer credit för att de ändå försöker med sådana erbjudanden.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart jag hittar prisvärda DDR4 3200mhz ramminnen? Såg att inet hade en drops men missade den =/

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Inga nya èrbjudanen från midnatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yogart:

Inga nya èrbjudanen från midnatt?

Visst finns det nya erbjudanden. Du tänkte säkert på någonting mer specifikt men glömde berätta vad så att vi andra förstår vad du menar

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720