Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Testade lite om jag kunde få igång lite C64-spel med någon emulator och då Vice inte hade någon som helst support för spelkontrollers vad jag kunde hitta? (jag använder xbox one-kontroller). Så körde jag det genom Retroarch och då gick det bra med xbox kontroller, la även till ett CRT-filter så det blev behagligare att spela på en 65 tums TV🙂
Spelade lite Kikstart 2 för första gången på minst 30 år och jag kom ihåg oväntat mycket hur man skulle köra på olika underlag.. vilken hastighet och om man kan eller måste stegra med motorcykeln när man kör över dom😎

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Horizon zero dawn 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Har testat runt med lite olika spel på nybyggda datorn, Fallout 4, Prey och Grim Dawn bl.a. Verkar flyta på riktigt bra med högsta inställningar i 1440p. Nu är ju inget av dessa superfärska spel, men det är ett rejält kliv upp från gamla datorn iallafall. Grim Dawn är det spelet av dessa som jag kommer att fortsätta att spela just nu. Är väl tredje eller fjärde gången jag börjat spela det nu, utan att ha spelat igenom hela.

Permalänk
Medlem

Efter ha klarat av uncharted har man nu tagit sig vidare till God of war och jag säger bara WOW. Ser magiskt ut i 4k och då man lirat alla tidigare Gow på playstation är detta ögongodis

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Börjat köra om RDR2 för tredje gången under julen, riktigt nice nu när man har så biffig / nyare dator man kan dra upp typ allt på Ultra plus maxa en hel del advanced inställningar i 1440p, planen var köra om Witcher 3 men jag har seriösa problem med RT mm så bestämde mig för o vänta o se om de fixar det med patch, annars kan man ju köra det i dx11 utan rt o de ska ändå va snyggare o med deras ändringar o tillägg,

Men RDR2 är ju fortfarande hur kul som helst också, man hittar ju alltid nya saker

Permalänk
Medlem

Efter det gick så bra med C64 emuleringen tidigare så blev jag nyfiken om det kunde gå att koppla in en TAC-2 någorlunda enkelt då jag köpt en "Atari controller USB adapter" för 10 år sedan😅 Det var lite krångligt att få det att funka i Retroarch men nu är det perfekt och jag spelade lite Green Beret... och jag var lika bra på det som för 35 år sedan... klarade inte ens första banan😂 Jag ska nog hålla mig till Kikstart 2.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601

Permalänk
Medlem

Days Gone (PC)

bättre än vad jag trodde!

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Days Gone (PC)

bättre än vad jag trodde!

Days Gone är jag jättesugen på, jag har det i Steam sedan länge. Jag har suktat efter det sedan jag såg första trailern men tyvärr var det endast till Playstation på den tiden, men nu finns det ju som sagt till PC också... får se om jag drar igång det snart och hoppas jag inte hajpat upp spelet så mycket åt mig själv så jag blir besviken😅

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Days Gone är jag jättesugen på, jag har det i Steam sedan länge. Jag har suktat efter det sedan jag såg första trailern men tyvärr var det endast till Playstation på den tiden, men nu finns det ju som sagt till PC också... får se om jag drar igång det snart och hoppas jag inte hajpat upp spelet så mycket åt mig själv så jag blir besviken😅

Bra "setting" men B-aktigt utförande. Utvecklaren har inte gjort spel sedan PS2-eran och det märks men det har sina positiva sidor.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Efter att ha tröttnat på att modda Skyrim så köpte jag Elder Scrolls Online för snorbilliga 5,99 EUR på Steam, på så vis ansåg jag mig ha råd att köpa ESO+ prenumeration iaf en månad. Strax över 100GB spel laddades ned.
Gaaaaanska hög tröskel på combat och generell menyhantering... Youtube festival för tutorials just nu.
Och helvete vilken stor och fin värld utan att behöva modda! Går förmodligen fort att sänka tusen timmar i detta i år.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jag började spela Satisfactory igårkväll efter att ha micklat igång en dedikerad server och fått den att bli nåbar..
Känns som att det finns en hög risk att jag spenderar väldigt mycket tid i det här spelet.

Visa signatur

Bästa datorn: Q6600 2.4GHz, 9800GTX 512MB, Western Digital Raptor 74GB 10000rpm

Permalänk
Avstängd

Valheim. Allt annat idag är så filmiskt och tråkigt där spelen håller en i handen hela tiden och utdelar snuttefiltar.

Permalänk
Medlem

Just nu går Escape from Tarkov väldigt hett. Fröjd att skjuta någon i huvudet men lika frustrerande att bli dödad "Head, eyes"...

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Cookie Clicker i bakgrunden.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Började häromdagen med The Gunk, som finns för PC och Xbox.
https://store.steampowered.com/app/1087760/The_Gunk/
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/the-gunk/9p008l2ls87f (finns även i Gamepass)

Letade efter ett skönt avslappningsspel som samtidigt hade en hög mysfaktor, och herregud vad detta spel träffade rätt.

Lite open-world men ändå "nivåer", om man kan uttrycka sig så. Svårt att förklara.

Permalänk
Gallerikonnässör

Jag drog igång Death Stranding i helgen. Väldigt flummigt men ändå spännande och roligt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Tarkov, Tarkov och Tarkov -.-'

Sen lite stellaris men känner att jag måste avinstallera skiten annars kommer sambon hata mig när jag börjar köpa massa dlc's...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077, rea på Steam under Black Friday och MSI voucher så det kostade 150:- i slutänden

Visa signatur

//Daniel

Permalänk
Medlem

Core Keeper och Total War Warhammer på PC
Demon Souls på PS5

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Jag drog igång Death Stranding i helgen. Väldigt flummigt men ändå spännande och roligt.

Tyckte det var riktigt bra. Jag vet att det inte är allas kopp te, men det föll verkligen mig i smaken. Väldigt unikt spel.

Permalänk
Medlem

Startade Hogwarts Legacy igår kväll, har sprungit vilse i det stora slottet hela tiden känns det som😅 Väldigt bra spel hittills, jag är dock inte så insatt i Harry Potter-världen då jag bara sett filmerna men jag känner igen mycket från dom i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelar Prey för tillfället. Har börjat att spela det ett par gånger tidigare utan att ha tagit mig igenom hela. Siktar på att spela igenom det nu.

Permalänk
Medlem

Haiku, the Robot på Steam Deck.
Verkar vara ett mysigt metroidvania som man kan ligga i sängen och spela.

https://store.steampowered.com/app/1231880/Haiku_the_Robot/

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Nobara KDE

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Inaktiv

Hogwarts Legacy. Det var länge sedan man fastnad för ett spel på det här sättet

Permalänk

power wash simulator
härligt att de släpper teman till spelet. tomb raider var kul, men final fantasy 7 är ju underbart.
undrar vad de hittar på efter det

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

WOTLK Classic för min del. Galet kär i hela classic eran just nu och är riktigt sugen på Cata och MoP om det kommer med 😊

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Både jag och sambon är torsk på Hogwarts Legacy. Välgjort och snyggt öppen värld-spel, och extra kul om man gillar HP.

Permalänk
Medlem

Började att spela Bioshock idag (igen). Ett spel från min back log som jag påbörjat ett par gånger tidigare, men har aldrig spelat igenom hela. Men nu ska det bli av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AelgeN:

Känns som att det finns en hög risk att jag spenderar väldigt mycket tid i det här spelet.

Finns bara en lite risk för de, har själv för tillfället en liten speltid på bara 75.9 senaste två veckorna, och ibland sitter man å funderar på vart tiden har tagit vägen, skulle bara fixa lite granna och optimera en del av basen sin. Och vips, så har två timmar försvunnit och man funderar på vad man har åstadkommit och vad klockan är... .xD

Visa signatur

Data: Ryzen 7 5800x, Corsair DDR4 2x16GB 3600MT/s, PNY RTX 3070Ti, 1x1TB nvme, 1x2TB nvme.
Laptop: Apple MacBook Air m2 - 512GB+16GB
Spelkonsoler - Nintendo Switch OLED, Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Efter ha klarat av uncharted har man nu tagit sig vidare till God of war och jag säger bara WOW. Ser magiskt ut i 4k och då man lirat alla tidigare Gow på playstation är detta ögongodis

Efter att ha klarat God of War så är det dags för total warhammer 3. Fy fasen vad jag gillar strategispel

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop