Permalänk
Medlem

Teknikfronten.se

Är detta en sida man vågar köpa av? Tycker detta låter lite för bra https://teknikfronten.se/produkt/helt-ny-hp-elitebook-845-g8-...

Permalänk
Medlem

Verkar det för bra för att vara sant så är det oftast det.
Det står att dom har Klarna, isåfall borde det vara relativt riskfritt att försöka.
Men jag hade inte försökt ändå.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@gosu197: 1 år gammalt bolag i grunden.
Vad jag kan se så är det en tradera-säljare som skapat ett bolag, dvs någon som köpt/sålt via tradera och sen valt att bygga ett bolag på det.

I grunden inga problem men vi har ju sett exempel på liknande bolag tidigare där det varit en del problem med garantihantering, ångerrätt och allmän juridik.

Det behöver ju självklart inte vara så i detta fallet men personligen drar jag öronen åt mig lite

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

extremt suspekt och det där är väldigt mycket billigare än vad t.ex dustinhome tar för samma dator med samma specs... det är 50% av deras pris liksom... och det är ingen dator som vanligtvis behövs köras ut på REA då denna modellen mest säljs till företag och inte privatpersoner, vi hade t.ex. liknande datorer när jag studerade IT på Gymnasiet

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Idén är ju god. Köper konkursbon, restaurerar o säljer. Ändå ganska rimligt att 13 såna ligger på lager i ett konkursbo.

Så jag tror man får den för priset som anges, men att man får ett helvete om man vill ha support/garanti/reklamation

Köp o berätta för oss

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd

Väldigt bra omdömen på Tradera. Jag säger varken bu eller bä. Ni får kolla själva och bilda er en egen uppfattning.

https://www.tradera.com/profile/feedback/5467814/teknikfronte...

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Medlem

Jag köpte en docka till min laptop därifrån för ungefär ett halvår sedan. Produkten kom dagen efter och var precis som utlovad. Den kom packad i en låda för tallrikar från Ikea där fraktetiketten var ett tejpat vikt A4 istället för en fabriksny fin brun kartong med termoprintad fraktsedel. Rätt uppenbart att det är ett enmansföretag som förmodligen drivs i ett vardagsrum. Men detta är inte negativt alls, bara lite charmigt. Kan inte annat än rekommendera företaget baserat på min köpupplevelse.

Permalänk
Medlem

Har ingen erfarenhet av handla på sidan själv men snubblade över den via en länk i forumet för köpråd. En användare hade köpt från dem kring jul.

Funderar över att de t.ex. skriver att datorn är: "HELT NY! Endast uppstartat EN gång i kontrollsyfte." Går det att lita på?

Permalänk
Medlem

Länge letat efter en enkel hemmaserver med låg elförbrukning. Hittade en Dell Optiplex 3060 med i5 8500T på teknikfronten. Var själv lite skeptisk angående priserna så jag valde fakturaköp.
Beställde fredag kväll och fick datorn på måndagen.

Inget att klaga på, öppnade även chassit och såg att insidan var helt fri från damm.

Håller med tidigare trådskrivare om att det är ett charmigt enmansföretag.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte använt datorn så mycket (mest för att jag blev sjuk dagen efter att jag hämtade ut datorn) men det jag kan se på utsidan så är den datorn jag fick i väldigt, väldigt bra skick. Skickar med 2 bilder

Man fick skriva önskemål också på ordersidan och då bad jag om en dator med så bra skick som möjligt samt bra batterikapacitet och fick tydligen en dator med 1 cycle på batteriet.

Antingen utbytt batteri (och undrar då om det är 3:e parts batteri eller original) eller så har batteriet verkligen inte använts. Jag tänker öppna datorn efter att jag blivit frisk

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Återupplivar denna. Jag har letat efter någon som säljer återvunna företagsdatorer utan hutlösa priser och hittade Teknikfronten. Testade att köpa minne och nvme-disk till min HP miniPC för inte mycket pengar alls. Inte jättebilligt men heller inte dyrt.

Får se hur det går!

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

Snubblade över denna tråd och har bara gott att säga om Teknikfronten.
Handlat av dem i tre omgångar varav två laptops. Ingenting att anmärka på förutom att deras sök/kategori funktion i shoppen kunde vara bättre.

Visa signatur