Vill sälja hela min high-end gaming setup men vet inte vart man hittar rätt publik.

Permalänk
Medlem

Vill sälja hela min high-end gaming setup men vet inte vart man hittar rätt publik.

Hej! Är helt ny här, min vän tipsa mig om denna sida. Det är så att jag vill sälja min high-end gaming setup men vet inte riktigt vart jag ska vända mig för att hitta rätt publik… Jag har en razer blade laptop 14 1Tb 3070 16ram från 2021, Samsung Odyssey G7 C27G7 27 skärm, Logitech G502 Lightspeed Hero Trådlös mus, Logitech G PowerPlay Wireless Musmatta och ROG Falchion Trådlöst Mekaniskt Tangentbord. Jag har lagt upp den på blocket men får ingen napp. Skulle vilja sälja allt eller åtminstone själva datorn för rätt pris. Vart ska jag vända mig för att hitta intresserade människor?

Tack för all hjälp i förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leshi:

Hej! Är helt ny här, min vän tipsa mig om denna sida. Det är så att jag vill sälja min high-end gaming setup men vet inte riktigt vart jag ska vända mig för att hitta rätt publik… Jag har en razer blade laptop 14 1Tb 3070 16ram från 2021, Samsung Odyssey G7 C27G7 27 skärm, Logitech G502 Lightspeed Hero Trådlös mus, Logitech G PowerPlay Wireless Musmatta och ROG Falchion Trådlöst Mekaniskt Tangentbord. Jag har lagt upp den på blocket men får ingen napp. Skulle vilja sälja allt eller åtminstone själva datorn för rätt pris. Vart ska jag vända mig för att hitta intresserade människor?

Tack för all hjälp i förhand!

Låter som ett ganska svårsålt "paket".
Att sälja laptopen för sig och skärmen för sig vore nog bättre, dom andra prylarna kan du nog sälja som ett paket.

Sen skriver du ju inte vad du begärt för grejerna heller, folk håller i pengarna nu, inte säljarens marknad i dessa strama tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturn5:

Låter som ett ganska svårsålt "paket".
Att sälja laptopen för sig och skärmen för sig vore nog bättre, dom andra prylarna kan du nog sälja som ett paket.

Sen skriver du ju inte vad du begärt för grejerna heller, folk håller i pengarna nu, inte säljarens marknad i dessa strama tider.

Det jag har tänkt mig är 25000kr för allt eller 20000 för datorn. Det är det lägsta jag kan tänka mig gå. Ja, just nu så är det svåra tider när det gäller pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leshi:

Det jag har tänkt mig är 25000kr för allt eller 20000 för datorn. Det är det lägsta jag kan tänka mig gå. Ja, just nu så är det svåra tider när det gäller pengar.

Finns inte nya för under ditt begärda pris? Det finns iaf bättre laptops för 20k

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Finns inte nya för under ditt begärda pris? Det finns iaf bättre laptops för 20k

Hur mycket tror ni jag kan få för den? Har knappt använt den och den har bra specs. Går att spela alla spel.

Permalänk
Medlem

20 000 kr för datorn blir nog väldigt svårt, kolla vad man får nytt för drygt 14 000 kr.

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/barbar-gamingd...

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leshi:

Hur mycket tror ni jag kan få för den? Har knappt använt den och den har bra specs. Går att spela alla spel.

Gissningsvis skulle du kunna få 10 - 12 000 kr, beroende på vilken modell av Razer blade 14 det är.
Som ovan nämner går det att köpa en prestandamässigt likvärdig dator för ca 15 000 kr.

Exempelvis säljs Razer Blade 15 (360hz 1080p) från 2021 med 3070 för ca 20 000 kr i dagsläget:
https://www.amazon.se/-/en/Razer-Blade-Advanced-Model-i7-1087...

Permalänk
Medlem
Skrivet av minizick:

Gissningsvis skulle du kunna få 10 - 12 000 kr, beroende på vilken modell av Razer blade 14 det är.
Som ovan nämner går det att köpa en prestandamässigt likvärdig dator för ca 15 000 kr.

Exempelvis säljs Razer Blade 15 (360hz 1080p) från 2021 med 3070 för ca 20 000 kr i dagsläget:
https://www.amazon.se/-/en/Razer-Blade-Advanced-Model-i7-1087...

Har nyare razer blades samma problem som tidigare (helt enkelt skräp och går sönder fort)? I så fall påverkar det ju en hel del också.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

20 000 kr för datorn blir nog väldigt svårt, kolla vad man får nytt för drygt 14 000 kr.

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/barbar-gamingd...

Det är därför TS behöver någon som inte jämför äpplen med päron utan någon som efterfrågar Razer.

Datorer sjunker snabbt i pris, särskilt laptops, så räkna inte med att få 20k.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar! Antar att jag får ta och sätta ner priset lite. Vart ska man vända sig för att hitta rätt publik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leshi:

Tack så mycket för alla svar! Antar att jag får ta och sätta ner priset lite. Vart ska man vända sig för att hitta rätt publik?

Folk ovan har givit dig en indikation på vad datorn kan vara värd och jag tror att du kanske får vänja dig vid den sanningen.
Din publik finns i unga grabbar som bryr sig om vad som står på datorn, inte vad som finns i den, den publiken är traditionellt pengasvag dock och "pappas pengar" är inte lättare att flörta till sig nu än i vanliga fall.
Jag tror att väldigt få familjer förutom typiska höginkomsttagare överväger att köpa en begad laptop för det priset du siktade på så länge den inte genererar lön och betalar sig illa kvickt.

Det här forumet är helt fel ställe, Blocket kan funka, även Facebook Marketplace om du sänker och framför allt öppnar upp för att sälja ditt paket i bitar, väldigt få köper en gaminglaptop för att koppla skärm, tangentbord och liknande till, då köper man en stationär maskin som man dessutom kan uppgradera.