Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Lämna gärna ett omdöme på google och prisjakt på dessa sajter har dom mindre möjlighet att censurera bort än på "trust"-pilot.com

Tack

Jo har gjort det. Har du några mer sidor jag kan recensiera på så ge mej .
Ska ha mina cash tebax. Så får jag väl ta bort mina omdömen.
Premiumgaming har mailat mej att ta bort mina omdöme, hot eller ?. Dom fick bort ett av min omdöma på trustpilot. Men mina pengar tebax annars ger jag mej fan inte. Anmält har jag gjort till ARN me.
Tänker på er andra. Sidan o priserna lurar ju bra.
Gå inte på det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Loke-44:

Tack

Jo har gjort det. Har du några mer sidor jag kanrecensiera på så ge mej .
Ska ha mina cash tebax. Så får jag väl ta bort mina omdömen.
Premiumgaming har mailat mej att ta bort mina omdöme, hot eller ?. Dom fick bort ett av min aomdöma på trustpilot. Men mina pengar tebax annars ger jag mej fan inte. Anmälda me.
Tänker på er andra. Sidan o priserna lurar ju bra.
Gå inte på det.

Finns ofta ingen anledning att ta bort omdömen med mindre man har varit väldigt orättvis. Syftet med sådana recensionssajter är ju att informera potentiella kunder om butiken är seriös eller ej. Måhända att du (fingers crossed) får dina pengar, men har butiken misskött sig bör omdömet vara kvar imo.
Sedan får man se till att formulera sådana omdömen på ett ganska sakligt sätt. Detta då svordomar, CAPS LOCK-text och liknande ökar risken att ex. Truspilot tar bort omdömet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Finns ofta ingen anledning att ta bort omdömen med mindre man har varit väldigt orättvis. Syftet med sådana recensionssajter är ju att informera potentiella kunder om butiken är seriös eller ej. Måhända att du (fingers crossed) får dina pengar, men har butiken misskött sig bör omdömet vara kvar imo.
Sedan får man se till att formulera sådana omdömen på ett ganska sakligt sätt. Detta då svordomar, CAPS LOCK-text och liknande ökar risken att ex. Truspilot tar bort omdömet.

Helt klart.

Premiumgaming ligger på själva oxå.

En bit ur ett mail ja fick för att eliminera mitt omdöme.

----------

Hej kund,

premiumgaming.se rapporterade nyligen ditt omdöme då de inte tror att omdömet bygger på en äkta upplevelse. Tyvärr har du inte lämnat fler uppgifter, och ditt omdöme har därför tagits bort.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Loke-44:

Helt klart.

Premiumgaming ligger på själva oxå.

En bit ur ett mail ja fick för att eliminera mitt omdöme.

----------

Hej kund,

premiumgaming.se rapporterade nyligen ditt omdöme då de inte tror att omdömet bygger på en äkta upplevelse. Tyvärr har du inte lämnat fler uppgifter, och ditt omdöme har därför tagits bort.

Isf. är det väl bara att posta omdömet igen samt lägga till den saknade informationen? Så lätt ska det ju inte vara att bli av med negativa kommentarer.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Isf. är det väl bara att posta omdömet igen samt lägga till den saknade informationen? Så lätt ska det ju inte vara att bli av med negativa kommentarer.

Har redan gjort. Dubbelt upp. Dom ska inte komma undan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Skrivet av Loke-44:

Har redan gjort. Dubbelt upp. Dom ska inte komma undan.

Jag är lite fundersam till hur banken skulle sköta dessa ärenden, om man väljer att reklamera kortköpet. PayPal går väl inte att bruka längre via sidan? Vilket jag kan förstå, eftersom PayPal är ett jäkla tryggt alternativ för kunden.

Hos Trustpilot finns det uppgiftslämnare som menar på att detta företag trissar upp priset efter lagd beställning. Samtidigt tycks det här företaget sega ned på processen vad gäller kundtjänst och ångrat köp, därtill kräver 5% avgift på köpesumman vid avbeställning.

Detta beteende blir ju enkla pengar till kassan åt firman. De behöver knappt arbeta för dessa tusenlappar som strömmar in, då folk klickar in på fel företag och hamnar i dess utdragna kola. Ett sätt vore att (tänker jag mig) är att försöka reklamera köpet via banken så företaget faktiskt får ett rättfärdigt ifrågasättande, om det drivs med god etik. Banken tänker jag mig, värnar om sina kunder och att kundernas pengar faktiskt går till den fulla service som utlovas.

Jag är osäker hur stor roll din bank kan utöva. Men det kan vara värt ett undersökande.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att beställningarna tar så lång tid att skicka är att de inte har datordelarna i handen. De kliver vidare till Tradera och Blocket och köper det som passar. Har observerat detta ett tag nu. Varför de vill byta delar i vissa byggen, eftersom de helt enkelt inte har delen. De enda föremålen de verkar ha till hands är chassi och nätaggregat som är billiga, tunna och förmodligen farliga.

Det är därför de gör det, får dig att vänta länge eftersom de inte har datordelarna i handen. Och sedan avbryter du, och de ljuger om att datorn sedan byggs och debiterar dig 5% av det totala beloppet för att ta ut. Långsamma men lätta pengar.

Hoppas detta kastar lite ljus, de som lurar andra irriterar mig verkligen. Stå upp mot dem!

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz
Hwbot @Warp9 Team - https://hwbot.org/user/ashley98/
Överklockare av äldre hårdvara! , Inte härifrån 🇬🇧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashley98:

Anledningen till att beställningarna tar så lång tid att skicka är att de inte har datordelarna i handen. De kliver vidare till Tradera och Blocket och köper det som passar. Har observerat detta ett tag nu. Varför de vill byta delar i vissa byggen, eftersom de helt enkelt inte har delen. De enda föremålen de verkar ha till hands är chassi och nätaggregat som är billiga, tunna och förmodligen farliga.

Det är därför de gör det, får dig att vänta länge eftersom de inte har datordelarna i handen. Och sedan avbryter du, och de ljuger om att datorn sedan byggs och debiterar dig 5% av det totala beloppet för att ta ut. Långsamma men lätta pengar.

Hoppas detta kastar lite ljus, de som lurar andra irriterar mig verkligen. Stå upp mot dem!

Varför står det då att dom har varorna på lager.
När dom inte ens finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag är lite fundersam till hur banken skulle sköta dessa ärenden, om man väljer att reklamera kortköpet. PayPal går väl inte att bruka längre via sidan? Vilket jag kan förstå, eftersom PayPal är ett jäkla tryggt alternativ för kunden.

Hos Trustpilot finns det uppgiftslämnare som menar på att detta företag trissar upp priset efter lagd beställning. Samtidigt tycks det här företaget sega ned på processen vad gäller kundtjänst och ångrat köp, därtill kräver 5% avgift på köpesumman vid avbeställning.

Detta beteende blir ju enkla pengar till kassan åt firman. De behöver knappt arbeta för dessa tusenlappar som strömmar in, då folk klickar in på fel företag och hamnar i dess utdragna kola. Ett sätt vore att (tänker jag mig) är att försöka reklamera köpet via banken så företaget faktiskt får ett rättfärdigt ifrågasättande, om det drivs med god etik. Banken tänker jag mig, värnar om sina kunder och att kundernas pengar faktiskt går till den fulla service som utlovas.

Jag är osäker hur stor roll din bank kan utöva. Men det kan vara värt ett undersökande.

Precis så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke-44:

När dom inte ens finns.

För att det är en scam?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke-44:

När dom inte ens finns.

Om de sa att de inte hade varorna i lager så skulle ingen köpa från dem. För tid är pengar för vissa människor. De flesta vill ha varorna direkt eller så snart som möjligt.Om du väntar länge på varor så skulle folk hellre handla någon annanstans.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz

Permalänk
Medlem

Tyckte väl att det här namnet verkade bekant.

Köpte Windowsnyckel från dem via Tradera för en tid sedan. Det är ju en sanslös skillnad på 89 spänn och 1399 spänn, och även om jag brukar förespråka att köpa legitima grejer, så blev det en grådaskig fulnyckel den här gången. Köpte lite i blindo, gick på Traderaomdömen och betalade med Paypal. Med det sagt: licensen kostade ungefär som en dosa snus och en godispåse, kom tio minuter senare än aviserad tid men har fungerat hittills. Jag var väl en av de "tursamma" i det här kundnöjdhetslotteriet. På Tradera verkar man mest sälja nycklar, och hade man haft sin datorsäljarverksamhet där, då hade nog omdömena varit annorlunda.

I vilket fall känns det inget vidare att ha petat ner pengar i det här företagets ficka. Nog för att man kanske inte köper helt rumsrena Windowsnycklar för under en tiondel av priset, men det känns ändå som att det finns grader i helvetet. Det här känns som ett gäng halvtidsscammare, typ.

Permalänk
Medlem

Hur ser Microsoft på att man säljer snodda nycklar som svenskt företag? Kan inte dom sätta företaget i konkurs o låta det ruttna? Eller bryr dom sig inte?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Det är "Whack a Mole" Med dessa licensnyckelförsäljningar. När en blir avstängd kommer en annan att dyka upp, ganska svårt att stoppa egentligen. Antagligen har nycklar dragits ur avvecklade maskiner eller stulits från utlandet.

Hmmm Glömde lägga till, ibland säljs de med en USB med Windows på. Som jag såg en berättelse om att Microsoft ställde inför rätta en man som sålde datorer med Windows Media brända på en disk. Jag antar att de tekniskt sett säljer upphovsrättsskyddade medier. Microsoft äger rättigheterna till det mediet även om det är gratis att ladda ner från Microsofts webbplats och inte kan säljas vidare. inte säker på om detta kan motiveras?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Hur ser Microsoft på att man säljer snodda nycklar som svenskt företag? Kan inte dom sätta företaget i konkurs o låta det ruttna? Eller bryr dom sig inte?

Skrivet av Ashley98:

Det är "Whack a Mole" Med dessa licensnyckelförsäljningar. När en blir avstängd kommer en annan att dyka upp, ganska svårt att stoppa egentligen. Antagligen har nycklar dragits ur avvecklade maskiner eller stulits från utlandet.

De behöver inte vara stulna.

Här är en intressant video i ämnet.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

För att det är en scam?

Jo.fattade det sen efter att jag förstått att jag blivit totalt blåst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Dom kräver 10%. Helt sjukt är det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke-44:

Anmäl till ARN och förklara hela förloppet i detalj.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Anmäl till ARN och förklara hela förloppet i detalj.

Har jag redan gjort för längesen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

De behöver inte vara stulna.

Här är en intressant video i ämnet.

https://www.youtube.com/watch?v=bm3mLBJWBhc

Oj en som tjänar sin brödföda på licensavtalsbrytande nycklar hävdar att de är legit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Oj en som tjänar sin brödföda på licensavtalsbrytande nycklar hävdar att de är legit...

Ja o hans samtal till MS kändes som han prata med ett scamcenter.
Och han förklara ju aldrig till supporten att den va köpt för typ 100kr. Eller va en Volume Licens

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Sveriges Ledande Gaming & Mjukvarobutik 2022"

Är det inte Inet som är ledande?

Vad är detta för skämtbutik?

Permalänk
Medlem

Med tanke på att den här tråden är startad i februari 2022. Bolaget är bildat och registrerat en bra tid efter start av försäljning, så även registreringen för F-skatt och moms. Ser att hemsidan har uppdaterats sedan trådstarten...

https://www.bolagsfakta.se/5594021874-PremiumGaming_Sweden_AB

Bolaget bildat
2022-05-31

Bolaget registrerat
2022-10-20

Firmanamn registrerat
2022-10-20

Bolagsordning
2022-05-31

Registrerad för F-skatt
2022-11-10

Aktiv i momsregistret
2022-11-10

Ytterligare tre företag är registrerade på samma adress i ett villakvarter.

Nordic Language University AB
559359-7221

FREDSDEMOKRATERNAS FÖRBUND I VÄSTRA GÖTALAND
802470-5926

SWEDISH PEACE
802510-5159

Permalänk
Medlem

Nordic Language University såg ju ut som en riktigt skojarsida det också. Tar 1100€ i månaden för en kurs i svenska. Ingen faktisk besöksadress och generiska google-bilder. En flik för webmail som leder direkt till one.com...

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Kollade igenom villkoren på sidan och noterar att de är snudd på identiska med villkoren på ett antal andra sidor.

Noterar också att lokala lagar gäller.

"AVSNITT 18 - GÄLLANDE LAG
Dessa användarvillkor och eventuella separata avtal genom vilka vi tillhandahåller tjänster till dig ska styras av och tolkas i enlighet med lagarna på Varnumsgatan, Borås, Vastragotaland, 507 45, Sverige."

Ett urval av sidor med snudd på samma formuleringar i texten.
https://www.sainlogic.com/swedish/terms-of-use
https://pluslife.se/butikk/anvaendarvillkor
https://www.felgkongen.se/pages/anvandarvillkor

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAvliden:

"AVSNITT 18 - GÄLLANDE LAG
Dessa användarvillkor och eventuella separata avtal genom vilka vi tillhandahåller tjänster till dig ska styras av och tolkas i enlighet med lagarna på Varnumsgatan, Borås, Vastragotaland, 507 45, Sverige."

Sjysst med egna lagar hemma i sitt hus. Tänk om alla hade det så gott.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke-44:

Fått kanonhjälp av banken idag.
Tack för hjälpen .

Reklamera köp/uttag.
Hoppas på detta nu har man många bollar
I luften.o då blir det jobbigt.

1100 är väl inte döden men dom ska fan inte få dom pengarna iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke-44:

1100 är väl inte döden men dom ska fan inte få dom pengarna iallafall.

Håller helt med. Låt inte blodsugarna få mer än vad de redan blåst sina kunder på.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke-44:

Gick att reklamera köp/uttag på bsnken.
Hade jag ingen aning om. Tacker igen o igen
För tipsen.

Vh

Permalänk
Medlem

Är detta ens möjligt? 149kr från ordinarie 5000kr+?

https://premiumgaming.se/mjukvara/37-microsoft-office-2021-pr...