Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av THB:

Är spelet värt att köpa?
Gillar GTA väldigt mycket och R* gör redigt bra spel, men WW är inte direkt min favoritgenre, men kanske är värt ändå?

Helt fantastisk story som stundtals är väldigt gripande. Jag och många fler var nog rätt blanka i ögonen vi vissa sekvenser. Rekommenderas varmt!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Snusfri

Blev ett köp på Steam-rean.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Helt fantastisk story som stundtals är väldigt gripande. Jag och många fler var nog rätt blanka i ögonen vi vissa sekvenser. Rekommenderas varmt!

Kommer börja spela storyn på nyårsafton (tidigt på morgonen vid 06.00). Vad tror ni? Om jag spelar från 06.00-22.00: d.v.s. 16 timmar - har jag kommit hyfsat långt på storyn då tro? Hur många timmar får man lägga på spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Kommer börja spela storyn på nyårsafton (tidigt på morgonen vid 06.00). Vad tror ni? Om jag spelar från 06.00-22.00: d.v.s. 16 timmar - har jag kommit hyfsat långt på storyn då tro? Hur många timmar får man lägga på spelet?

Det är ett rätt långt spel! Om du stressar de där 16 timmarna så kommer du kanske halvvägs igenom storyn, men snittet på "how long to beat" ligger på ca 50h för bara mainstoryn: https://howlongtobeat.com/game/27100

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Kommer börja spela storyn på nyårsafton (tidigt på morgonen vid 06.00). Vad tror ni? Om jag spelar från 06.00-22.00: d.v.s. 16 timmar - har jag kommit hyfsat långt på storyn då tro? Hur många timmar får man lägga på spelet?

Ha inte för bråttom och ge dig själv tid att utforska världen, jag glömde av huvudstoryn i flera veckor och höll på med massor av sidouppdrag, jakt och allmänna mysterium, hade skitroligt och kom sen tillbaka till huvudstoryn igen.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Kommer börja spela storyn på nyårsafton (tidigt på morgonen vid 06.00). Vad tror ni? Om jag spelar från 06.00-22.00: d.v.s. 16 timmar - har jag kommit hyfsat långt på storyn då tro? Hur många timmar får man lägga på spelet?

Main story, 60-70 timmar utan problem. En bit har du kommit på 16 timmar men långt långt kvar på storyn och sedan har du alla side missions som tar otroligt mycket tid och det finns mängder av dem. Så som andra skriver, stressa inte utan njut av detta helt underbara spel

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Main story, 60-70 timmar utan problem. En bit har du kommit på 16 timmar men långt långt kvar på storyn och sedan har du alla side missions som tar otroligt mycket tid och det finns mängder av dem. Så som andra skriver, stressa inte utan njut av detta helt underbara spel

Det ska jag verkligen göra. Ska satsa på att klara Red Dead Redemption, Witcher Wild Hunt 3, Star Wars Jedi Fallen Order samt Tombraider Rise of the Tombraider detta år...

Permalänk
Medlem

RDR2 är det bästa spelet jag spelat. Hoppas det kommer en uppföljare även om det inte ser ljust ut

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Handlade detta på Steamrean. Verkar segdrivet som jag läst det. Vad kan man förvänta sig i fps på 1440p med ett RTX2070 och i7-7740x på hyfsat höga inställingar ? Kanske måste uppgradera

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bläjd:

Handlade detta på Steamrean. Verkar segdrivet som jag läst det. Vad kan man förvänta sig i fps på 1440p med ett RTX2070 och i7-7740x på hyfsat höga inställingar ? Kanske måste uppgradera

Jag har ett snäpp nyare processor men jag hade fullt spelbar FPS i nära maxade inställningar iallafall med samma grafikkort. Är ju inte ett speciellt snabbt spel så har man en skärm med G-Sync eller Freesync så funkar det riktigt bra även runt 60-strecket.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Handlade detta på Steamrean. Verkar segdrivet som jag läst det. Vad kan man förvänta sig i fps på 1440p med ett RTX2070 och i7-7740x på hyfsat höga inställingar ? Kanske måste uppgradera

Du kan använda DLSS quality och närmast maxa inställningarna med 2070 1440p.

Permalänk
Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

WW är inte min genre heller, inte spelat klart det då tid inte finns med småbarn osv, men de typ 40% av storyn jag hunnit spela har jag älskat det. Sjukt bra spel.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Snusfri

Har nu spelat de 2 första uppdragen, sno mat i stugan och sedan

rädda John

Dold text

.

Rätt snyggt med alla settings på högsta i 2160p och med HDR må jag säga.

Upplägget, kontrollerna osv är väldigt likt GTA V vilket jag gillar så kommer att bli ett gäng timmar i RDR2.

Med riggen i sig så ligger jag på 80+ fps hitills med allt maxat och HDR på i 2160p.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

jag kan annars rekommendera att låsa fps till 60 då man inte behöver mer än så på denna typ av spel, iaf om man spelar med handkontroll, går då dra upp grafiken beroende på grafikkort.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Hej. Installerade RDR2 igår via Rockstar Games Launcher.

Spelet startar som vanligt men när jag försöker köra igång story eller online så laddar spelet bara. Ibland ser jag de svartvita bilderna och inget händer efter många minuters väntan. Ibland är det bara en svart bild med en laddikon nere i högra hörnet som rör sig. Måste starta om spelet...

Har försökt att rota i Graphics settings och efter att jag ändrar något där så blir bilden bara svart och jag måste starta om spelet.

Har inte lyckats få igång spelläget alls, varken story eller online. Någon som råkat ut för detta? Har installerat om spelet, tagit bort settingsfilen, ändrat i settingsfilen utan framgång.

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av all-seeing:

Hej. Installerade RDR2 igår via Rockstar Games Launcher.

Spelet startar som vanligt men när jag försöker köra igång story eller online så laddar spelet bara. Ibland ser jag de svartvita bilderna och inget händer efter många minuters väntan. Ibland är det bara en svart bild med en laddikon nere i högra hörnet som rör sig. Måste starta om spelet...

Har försökt att rota i Graphics settings och efter att jag ändrar något där så blir bilden bara svart och jag måste starta om spelet.

Har inte lyckats få igång spelläget alls, varken story eller online. Någon som råkat ut för detta? Har installerat om spelet, tagit bort settingsfilen, ändrat i settingsfilen utan framgång.

Testa att tillåta rockstar-launchern i brandväggen

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Skrivet av rwxr:

Testa att tillåta rockstar-launchern i brandväggen

Det har jag gjort, det var en grej jag hittade att man kan testa när jag googlade.

Hade kontakt med Rockstar supporten som skickade en del standard grejer man kan testa.

Det fungerade dock inte ändå så mitt ärende gick vidare och jag väntar nu svar från 2line support.

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

Har spelat igenom GTA V och Red Dead Redemption 2 par gånger och även testat lite kort online för några år sen. Min uppfattning av online då var att det främst handlade om shoot outs mot andra spelare på avgränsade delar av kartan? Stämmer det? Eller finns det mer story att hämta även om man inte spelar i grupp?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Riktigt härligt spel. Köpte det på rea för 150 kronor under mellandagarna. Har spelat intensivt och blev trots det klar först förra veckan (inkl epilogen). Mkt bra spel. Rekommenderas!

Permalänk

Hej igen. Tänkte att jag skulle återkoppla angående mitt problem att jag inte fick igång RDR2 förut, det kanske kan hjälpa någon annan framöver. Fick igång spelet och kom in i lobby där man väljer att starta Story eller Online, fick inte igång något av det.

Testade massa saker och inställningar, drivrutiner, installera om spelet. Hade kontakt med Rockstar Supporten som inte kunde lösa det och till slut tröttnade dom på mig och slutade svara

Problemet berodde på att mitt ljud var inställt på och kördes i 32-bit 384000 Hz. Ändrade ljudet i kontrollpanelen till 32-bit 48000 Hz, spelet hoppade igång direkt utan problem.

Alla andra spel har körts utan problem tidigare.

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Skrivet av all-seeing:

Hej igen. Tänkte att jag skulle återkoppla angående mitt problem att jag inte fick igång RDR2 förut, det kanske kan hjälpa någon annan framöver. Fick igång spelet och kom in i lobby där man väljer att starta Story eller Online, fick inte igång något av det.

Testade massa saker och inställningar, drivrutiner, installera om spelet. Hade kontakt med Rockstar Supporten som inte kunde lösa det och till slut tröttnade dom på mig och slutade svara

Problemet berodde på att mitt ljud var inställt på och kördes i 32-bit 384000 Hz. Ändrade ljudet i kontrollpanelen till 32-bit 48000 Hz, spelet hoppade igång direkt utan problem.

Alla andra spel har körts utan problem tidigare.

Hurra! Gratulationer på lösningen, och tack för att du delar med dig av den. Who would have thunk att det skulle vara ljudet. Goes to show hur pass idiosyncratic olika spel kan vara. Jag vill minnas att Destiny 2 också strulade med ens ljud inställningar för några år sedan. Sånt som jag inte ens tänker på i min troubleshooting, men det ska jag nog göra framöver!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av all-seeing:

Hej igen. Tänkte att jag skulle återkoppla angående mitt problem att jag inte fick igång RDR2 förut, det kanske kan hjälpa någon annan framöver. Fick igång spelet och kom in i lobby där man väljer att starta Story eller Online, fick inte igång något av det.

Testade massa saker och inställningar, drivrutiner, installera om spelet. Hade kontakt med Rockstar Supporten som inte kunde lösa det och till slut tröttnade dom på mig och slutade svara

Problemet berodde på att mitt ljud var inställt på och kördes i 32-bit 384000 Hz. Ändrade ljudet i kontrollpanelen till 32-bit 48000 Hz, spelet hoppade igång direkt utan problem.

Alla andra spel har körts utan problem tidigare.

Cyberpunk kan få ljudbuggar ifall khz är för högt

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Har spelat igenom GTA V och Red Dead Redemption 2 par gånger och även testat lite kort online för några år sen. Min uppfattning av online då var att det främst handlade om shoot outs mot andra spelare på avgränsade delar av kartan? Stämmer det? Eller finns det mer story att hämta även om man inte spelar i grupp?

I GTA V online finns det heists.

Permalänk

Behöver hjälp med en grej på RDR2!

Är på andra kapitlet, uppdraget "John Marston" tror jag det heter - när man går tillbaka till sitt läger/bas och folk är så glada, sjunger, spelar gitarr, dricker, danser etc. Hur klarar man detta så kallade "uppdrag". Har fastnat där, förstår inte syftet och får inga hints om vad det är jag ska göra under detta märkliga uppdrag som egentligen inte verkar vara något uppdrag utan mer som en folkfest. Hur tar jag mig förbi denna sekvens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Behöver hjälp med en grej på RDR2!

Är på andra kapitlet, uppdraget "John Marston" tror jag det heter - när man går tillbaka till sitt läger/bas och folk är så glada, sjunger, spelar gitarr, dricker, danser etc. Hur klarar man detta så kallade "uppdrag". Har fastnat där, förstår inte syftet och får inga hints om vad det är jag ska göra under detta märkliga uppdrag som egentligen inte verkar vara något uppdrag utan mer som en folkfest. Hur tar jag mig förbi denna sekvens?

Det är efter du räddat Sean. Vad du kan göra är att rida iväg bara, sova över natten så är det normalt igen har jag för mig.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Skrivet av LINJEinc:

Det är efter du räddat Sean. Vad du kan göra är att rida iväg bara, sova över natten så är det normalt igen har jag för mig.

Exakt! Men hur sover jag över? Har letat efter bäddplatser etc men det står inget om att jag kan välja att sova utan jag kan endast välja att sitta på vissa platser? Var någonstans sover jag så det blir morgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Exakt! Men hur sover jag över? Har letat efter bäddplatser etc men det står inget om att jag kan välja att sova utan jag kan endast välja att sitta på vissa platser? Var någonstans sover jag så det blir morgon?

Du rider iväg nånstans och slår upp läger och sover, eller tar hotell i tex. Valentine

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Tror även att du skall ha en säng i huset som du kan sova i, dock är den lite gömd.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av LINJEinc:

Du rider iväg nånstans och slår upp läger och sover, eller tar hotell i tex. Valentine

Okej! Ska testa detta. Hur slår jag upp läger och sover? Kan man göra det varsomhelst eller är det endast på speciella platser som det går att slå upp läger?