Är det normalt med massor av Event ID 4672 i Windows Event Viewer Security log?

Permalänk

Är det normalt med massor av Event ID 4672 i Windows Event Viewer Security log?

Har under en tid haft problem med Microsoft Flight Simulator som kraschar stup i kvarten. Ibland hinner jag flyga 15 minuter, andra gånger en timme eller mer. Alltid med samma felkod när jag kollar i applikations-loggen i Windows Event Viewer.

Eftersom det meddelandet inte säger mycket mer än att kraschen är orsakad av flightsimulator.exe tänkte jag kolla ifall jag kunde se något som alltid händer precis innan kraschen.

Inget av intresse i applikations-loggen och inte i de andra heller sånär som på i Security-loggen. Där jag såg att jag alltid har nedan event någon sekund innan MSFS kraschat. Dock ser jag en hel drös med såna här meddelanden även övriga tider i loggen. Så känns långsökt att det skulle ha med saken att göra. Lite intressant dock att de här eventen alltid verkar finnas med 1-2 sekunder innan krasch.

Det jag också blev fundersam över när jag var inne och kollade i Security-loggen var just hur många såna här events som loggas hela tiden. Tillsammans med en hel drös liknande events där det på samma sätt inte handlar om att jag loggat på min dator utan att det verkar vara system-kontot (0x3E7) som gör det automatiskt.

Kanske helt normalt men ville ändå kolla.

Någon här som vet eller som har lust att kolla hur det ser ut för er? Kör en fullt uppdaterad Windows 11.

Såhär ser det ut

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Skönt, tack för snabbt svar!

Nästa fråga blir om det finns något sätt att "debugga" eller på annat sätt få fram mer information om de krascher jag hela tiden får i MSFS. Fast det får jag ta i en separat tråd.