Grafikkortet skymmer sloten för nätverskortet

Permalänk

Grafikkortet skymmer sloten för nätverskortet

Har köpt ett nytt grafikkort men är så stort att den döljer sloten för mitt nätverskort så jag kan köra trådlöst.
Enda sloten som är kvar är den jag markerad i rött men där går det väl inte att sätta i nätverkskortet?
Antar att det är kört för mig att göra trådlöst (synd jag inte valde moderkort med inbyggt wifi).

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem

Det ska gå fint att använda nätverkskortet i nedersta sloten!

Permalänk
Skrivet av Petyr:

Det ska gå fint att använda nätverkskortet i nedersta sloten!

Trots att jag använder detta nätverkskortet?

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.ka:

Trots att jag använder detta nätverkskortet?
https://m.media-amazon.com/images/I/41woAlirStL._AC_.jpg

Det går jätte bra att sätta det där som ovanstående skriver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.ka:

Trots att jag använder detta nätverkskortet?
https://m.media-amazon.com/images/I/41woAlirStL._AC_.jpg

Japp! Inga problem

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Skrivet av FX9:

Japp! Inga problem

Oj, det var ju bra. Jag testade inte ens det men får göra det ikväll när jag kommer hem

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Avstängd

Det låter konstigt att grafikkortet är så jävla stort att det täcker de tre slotarna under, men den nedersta funkar också. Det är en PCI Express 16x port men stöder max 4x så ditt nätverkskort med 1X funkar där utan problem. PCI Express är ju väldigt tillåtande när det gäller att stödja längre eller kortare kort än vad porten är byggd för,

Permalänk
Skrivet av snajk:

Det låter konstigt att grafikkortet är så jävla stort att det täcker de tre slotarna under, men den nedersta funkar också. Det är en PCI Express 16x port men stöder max 4x så ditt nätverkskort med 1X funkar där utan problem. PCI Express är ju väldigt tillåtande när det gäller att stödja längre eller kortare kort än vad porten är byggd för,

Tänkte först köpa moderkort med inbyggt wifi men eftersom jag redan hade nätverskort valde jag utan för jag trodde inte grafikkortet var så freaking stort. Mitt 1070 täcker inga slots men det är ju klent jämfört med 4080 så jag blev lite chockad att min vanliga nätverksslot inte syntes efter installation.
Kan vara bra för andra som ska byta grafikkort att tänka på detta.

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas.ka:

Tänkte först köpa moderkort med inbyggt wifi men eftersom jag redan hade nätverskort valde jag utan för jag trodde inte grafikkortet var så freaking stort. Mitt 1070 täcker inga slots men det är ju klent jämfört med 4080 så jag blev lite chockad att min vanliga nätverksslot inte syntes efter installation.
Kan vara bra för andra som ska byta grafikkort att tänka på detta.

Jo det är absolut något att tänka på. Samtidigt lär ju användandet av expansionskort utöver grafikkortet ha gått ner rätt kraftigt på senare tid. Få köper ljudkort längre då de inbyggda räcker rätt bra exempelvis, samma med (trådat) nätverk och så och man behöver inte längre några expansionskort för att få olika portar eller liknande som på nittiotalet liksom. Sen kan man ju ofta köra på en USB-variant om man saknar något. Dock har jag väldigt dåliga erfarenheter av trådlösa nätverkskort över USB, de är inte stabila enligt min erfarenhet. Därav kör jag samma setup som du med ett grafikkort och ett trådlöst nätverkskort.

Permalänk

Problemet är nu löst.

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7