Det här med Blocket...

Permalänk
Skrivet av Svullom:

Helt sinnessjuka priser på utdaterade datorer. Jag fick 3,500kr för min gamla dator med ett 1080 för några månader sedan. Tror folk verkligen att deras gamla burk med ett 960 är värd 8-9k?!

Så länge det finns folk som betalar de priserna som vissa begär så lär vi se de höga priserna. Det finns alltid människor som inte vet bättre och går på de överdrivna produktbeskrivningarna och tror att de är värstingburkar de ha köpt.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2:

Den såldes för 8 740 kr...

Har nästan en likadan som andra 3:e dator hemma, kanske skall skriva en sjudundrande text och sälja den!

Har tappat intresset så nu säljer jag min speldator som klarar alla spel! Höga FPS på alla spel med högsta inställningarna! Riktigt monster dator!

• ASUS Z97-A
• Intel(R) Core(TM) i5-4690K CPU @ 3.50GHz | Turbo 3.90 GHz
• Noctua NH-D15
• Corsair Vengeance 16GB RAM
• Asus ROG Strix GTX 1080 Ti Gaming OC 11 GB
• Fractal Design R5
• Windows 10 Home
• Corsair 750W PSU
• 4 st Noctua 120 mm
• Samsung 970 NVMe SSD 500 GB
• Western Digital Black 1 TB HDD

Något i den stilen! Ha, ha, ha!!!

Kan man inte längre se antal bud på Tradera?
Var du med och kikade på slutet så att priset stämmer?

Verkar ju helt sinnessjukt isf, för då överväger jag också att sälja min gamla backupdator som har väldigt snarlika delar. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Kan man inte längre se antal bud på Tradera?
Var du med och kikade på slutet så att priset stämmer?

Verkar ju helt sinnessjukt isf, för då överväger jag också att sälja min gamla backupdator som har väldigt snarlika delar. 😂

Var väl inte budgivning på den datorn utan fast pris.

Permalänk
Medlem

Det står likadant om säljaren valt att avsluta annonsen. Jag kollade precis på ett tangentbord jag tog bort från tradera och det står exakt likadant som i dator annonsen. Har väldigt svårt att tro att han fick den såld.

Permalänk
Medlem

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suverän Streaming/gaming-setup! https://www.blocket.se/annons/stockholm/suveran_streaming_gam...

55K...

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AxxT:

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suverän Streaming/gaming-setup! https://www.blocket.se/annons/stockholm/suveran_streaming_gam...

55K...

Trodde det skulle vara ett 4090 där inne som minst i varje fall 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Kan man inte längre se antal bud på Tradera?
Var du med och kikade på slutet så att priset stämmer?

Verkar ju helt sinnessjukt isf, för då överväger jag också att sälja min gamla backupdator som har väldigt snarlika delar. 😂

Nej, det var jag inte och jag ser bara det du ser... Konstigt att det inte står antal bud, eller så såldes den till fast pris?

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/skane/alienware_datorskarm/1065...

Hade ni betalat så mycket för den skadan? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Tack för det goda skrattet

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

HAHAHA "Väldigt fint skick, bortsett från display skadan".

Ja för det som bestämmer skicket på en skärm är ju hur fin plastchassit på baksidan är, displayen är ju sekundär. Man märker knappt den 2 cm breda röda strimman som går över hela höjden när man är inne i ett spel.

Permalänk
Medlem

120 GB SSD för 500 kr någon?

"Nypris idag ca 950 kr" - trots att den kom ut 2013 och slutade säljas 2017 då den låg på 550kr enligt prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

120 GB SSD för 500 kr någon?

"Nypris idag ca 950 kr" - trots att den kom ut 2013 och slutade säljas 2017 då den låg på 550kr enligt prisjakt.

<Uppladdad bildlänk>

Dessutom historiens sämsta SSD (åtminstone från ett "riktigt" märke). Vissa versioner av den där modellen hade något designfel så att den faktiskt var långsammare än mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av S2:

Den såldes för 8 740 kr...

Nej, i alla fall inte genom annonsen som länkas. Det är lite otydligt men annonsen i fråga tycks bara ha avslutats, förmodligen av säljaren själv om man kikar på klockslaget.

Exempel på hur det ser ut när ett objekt har sålts till fast pris på Tradera.
https://www.tradera.com/item/1209/580586597/xbox-one-kyl-

Pris Såld för: 600 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Hahaha!
"Väldigt fint skick"... Ja, bortsett från det mest vesäntliga på hela monitorn, som du knappt tagit en bild på... Jesus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Såg ju ut som min Alienware AW3423DW OLED skärm efter en liten olycka med en lös gasarm, den åkte då på tippen, försökte inte sälja den för halva nypriset..

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

120 GB SSD för 500 kr någon?

"Nypris idag ca 950 kr" - trots att den kom ut 2013 och slutade säljas 2017 då den låg på 550kr enligt prisjakt.

<Uppladdad bildlänk>

En hundring är den väl i alla fall värd 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Dessutom historiens sämsta SSD (åtminstone från ett "riktigt" märke). Vissa versioner av den där modellen hade något designfel så att den faktiskt var långsammare än mekaniska hårddiskar.

Var väl några versioner av den som hade sämre chip. Något som dom större tillverkarna sysslar med än idag, som måste köpa chip (första bachen är riktigt bra, sen nergradera ssd:n för göra det billigare).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drivknuten:

Såg ju ut som min Alienware AW3423DW OLED skärm efter en liten olycka med en lös gasarm, den åkte då på tippen, försökte inte sälja den för halva nypriset..

Säljaren kanske skulle kolla vad en hemförsäkring är för...

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

OBS strömkabel medföljer, så bör vara ett klipp!

https://www.blocket.se/annons/skane/provonto_budget_gaming_da...

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Säljaren kanske skulle kolla vad en hemförsäkring är för...

Oftast så har man redan fått pengar från försäkringen och de i sin tur bett en skrota skärmen, men istället säljer man skärmen.

Permalänk
Medlem

Är så sjukt tröttsamt med alla scammers på blocket, varenda dag kommer det in nya annonser, alltid överdrivet bra pris, inte registrerade med BankID, alltid nytt konto, denna va dock den värsta, taskig Google översättning på det, anmäler säkert 4-5 annonser om dagen.

https://imgur.com/a/A9lwRWD

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Är så sjukt tröttsamt med alla scammers på blocket, varenda dag kommer det in nya annonser, alltid överdrivet bra pris, inte registrerade med BankID, alltid nytt konto, denna va dock den värsta, taskig Google översättning på det, anmäler säkert 4-5 annonser om dagen.

https://imgur.com/a/A9lwRWD

Måste ju vara värt då den har "flytande kylare" och "fönster 10" LoL

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Är så sjukt tröttsamt med alla scammers på blocket, varenda dag kommer det in nya annonser, alltid överdrivet bra pris, inte registrerade med BankID, alltid nytt konto, denna va dock den värsta, taskig Google översättning på det, anmäler säkert 4-5 annonser om dagen.

https://imgur.com/a/A9lwRWD

Hur funkar det där eftersom han erbjuder frakt med blocketpaket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbarn1:

Hur funkar det där eftersom han erbjuder frakt med blocketpaket?

Dom är aldrig identifierade via BankID men ändå kan dom lägga in annonser och svara på medd, jag måste godkänna när jag loggar in via annan webbläsare via BankID för att kunna svara eller skicka ett medd, dom skickar ibland en länk där man ska fylla i sitt telefonnr, men det är en bluff förstås, så funkar inte blocketpaketet alls, men dom lurar säkert en o annan som tror dom gjort världens klipp.

Ibland tror jag dom gör det för att sänka marknadsvärdet på div elektronik, eller så försöker dom blåsa folk helt enkelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Dom är aldrig identifierade via BankID men ändå kan dom lägga in annonser och svara på medd, jag måste godkänna när jag loggar in via annan webbläsare via BankID för att kunna svara eller skicka ett medd, dom skickar ibland en länk där man ska fylla i sitt telefonnr, men det är en bluff förstås, så funkar inte blocketpaketet alls, men dom lurar säkert en o annan som tror dom gjort världens klipp.

Ibland tror jag dom gör det för att sänka marknadsvärdet på div elektronik, eller så försöker dom blåsa folk helt enkelt!

Aaah, då är jag med😄 Ser allt för ofta väldigt prisvärda prylar så undrar mest vem dom lyckas lura när blocketpaket finns, men vissa ser nog bara priset tyvärr..🤧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbarn1:

Aaah, då är jag med😄 Ser allt för ofta väldigt prisvärda prylar så undrar mest vem dom lyckas lura när blocketpaket finns, men vissa ser nog bara priset tyvärr..🤧

Dom vill ha ditt telefon nummer och skickar en länk till den, som du ska betala, så funkar ju inte blocketpaketet men är man allt för blåögd och tycker att man är på väg att göra årets affär så blir det nog lätt att man fullföljer ”köpet” och blir lurad.

Permalänk
Medlem

En surface pro 3, nästan 9 år gammal för 6400 spänn.....

https://www.blocket.se/annons/stockholm/microsoft_surface_3_p...

"Först till kvarn.
Typ Inga repor på skärmen..

Säljes i befintligt skick.
Reservation för ev. felskrivningar.

Hämtas i Bro.
Kan även skickas.

Oändliga möjligheter!"

Typ inga repor....vad kan jag förvänta mig

Permalänk
Medlem

Jadu...Betala 25000 för en "Streamer PC", utan att veta vad man betalar för.

Finns ett antal såna här liknade annonser på blocket. Hur tänker dom?

https://www.blocket.se/annons/jamtland/streamer_pc_/106632016

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Jadu...Betala 25000 för en "Streamer PC", utan att veta vad man betalar för.

Finns ett antal såna här liknade annonser på blocket. Hur tänker dom?

https://www.blocket.se/annons/jamtland/streamer_pc_/106632016

Ny tolkning av "lootlåda"

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Oftast så har man redan fått pengar från försäkringen och de i sin tur bett en skrota skärmen, men istället säljer man skärmen.

Ah, tack där lärde man sig något nytt, aldrig behövt använda min hemförsäkring en.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.