Permalänk

premiumgaming.se erfarenhet ?

Hej någon som handlat hos detta företag förut ? Tycker priserna verka ok men vad tycker ni som vet mer än mig. https://premiumgaming.se/ är dom bra att ha och göra med mm . funderar på ev att lägga en beställning. "Sveriges absolut billigaste datorer på blocket."står det på deras hemsida antar att dom menar speldatorer

tillägg information
Permalänk
Medlem
Skrivet av falconbeer87:

Hej någon som handlat hos detta företag förut ? Tycker priserna verka ok men vad tycker ni som vet mer än mig. https://premiumgaming.se/ är dom bra att ha och göra med mm . funderar på ev att lägga en beställning. "Sveriges absolut billigaste datorer på blocket."står det på deras hemsida antar att dom menar speldatorer

Har aldrig handlat av dem, men det verkar som att dem säljer datorer av begagnade delar.
i7 3770K känns knappast fräscht och GTX650Ti från 2011 känns inte alls kraftfullt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att det varken är premium eller särskilt mycket gaming.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig köpa från ett företag som inte ens kan stava rätt på hemsidan.

Google translate-nivå på det mesta.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Fenrisulvfan:

Har aldrig handlat av dem, men det verkar som att dem säljer datorer av begagnade delar.
i7 3770K känns knappast fräscht och GTX650Ti från 2011 känns inte alls kraftfullt.

Tänkte mer på den 2060 super eller den med med 3060 kort för strax under 12k Specifikationer:

•Grafikkort/GPU : GEFORCE RTX 3060 12GB

•Processor/CPU : Intel® Core™ i5-12400F Processor 18M Cache, up to 4.40 GHz

•Nätaggregat : Corsair CX550F RGB - Vit

•RAM-Minne : 16GB DDR4 3200MHz

•Chassi : Välj bland tre olika alternativ i rutan nedan.

•Hårddisk: 120GB SSD
•Hårddisk: 1000GB HDD

•Operativsystem: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconbeer87:

Tänkte mer på den 2060 super eller den med med 3060 kort för strax under 12k Specifikationer:

•Grafikkort/GPU : GEFORCE RTX 3060 12GB

•Processor/CPU : Intel® Core™ i5-12400F Processor 18M Cache, up to 4.40 GHz

•Nätaggregat : Corsair CX550F RGB - Vit

•RAM-Minne : 16GB DDR4 3200MHz

•Chassi : Välj bland tre olika alternativ i rutan nedan.

•Hårddisk: 120GB SSD
•Hårddisk: 1000GB HDD

•Operativsystem: Windows 11 Pro

Nja, du får i princip detsamma om du bygger själv:

11754:- i lager.

En HDD 2022 och endast 120GB SSD känns inte fräscht, bättre välja en 1TB M.2 SSD för 829:-.

Jag hade nog konfigurerat följande i den prisklassen:

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Hedersmedlem

Inget org. nummer, namn eller adress på hemsidan, (run Forrest, run!)
Försäljningsvillkoren är oskäliga och det näms inget om reklamationsrätten (man har alltid 3 års reklamationsrätt även på beg. varor).
"Produkten måste vara i nyskick. Om produkten är [..] är startad & använd, kommer ingen återbetalning ske." Återigen oskäligt villkor.
"Återbetalning sker endast för varor till ordinarie pris - inte för reavaror." BS-villkor som givetvis inte är ok
Säljer tveksamma nycklar till bl.a. Windows. Skulle aldrig betala tusenlappar till ett sådant "företag".

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Sociala medier-knapparna fungerar inte. Det är helt klart en person eller kompisgäng som tror dom ska tjäna pengar på att lura av folk lite pengar. Kan vara en intressant affärsidé att köpa löst å sälja ett ihopbyggt system, kanske med garantier och liknande och på så sätt kunna ta en högre summa, men tveksamt på om det går att få någon lönsamhet i. Här känns det mer som lurendrejeri.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Säljer windows nycklar för 100kr. o.O
Låter som en kinesikt cd key sida.

30 Dagars Garanti o.O
är det inte minst 1 års garanti i Sverige?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mullvaden83:

Säljer windows nycklar för 100kr. o.O
Låter som en kinesikt cd key sida.

30 Dagars Garanti o.O
är det inte minst 1 års garanti i Sverige?

Nej, garanti är frivilligt. Däremot har man alltid 3 års reklamationsrätt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hela den där sidan är ju som ett smulat kex.

Citat:

Vi siktar på extremt låga marginaler där det nästan inte är lönsamt att fortsätta. Men någonstans måste man börja och detta är våran sätt att omvandla en hobby till ett jobb men också bidra till gaming communityn. Man ska inte behöva spendera tiotusentals kronor för en bra speldator.

2023 planerar vi att börja öka priserna.

Pffft.

https://premiumgaming.se/bygg-din-egen-dator
Derp. (det saknas helt specs vad du egentligen lägger i kundvagnen, typ 12:e generationens Intel processor för 5800:-?)

EDIT: https://www.blocket.se/annons/alvsborg/kraftfull_frasch_speld... Blocket annons.
Det där är ju fasen en rostfläck för 5000:-.

Citat:

- Vi har just nu väldigt stor tryck och kan ej producera tillräckligt för alla. Kontrollera på vår hemsida om datorn är kvar eller ej. Tack

En väldigt populär dator hos på premiumgaming är tillbaka. Den är stark, fräsch och fin. Den bjuder på fantastisk prestanda för pengarna och rullar på fint utan problem. Nödvändiga drivrutiner & Windows 10 Pro har installerats och det ingår även en Windows 10 Pro Licens Nyckel som skickas till din mejl.

Vilka uppviglare.

Permalänk
Medlem

jag är alltid lika fascinerad över hur folk hittar dessa konstiga sidor hela tiden

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

jag är alltid lika fascinerad över hur folk hittar dessa konstiga sidor hela tiden

Får lite "Asus outlet" (Eller ska man säga "A sus outlet") känsla av det...

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk

positiv upplevelse med hemsidan

Jag själv hade en positiv upplevelse där, jag köpte en 1060-dator därifrån i april och hade inga som helst problem. Datorn är fin och presterar bra, allt stämde med vad som stod i annonsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BearWithAPear:

Jag själv hade en positiv upplevelse där, jag köpte en 1060-dator därifrån i april och hade inga som helst problem. Datorn är fin och presterar bra, allt stämde med vad som stod i annonsen.

Säger ett nyregistrerat konto med 1 post

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Chippen2188:

Säger ett nyregistrerat konto med 1 post

Jag skapade ett konto för att skriva om min upplevelse för jag såg flera negativa kommentarer från folk som inte ens köpt från hemsidan

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av BearWithAPear:

Jag skapade ett konto för att skriva om min upplevelse för jag såg flera negativa kommentarer från folk som inte ens köpt från hemsidan

Negativa kommentarer vet jag inte, däremot så kan man tolka det som kritik då sidan faktiskt har sina problem, avsaknad av organisationsnummer, orimliga köpvillkor osv.

Man måste få lov att vara kritisk mot ett företag som inte följer de riktlinjer och lagar som finns, eller hur?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av GooGeL:

Vilka uppviglare.

"Uppvigling är ett brott mot allmän ordning, alternativt ett brott mot staten. Den syftar till att offentligen uppmuntra eller organisera motstånd mot en regering eller dess lagar, men den är inte lika allvarlig som förräderi."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Uppvigling

Visst är dom suspekta, men jag tycker nog att du var lite orättvis nu.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem

I vilket avseende är en dator med GTX 1060, i5 4440, 8GB kraftfull? Snudd på falsk marknadsföring, undrar hur många som blir lurade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av källarinvånare:

"Uppvigling är ett brott mot allmän ordning, alternativt ett brott mot staten. Den syftar till att offentligen uppmuntra eller organisera motstånd mot en regering eller dess lagar, men den är inte lika allvarlig som förräderi."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Uppvigling

Visst är dom suspekta, men jag tycker nog att du var lite orättvis nu.

https://www.synonymer.se/sv-syn/uppvigling

Vad är ett synonym enligt SAOB: https://www.saob.se/artikel/?seek=synonym

Permalänk
Medlem

Med risk att få onda ögat för att det här blir lite off-topic... Du kan ju inte länka till en lattjo sida som kreti och pleti suttit och totat ihop på kammaren! Nej, https://www.saob.se/artikel/?unik=U_0733-0022.01mG är det som gäller och styrker Källarinvånares argument.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Kvarnis:

I vilket avseende är en dator med GTX 1060, i5 4440, 8GB kraftfull? Snudd på falsk marknadsföring, undrar hur många som blir lurade.

Beskrivningen på datorerna blir ganska värdelös när nästan varje dator beskriv som "kraftfull", till och med när de är bestyckade med GTX 650 Ti och i7 920. Jag tror inte det blir lättare för potentiella köpare att veta vad som är bättre när nästan allt beskriv på samma sätt om de inte redan har koll på Nvidias/Intels/AMDs serier av proccessorer och grafikkort men då tror jag även att de skulle handla från en annan hemsida.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Avstängd

Hej! Detta är ägaren för premiumgaming.se. Jag kan börja med att konstatera att vi ganska nyligen startat bolaget och därav har mycket som ej är klart. Har sett en del folk här i tråden som sagt att vi ej skickar kunder sina varor och håller på med annat trams. Även om detta är en åsikt, så är det en väldigt fel misstanke, då nästan alla våra kunder har vart nöjda med oss sedan vi startade denna verksamhet.

Självklart sköter vi organisation i enlighet med lagen, när det gäller köpevillkor och annan information som organisationsnummer så håller vi på att uppdatera detta med en helt ny hemsida. Vi ska flytta vår plattform då vi haft det ganska svårt att ändra på saker o ting. Så det har ni helt rätt i! Detta har jag även diskuterat kring med min handledare och det är helt okej. Då vi håller på att ändra detta.

Jag förstår era åsikter och synpunkter, det finns mycket som kan förbättras, och det jobbar vi på. Som sagt är vi inte ute efter att tjäna en slant lite snabbt då våra vinster är extremt snåla. Vi lever inte på detta, men gillar att fiffla med datorer på fritiden. Sen är vinsten en bonus. När den nya hemsidan lanseras snart så hoppas jag att ni här på tråden kan överväga era åsikter om oss! Vi vill som sagt bidra till denna Community och vara en del av den.

När det gäller annons-titlar på våra datorer som några av er har problem med, så ska vi jobba på detta. Vi såg inte ett fel i detta då vi ursprungligen tog inspiration från andra annonser på blocket. Som sagt kan termen ''kraftfull'' vara relativt subjektivt då en kraftfull dator för mig några år sedan hade varit en gammal stationärdator från el giganten, nu kanske jag ser detta lite annorlunda då jag jobbat med mycket starkare datorer. Så det är helt logiskt att ni tycker så med tanke på erfarenheten många av er har runt många typer av datorer, från low till high-tier.

Vi har läst alla meddelanden på denna tråd och försökt ta in så mycket vettig information som möjligt, och tro mig vissa av er har hjälpt oss en del! (Stavfel korrigeringar, garantivillkor etc.) Så tackar för det. Om ni har någon ytterligare konstruktiv kritik att komma med så är vi redo att lyssna och ta in med öppna öron.

Tack för mig

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Premiumgaming:

Har sett en del folk här i tråden som sagt att vi ej skickar kunder sina varor och håller på med annat trams.

Vart ser du det? Vad jag sett så har legitimiteten ifrågasatts baserat på det man sett på sidan, dvs den information som delgivits potentiella kunder.
Dock har väl aldrig någon gjort ett direkt påstående att ni inte skickar era varor? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Premiumgaming:

När det gäller annons-titlar på våra datorer som några av er har problem med, så ska vi jobba på detta. Vi såg inte ett fel i detta då vi ursprungligen tog inspiration från andra annonser på blocket. Som sagt kan termen ''kraftfull'' vara relativt subjektivt då en kraftfull dator för mig några år sedan hade varit en gammal stationärdator från el giganten, nu kanske jag ser detta lite annorlunda då jag jobbat med mycket starkare datorer. Så det är helt logiskt att ni tycker så med tanke på erfarenheten många av er har runt många typer av datorer, från low till high-tier.

Att kalla en Processor/CPU : Intel® Core i5-2500K Processor
med GeForce GTX 970 Gaming 4G
8gig ram
En kraftfull o fräsh dator går ju inte att bortförklara...
Bara för att ta ett av exemplen.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mullvaden83:

Att kalla en Processor/CPU : Intel® Core i5-2500K Processor
med GeForce GTX 970 Gaming 4G
8gig ram
En kraftfull o fräsh dator går ju inte att bortförklara...
Bara för att ta ett av exemplen.

Hej, tack för ditt svar. Anledningen till att vi skriver ''fräsch'' på titeln av den datorn är för att om du tar en noggrann titt på beskrivningen så ser du att många av delarna i den datorn är oanvända. I många fall köper vi även in helt nya processorer trots de är av äldre modeller. Sen är det lite svårt och lägga gränsen på när en ''kraftfull speldator'' börjar. Vi gick med den filosofin att allt som är kraftfull nog att sätta igång de nyare spelen är till en viss del kraftfull. Men som sagt bör vi kanske uppdatera våra titlar/beskrivningar då vi följt samma mall i ett tag nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Vart ser du det? Vad jag sett så har legitimiteten ifrågasatts baserat på det man sett på sidan, dvs den information som delgivits potentiella kunder.
Dock har väl aldrig någon gjort ett direkt påstående att ni inte skickar era varor? 🤔

Absolut! Och som jag förklarade för dig personligen över mejl så håller vi på att ändra detta. Det kommer som sagt nya villkor på den nya hemsidan. Sen tycker jag att de är lite orättvist att säga att vi håller med ''Lurendrejeri'' pga vi säljer saker billigt. Som sagt är inte vinsten alltid det viktigaste

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Premiumgaming:

Hej! Detta är ägaren för premiumgaming.se. Jag kan börja med att konstatera att vi ganska nyligen startat bolaget och därav har mycket som ej är klart. Har sett en del folk här i tråden som sagt att vi ej skickar kunder sina varor och håller på med annat trams. Även om detta är en åsikt, så är det en väldigt fel misstanke, då nästan alla våra kunder har vart nöjda med oss sedan vi startade denna verksamhet.

Självklart sköter vi organisation i enlighet med lagen, när det gäller köpevillkor och annan information som organisationsnummer så håller vi på att uppdatera detta med en helt ny hemsida. Vi ska flytta vår plattform då vi haft det ganska svårt att ändra på saker o ting. Så det har ni helt rätt i! Detta har jag även diskuterat kring med min handledare och det är helt okej. Då vi håller på att ändra detta.

Jag förstår era åsikter och synpunkter, det finns mycket som kan förbättras, och det jobbar vi på. Som sagt är vi inte ute efter att tjäna en slant lite snabbt då våra vinster är extremt snåla. Vi lever inte på detta, men gillar att fiffla med datorer på fritiden. Sen är vinsten en bonus. När den nya hemsidan lanseras snart så hoppas jag att ni här på tråden kan överväga era åsikter om oss! Vi vill som sagt bidra till denna Community och vara en del av den.

När det gäller annons-titlar på våra datorer som några av er har problem med, så ska vi jobba på detta. Vi såg inte ett fel i detta då vi ursprungligen tog inspiration från andra annonser på blocket. Som sagt kan termen ''kraftfull'' vara relativt subjektivt då en kraftfull dator för mig några år sedan hade varit en gammal stationärdator från el giganten, nu kanske jag ser detta lite annorlunda då jag jobbat med mycket starkare datorer. Så det är helt logiskt att ni tycker så med tanke på erfarenheten många av er har runt många typer av datorer, från low till high-tier.

Vi har läst alla meddelanden på denna tråd och försökt ta in så mycket vettig information som möjligt, och tro mig vissa av er har hjälpt oss en del! (Stavfel korrigeringar, garantivillkor etc.) Så tackar för det. Om ni har någon ytterligare konstruktiv kritik att komma med så är vi redo att lyssna och ta in med öppna öron.

Tack för mig

Om vi bortser från absolut total bristfällig grammatik så är 27 datorer av 29 utsålda: https://premiumgaming.se/#Section3 och 1/3 "Premium Datorer" utsålda.

Eran rabattkod är värdelös sedan 3 måndader tillbaka:

Citat:

Gäller endast 1 gång per person och fram till 2022/03/01
Använd kod: FYND10

--
Da fuq?

Citat:

Mer än 99% av våra kunder har nöjts sig med datorerna som vi erbjudit.
Detta räknar vi genom hur många som vart nöjda med våra datorer och vår service.

Citat:

1-2 Dagars Genomslitlig Försäljning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Om vi bortser från absolut total bristfällig grammatik så är 27 datorer av 29 utsålda: https://premiumgaming.se/#Section3 och 1/3 "Premium Datorer" utsålda. Eran rabattkod är värdelös sedan 3 måndader tillbaka:
--
Da fuq?

Hej! Tack för ditt svar. Yes vi har ganska så stort tryck så det händer ofta att vi ej har mycket i lager. Skulle du kunna poängtera där grammatikfelen finns så kan vi försöka ändra det Rabattkoden kan behöva en uppdatering, men vi marknadsför ej den tjänsten lika mycket längre, och därav ej lagt så mycket fokus på den.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Premiumgaming:

Absolut! Och som jag förklarade för dig personligen över mejl så håller vi på att ändra detta. Det kommer som sagt nya villkor på den nya hemsidan. Sen tycker jag att de är lite orättvist att säga att vi håller med ''Lurendrejeri'' pga vi säljer saker billigt. Som sagt är inte vinsten alltid det viktigaste

Fast det ÄR lurendrejeri att utmärka datorer med i5-4570 och 1070 som kraftfullt, det är en 8 år gammal CPU och ett 6 år gammalt grafikkort.