återställa foto från sin mobil

Permalänk

återställa foto från sin mobil

Finns ju massa progs som fixar detta, både till windows samt android appar, provat ett 20tal nu, men alla återställer i superdålig kvalitet.

finns de något gratis prog som fixar detta i full ursprunglig kvalitet?

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

Om den återställer i dålig kvalitet så är det så bilden var från början. Alternativt har du bara återställt en "thumbnail", eller från en sms konversation där en sämre kopia av bilden sparas.

Jag antar du har råkat radera bilden men du vill ha tillbaka den?
Om du lyckas titta på den efter en återställning så kommer INTE en återställning har gjort så bilden blir av sämre kvalitet. Om du nu inte råkar återställa den så den får grafiska artifakter vill säga, men om du bara får en suddigare bild så är det inte så mycket du kan göra.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Rekordmedlem

Har du kollat om den finns nånstans i "molnet" i stället för att leta i telefonen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

konstigt, de är ju hög kvalitet från början och bilderna är tagna från kameran och läggs i dcim mappen, jag tror alla bilder finns kvar i hög kvalitet, det verkar ju vara appen som i "fri" version återställer i dålig kvalitet, de vill ju ha betalt för full kvalitet, så skriver i alla fall de som provat apparna.....

Får leta vidare då, var igår jag tog bilderna, och kan inte tänka mig de försvunnit, då jag har massor med minne kvar och ej tagit fler bilder som kan ha skrivit över

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har du kollat om den finns nånstans i "molnet" i stället för att leta i telefonen ?

hur gör man då...... jag sparar aldrig i molnet, enbart tagna bilder med kameran i mobilen ju.

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

hur gör man då...... jag sparar aldrig i molnet, enbart tagna bilder med kameran i mobilen ju.

Både Android Och iPhones brukar ju göra automatisk backup av bilderna till ditt Google/iCloud konto. Så leta upp det och se vad du hittar.

Permalänk

de har jag nog valt att den ej ska göra...

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk

måste ju finnas nån gratis app. om jag nu tog bilderna igår

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av musse pigg:

de har jag nog valt att den ej ska göra...

Nog ? Men logga in i lagrings respektive fototjänsten och kolla för har du inte aktivt valt bort det är det väl aktivt och hade du valt bort det hade du inte svarat "nog" men det är väl snarare om du raderat bilden omedelbart efter du tog den så den inte hunnit laddas upp.
Har du Android är det Google foto och Google drive du bör kolla.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

säkerhetskopiera är av i goggle pictures..

Får kolla om jag hittar nåt gratis prog, alla som finns ute hittar de bilderna jag vill ha tillbaka, men återställer i superdålig kvalle, de vill ju ha betalt för att återställa i full kvalitet...

Kanske finns nåt man kan ladda ner till windows som är gratis och kan söka igenom android luren

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

PhotoRec har jag använt med lyckat resultat när jag gjorde bort mig med RAID på en NAS.

Inte det mest användarvänliga, men efter läst på så var det inga problem att få ut alla data.

https://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Nobara KDE

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Moderator
Forumledare

@musse pigg: Vad är det för telefon du har?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

huwei p30 lite, de verkar som fotona jag försöker återställa, så hitta den bara "thumbnails" av orginalen, konstigt att all data från ca 60 bilder som är ca 7mb stora per stycka bara försvunnit, då jag sparsamt använt telefonen efter igår..

jaja, det är väl bara att acceptera

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Moderator
Forumledare

@musse pigg: Långsökt men har du kollat i ”trash” i google foto?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av musse pigg:

huwei p30 lite, de verkar som fotona jag försöker återställa, så hitta den bara "thumbnails" av orginalen, konstigt att all data från ca 60 bilder som är ca 7mb stora per stycka bara försvunnit, då jag sparsamt använt telefonen efter igår..

jaja, det är väl bara att acceptera

Du har alltså inte raderat bilderna själv ? När är de tagna ? Har du lagrat dem på et separat minneskort eller telefonens minne.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.