Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Telias 299:- för 500/500 ville inte Bahnhof matcha. Så nu blev det ett byte till Telia från och med andre Januari. Märkligt av Bahnhof eller?!

oja, likaså att dom har vunnit priser tidigare "sveriges nöjdaste kunder.... 19-21, men sen inget.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

oja, likaså att dom har vunnit priser tidigare "sveriges nöjdaste kunder.... 19-21, men sen inget.

Sedan dess har de ju bevisligen börjat snåla ner på åtminstone delar av sitt nät. Suboptimal routing inom vissa delar av Sverige, anslutna till färre IX, överbelastade länkar under Covid, etc. Deras kundtjänst är ju tyvärr också ökänt dålig om man ska tro andra här på forumet. Har väl även gått över till CG-NAT som standard?

Tyvärr lever de nog en del på gamla meriter numera. Deras erbjudande av 10 Gbit/s till konsumenter är dock riktigt konkurrenskraftigt. Ser gärna att de rycker upp sig och blir bra igen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Sedan dess har de ju bevisligen börjat snåla ner på åtminstone delar av sitt nät. Suboptimal routing inom vissa delar av Sverige, anslutna till färre IX, överbelastade länkar under Covid, etc. Deras kundtjänst är ju tyvärr också ökänt dålig om man ska tro andra här på forumet. Har väl även gått över till CG-NAT som standard?

Tyvärr lever de nog en del på gamla meriter numera. Deras erbjudande av 10 Gbit/s till konsumenter är dock riktigt konkurrenskraftigt. Ser gärna att de rycker upp sig och blir bra igen.

Ja jag upplever dem tyvärr som ganska otrevliga och direkt nonchalanta i sitt bemötande när man ringer dit som potentiell kund. Det drar ärligt talat ner intrycket av att vilja ha dem som operatör. Och kundtjänsten är ju verkligen det första ”ansiktet” man kommer i kontakt med som icke-kund. Det är verkligen suboptimalt.

Permalänk

Nu sitter jag med 250/250 med Bredband2 för 300 kr månaden icke bundet jag är nöjd.

bahnhof hörde av sig idag och kunde inte erbjuda något.... såklart.

Permalänk
Medlem

Synd att Bahnhof är så tråkiga. Haft Bahnhof sedan jag fick tillgång till fiber i början av 2016. Nu bytt till Telias BF-deal bland annat pga priset. 500/500 för 299 är bra. Tröttnat på Bahnhof, CGN och att de kan ta betalt för publik ip (50kr/mån av vissa kunder). Kundtjänsten har gått ned sig rejält.

Bytet gick sjukt smidigt. Jag sa vilket datum jag ville att Bahnhof skulle koppla ur. Blev aldrig av med uppkopplingen. Startade om routern och fiberboxen ca 00:15 på den dagen och fick då en Telia-ip istället. Kommer självklart försöka förlänga till samma pris om ett år. Ses här då.

Permalänk
Medlem

Fick mail från bahnhof nu med:

Hej!

Vi samarbetar med Zitius när vi levererar bredband i det nät som du är ansluten till. I februari 2023 kommer de att höja sina avgifter och därför måste vi tyvärr höja priset på ditt bredband till 419 kr/mån från och med 1 februari 2023.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Fick mail från bahnhof nu med:

Hej!

Vi samarbetar med Zitius när vi levererar bredband i det nät som du är ansluten till. I februari 2023 kommer de att höja sina avgifter och därför måste vi tyvärr höja priset på ditt bredband till 419 kr/mån från och med 1 februari 2023.

Vilken hastighet gäller det?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Vilken hastighet gäller det?

Sitter på 250mbit

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Sitter på 250mbit

Fyfan vad fruktansvärt dyrt för 250/250.
Gå över direkt till Bredband2. De erbjuder ju 15% rabatt om du binder dig i 12 månader.
Vad är dem ens bra på ?

Dålig kundservice, dåligt bemötande, höga priser.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Fick mail från Bahnhof:
"Vi samarbetar med Zitius när vi levererar bredband i det nät som du är ansluten till. I februari 2023 kommer de att höja sina avgifter och därför måste vi tyvärr höja priset på ditt bredband till 379 kr/mån från och med 1 februari 2023. Om du har en aktiv kampanj så ändras ditt pris efter kampanjens slut."

Sen ett annat:
"Får man fråga hur det kommer sig att du önskar säga upp ditt avtal och byta leverantör, är det något du är missnöjd med hos oss?"

Sen kollar jag fakturan på mina sidor och ser att dom lagt in kostnad för Januari trots att min tjänst avslutas 28e Dec. Lär inte återvända som kund där.

Permalänk
Medlem

Jag fick frågan i chatten varför jag ville säga upp Bahnhof.
Jag sa bara att det handlade om priset. De gjorde inget försök alls att behålla mig som kund. Jag nämnde inte ens vilket pris det handlade om.

Jag har även varit i kontakt med deras kundtjänst förr och fått rätt konstiga svar. Man hade tidigare en knapp på mina sidor som man kunde klicka på för att byta ip. Den slutade fungera plötsligt när jag bytte till högre hastighet. Kontakt med kundtjänst där jag fick höra att den aldrig har fungerat och inte borde synas (eh jo, det har den). Sen försvann knappen helt och då påstod kundtjänsten att den aldrig har funnits. Den slutade nog funka när de började köra hårdare på CGN. De kunde dock byta ip om man bad om det i chatten. Det slutade man också med sen och vid kontakt så fick jag frågan "varför vill du byta?" och "tyvärr, det går inte". Tycker det har med integritet att göra. Att inte alltid ha samma ip. Det kanske bara är en känsla men det känns som att fula tjänster kan spåra en lättare om man alltid har samma ip och samma fingeravtryck från webbläsaren. Kan vara jag som är lite väl paranoid bara. 😉

Edit
Hos Telia räcker det (för mig) med att släppa ip-adressen i routern under några minuter för att få en ny.

Edit: de lämnade också ut uppgifter till upplysningsbolag som standard om man skaffade ip-telefoni (det var gratis om man hade bredband förr). De verkar dock ha slutat med att göra det på rutin nu. https://bahnhof.se/telefoni#/
Jag märkte det när någon försökt nå mig på mitt ip-telnummer som de sökt fram själva. "Integritet", hehe.

ip-telefoni
Permalänk
Skrivet av Purgatory:

Fick mail från Bahnhof:
"Vi samarbetar med Zitius när vi levererar bredband i det nät som du är ansluten till. I februari 2023 kommer de att höja sina avgifter och därför måste vi tyvärr höja priset på ditt bredband till 379 kr/mån från och med 1 februari 2023. Om du har en aktiv kampanj så ändras ditt pris efter kampanjens slut."

Sen ett annat:
"Får man fråga hur det kommer sig att du önskar säga upp ditt avtal och byta leverantör, är det något du är missnöjd med hos oss?"

Sen kollar jag fakturan på mina sidor och ser att dom lagt in kostnad för Januari trots att min tjänst avslutas 28e Dec. Lär inte återvända som kund där.

Fick ett likadant mail idag. Har 10/10-uppkoppling som jag betalar rövarpriset 279kr/mån för som går upp till ockerpriset 329kr. Jag är inte en person som byter leverantör kors och tvärs men nu är det fan nog. Men det som ställer till det lite är att från 1 april så är det inte Zitius utan Global Connect som gäller här, så man vet inte vad det blir för pris då.

Hur gör ni med e-post ni som byter leverantör ofta? Dumt nog har jag kört all viktig e-post genom bahnhof (namn@bahnhof.se) och dom adresserna försvinner ju när jag byter leverantör. Jag har tre olika e-postadresser lite här och där på mer eller mindre viktiga platser så det blir ju lite jobb att ändra dom sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammaMumin:

Fick ett likadant mail idag. Har 10/10-uppkoppling som jag betalar rövarpriset 279kr/mån för som går upp till ockerpriset 329kr. Jag är inte en person som byter leverantör kors och tvärs men nu är det fan nog. Men det som ställer till det lite är att från 1 april så är det inte Zitius utan Global Connect som gäller här, så man vet inte vad det blir för pris då.

Hur gör ni med e-post ni som byter leverantör ofta? Dumt nog har jag kört all viktig e-post genom bahnhof (namn@bahnhof.se) och dom adresserna försvinner ju när jag byter leverantör. Jag har tre olika e-postadresser lite här och där på mer eller mindre viktiga platser så det blir ju lite jobb att ändra dom sen.

Varför i hela friden har du din e-post hos din ISP? Byt omgående.
Samt, kan man ens ha 10Mbit idag? Har du ADSL?

Hade jag inte tänkt mig för, så hade jag gissat att detta inlägg skrevs 2006.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammaMumin:

Fick ett likadant mail idag. Har 10/10-uppkoppling som jag betalar rövarpriset 279kr/mån för som går upp till ockerpriset 329kr. Jag är inte en person som byter leverantör kors och tvärs men nu är det fan nog. Men det som ställer till det lite är att från 1 april så är det inte Zitius utan Global Connect som gäller här, så man vet inte vad det blir för pris då.

Hur gör ni med e-post ni som byter leverantör ofta? Dumt nog har jag kört all viktig e-post genom bahnhof (namn@bahnhof.se) och dom adresserna försvinner ju när jag byter leverantör. Jag har tre olika e-postadresser lite här och där på mer eller mindre viktiga platser så det blir ju lite jobb att ändra dom sen.

Byt till Gmail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammaMumin:

Fick ett likadant mail idag. Har 10/10-uppkoppling som jag betalar rövarpriset 279kr/mån för som går upp till ockerpriset 329kr. Jag är inte en person som byter leverantör kors och tvärs men nu är det fan nog. Men det som ställer till det lite är att från 1 april så är det inte Zitius utan Global Connect som gäller här, så man vet inte vad det blir för pris då.

Hur gör ni med e-post ni som byter leverantör ofta? Dumt nog har jag kört all viktig e-post genom bahnhof (namn@bahnhof.se) och dom adresserna försvinner ju när jag byter leverantör. Jag har tre olika e-postadresser lite här och där på mer eller mindre viktiga platser så det blir ju lite jobb att ändra dom sen.

De gjorde samma sak förra året, de höjde precis efter BF. Det behöver inte ha någonting med varandra att göra förstås, de kanske får prisuppgifter från nätoperatörerna nu i början på december. Det gäller att försöka få någon rabatt på Bahnhof och binda upp sig i ett år till, så slipper du höjningen. Så gjorde jag förra året och i år, det gick bra.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Varför i hela friden har du din e-post hos din ISP? Byt omgående.
Samt, kan man ens ha 10Mbit idag? Har du ADSL?

Hade jag inte tänkt mig för, så hade jag gissat att detta inlägg skrevs 2006.

Jag skrev ju "dumt nog" :). Nej det är fiber och visst erbjuder Bahnhof 10Mbit och har en "kampanj" vilket innebär att man slipper startavgift. Hurra! Även bredband2 har 10Mbit men billigare, blir nog att välja dom. Har haft Bahnhof i ca 12 år och i början kostade det 104kr/mån.

Skrivet av N!klas:

Byt till Gmail.

Blir nog så.

Skrivet av pine-orange:

De gjorde samma sak förra året, de höjde precis efter BF. Det behöver inte ha någonting med varandra att göra förstås, de kanske får prisuppgifter från nätoperatörerna nu i början på december. Det gäller att försöka få någon rabatt på Bahnhof och binda upp sig i ett år till, så slipper du höjningen. Så gjorde jag förra året och i år, det gick bra.

Verkar vara omöjligt att få rabatt hos Bahnhof, enligt många.

Permalänk

Fick denna av Bahnhof idag. Tur att man sagt upp. Betalar 309 kr idag för 50/10.

Vi samarbetar med Seths Fiber & Telekom AB när vi levererar bredband i det nät som du är ansluten till. I februari 2023 kommer de att höja sina avgifter och därför måste vi tyvärr höja priset på ditt bredband till 349 kr/mån från och med 1 februari 2023. Om du har en aktiv kampanj så ändras ditt pris efter kampanjens slut.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Sedan dess har de ju bevisligen börjat snåla ner på åtminstone delar av sitt nät. Suboptimal routing inom vissa delar av Sverige, anslutna till färre IX, överbelastade länkar under Covid, etc. Deras kundtjänst är ju tyvärr också ökänt dålig om man ska tro andra här på forumet. Har väl även gått över till CG-NAT som standard?

Tyvärr lever de nog en del på gamla meriter numera. Deras erbjudande av 10 Gbit/s till konsumenter är dock riktigt konkurrenskraftigt. Ser gärna att de rycker upp sig och blir bra igen.

Kontaktade en mängd ISP:er för att fråga vilka som kunde erbjuda publik IP och inte en enda kunde det. Så jag sitter kvar på Bahnhof där jag har publik IP (än så länge gratis) sedan flera år tillbaks.

Deras kundtjänst är som sagt inte den bästa. Eftersom vi haft mycket bygg och elarbeten i och kring vårt lägenhetshus har Internet ofta varit nere bitvis (för alla i huset/trappuppgången). Men när man kontaktar dem tar det 4-7 dagar innan de ens tittar på ärendet, sen hotar de med att man får betala själv om de ska skicka ut en tekniker och den inte hittar något fel. Eftersom andra hyresgäster har andra ISP:er väntar jag helt enkelt tills någon granne med en bättre ISP felanmäler så får de åtgärda felet istället. Eller så hinner det hoppa igång igen av sig själv innan Bahnhof ens tittat på ärendet.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammaMumin:

Verkar vara omöjligt att få rabatt hos Bahnhof, enligt många.

Man får inte mycket rabatt men det går. Vi har 90kr rabatt per månad om man jämför med vad det kommer höjas till i februari och det är billigare (för samma hastighet) än vad vi kunde få hos någon annan leverantör. De var trevliga i kundtjänsten med så jag delar inte upplevelsen som andra har haft.

Permalänk

Varit i kontakt med Telia. Om ni fått en för hög avgift i december kommer detta korrigeras på januari fakturan.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Kontaktade en mängd ISP:er för att fråga vilka som kunde erbjuda publik IP och inte en enda kunde det. Så jag sitter kvar på Bahnhof där jag har publik IP (än så länge gratis) sedan flera år tillbaks.

Telia har bara publika ip-adresser. Därför jag valde att göra bytet till Telia från Bahnhof.

Ownit ska väl också ha
Obenetworks

Sen är det väl inte så ovanligt med kundtjänster som inte förstår vad man pratar om och tror man menar fast ip när man säger att man behöver en publik..

Permalänk
Skrivet av Pepsin:

Kontaktade en mängd ISP:er för att fråga vilka som kunde erbjuda publik IP och inte en enda kunde det. Så jag sitter kvar på Bahnhof där jag har publik IP (än så länge gratis) sedan flera år tillbaks.

Deras kundtjänst är som sagt inte den bästa. Eftersom vi haft mycket bygg och elarbeten i och kring vårt lägenhetshus har Internet ofta varit nere bitvis (för alla i huset/trappuppgången). Men när man kontaktar dem tar det 4-7 dagar innan de ens tittar på ärendet, sen hotar de med att man får betala själv om de ska skicka ut en tekniker och den inte hittar något fel. Eftersom andra hyresgäster har andra ISP:er väntar jag helt enkelt tills någon granne med en bättre ISP felanmäler så får de åtgärda felet istället. Eller så hinner det hoppa igång igen av sig själv innan Bahnhof ens tittat på ärendet.

Telenor ger dig också en icke-NATad ip. De flesta rimliga operatörer lär väl göra det istället för någon svartnäts-lösning? Låter som att ni inte riktigt lyckats nå varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Varit i kontakt med Telia. Om ni fått en för hög avgift i december kommer detta korrigeras på januari fakturan.

Ok, har fått alldeles fel belopp. Förstod att det var fel. Så den ska betalas med det felaktiga då och får tillbaka i januari eller hur gör dom

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Kontaktade en mängd ISP:er för att fråga vilka som kunde erbjuda publik IP och inte en enda kunde det. Så jag sitter kvar på Bahnhof där jag har publik IP (än så länge gratis) sedan flera år tillbaks.

Kan det vara någon begränsning i stadsnätet eller liknande som du sitter ansluten i? Vet bekanta med även nytecknade abonnemang som fick publika IP-adresser, så det gäller inte bara folk som varit kunder länge och har kvar publik IP av gammal hävd.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av Ploppsan:

Ok, har fått alldeles fel belopp. Förstod att det var fel. Så den ska betalas med det felaktiga då och får tillbaka i januari eller hur gör dom

Dom sa så till mig på chatten iaf. Vi får se.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Man får inte mycket rabatt men det går. Vi har 90kr rabatt per månad om man jämför med vad det kommer höjas till i februari och det är billigare (för samma hastighet) än vad vi kunde få hos någon annan leverantör. De var trevliga i kundtjänsten med så jag delar inte upplevelsen som andra har haft.

Håller med. Min mor lyckades på nåt jäkla sätt förhandla sig till 50% rabatt på 100/10 hos Bahnhof jämfört med listpriset med löfte om att det kommer gälla tills vidare. Det har hon haft i snart 2 år nu. Jag blev helt chockad att hon lyckades 😆

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Fick mail från bahnhof nu med:

Hej!

Vi samarbetar med Zitius när vi levererar bredband i det nät som du är ansluten till. I februari 2023 kommer de att höja sina avgifter och därför måste vi tyvärr höja priset på ditt bredband till 419 kr/mån från och med 1 februari 2023.

Fick också ett likadant mail. Sitter på 250/250.
Det är tredje höjningen på ca 1,5 år. Nu kommer jag byta till något annat.
Kollar på Ownit och Bredband2, är det bara att beställa och säga upp Bahnhof på en gång?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lembritt:

Fick också ett likadant mail. Sitter på 250/250.
Det är tredje höjningen på ca 1,5 år. Nu kommer jag byta till något annat.
Kollar på Ownit och Bredband2, är det bara att beställa och säga upp Bahnhof på en gång?

Funderar på samma sak, har också 250/250 Bahnhof och nu går den upp till typ 450kr eller nåt sådant.
Men tittar man på ownit eller b2 så blir det inte så mycket billigare heller via zitius.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Funderar på samma sak, har också 250/250 Bahnhof och nu går den upp till typ 450kr eller nåt sådant.
Men tittar man på ownit eller b2 så blir det inte så mycket billigare heller via zitius.

Jag kollar bredband nu och för 250/250:

Bredband2 - 355 kr/mån
Bindningstid: 0 månader
Uppsägningstid: 1 månader
Minst en faktura via e-post 25 kr, sedan kan man köra e-faktura eller autogiro

Ownit - 389 kr/månad, men kampanj: 99 kr per månad första 3 månaderna.
Bindningstid: 12 månader
Uppsägningstid: 1 månader

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Fick också ett likadant mail. Sitter på 250/250.
Det är tredje höjningen på ca 1,5 år. Nu kommer jag byta till något annat.
Kollar på Ownit och Bredband2, är det bara att beställa och säga upp Bahnhof på en gång?

Skrivet av stgr:

Funderar på samma sak, har också 250/250 Bahnhof och nu går den upp till typ 450kr eller nåt sådant.
Men tittar man på ownit eller b2 så blir det inte så mycket billigare heller via zitius.

Om Telia är ett alternativ så brukar de köra BF-kampanjerna i mellandagarna igen