Vad räcker hastigheten till ... 1 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Kul att du är nöjd. Vet inte varför folk försöker ”motbevisa” dig. Sen är det nog sant att dina preferenser särskiljer sig från de flesta andra på det här forumet, men det gör la inget. 🤷🏻‍♂️

Nej, det funkar inte.
Jag har tagit 1 timmes promenad och reflekterat.

Använda dator och 1 mbit/s är inte tillräckligt, fungerar okej med mobilen.
Och min trading på spelbörsen är viktig eftersom det är en stadig inkomstkälla.
Så jag måste prioritera.

Uppgraderar till 10/10 mbit/s i detta nu.
Min fiber lina är uppsagd och sista dagen är den 16:e ( så jag kör på den idag med dagens matcher ).

Så jag kan inte nöja mig med 1 mbis/s.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Nej, det funkar inte.
Jag har tagit 1 timmes promenad och reflekterat.

Använda dator och 1 mbit/s är inte tillräckligt, fungerar okej med mobilen.
Och min trading på spelbörsen är viktig eftersom det är en stadig inkomstkälla.
Så jag måste prioritera.

Uppgraderar till 10/10 mbit/s i detta nu.
Min fiber lina är uppsagd och sista dagen är den 16:e ( så jag kör på den idag med dagens matcher ).

Så jag kan inte nöja mig med 1 mbis/s.

MVH

Du bör kunna avbryta en uppsägning fram tills sista dagen på uppsängningstiden

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Läst att man kan surfa och kolla web sidor samt göra bankärenden.... Men kan man kolla youtube klipp ... Det finns ett mobilabonnemang med obegränsad surf för 129 kr per månad med upp till 1 mbit

Assp 1mbit som max hastighet är inte användbart mer än att skicka meddelanden typ. Vet att många sidor rent av kommer inte funka och med så pass dålig uppkoppling så kommer det tolkas av många sidor som om du inte har någon anslutning alls.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Det verkar vara något fel med min internet anslutning, har uppgraderat till 10/10 och kollat speed test på mobilen.
Men när jag sätter på internetdelning och ska surfa med min chromebook så funkar enstaka sidor och inte youtube eller bredbandskollen, säger inget internet.

Va fan är fel ...

Alltså jag har 10/10 i mobilen men inte när jag internet delar med datorn.

fan

Startat om datorn men funkar ändå inte ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Det verkar vara något fel med min internet anslutning, har uppgraderat till 10/10 och kollat speed test på mobilen.
Men när jag sätter på internetdelning och ska surfa med min chromebook så funkar enstaka sidor och inte youtube eller bredbandskollen, säger inget internet.

Va fan är fel ...

Alltså jag har 10/10 i mobilen men inte när jag internet delar med datorn.

fan

Startat om datorn men funkar ändå inte ...

Säker på chili tillåter internet delning har hört att vissa opratörer har inaktiverat hotspot funktionen på vissa abbonmang.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Säker på chili tillåter internet delning har hört att vissa opratörer har inaktiverat hotspot funktionen på vissa abbonmang.

Hej testa med min Windows laptop och det fungera utmärkt.
Så det är min Chromebook som strular.

MVH

Permalänk
Medlem

Nu vet jag att det fungerar med Windows datorn, så jag ska testa 3 mbit/s för 179 kr per månad.
Kanske det är tillräckligt för mina behov.

Då sparar jag åtminstone 200 per månad och 2400 per år.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Kul att du är nöjd. Vet inte varför folk försöker ”motbevisa” dig. Sen är det nog sant att dina preferenser särskiljer sig från de flesta andra på det här forumet, men det gör la inget. 🤷🏻‍♂️

Det handlar väl inte om att motbevisa, mer lyfta dom sakerna som funkar rätt kasst med 1mbit som trådskaparen kanske missat. Att ladda ner 40gb med 1mbit tar nästan 89h vilket för mig innebär att om jag ska spela något spel som jag inte har installerat med kompisar så behöver jag ha 3 dagars förvarning. Om man inte spelar spel så spelar det ju självklart ingen roll. Samma sak med youtube, om man tycker det är ok att kolla på videos i 480p så funkar 1mbit perfekt, men jag vill ha minst 720p för att vara nöjd. Jag tycker personligen också att det är värt rätt mycket att slippa svara på ett sms var 5:e gb. Då hoppar jag hellre över en utelunch i månaden. Men, det är jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Säker på chili tillåter internet delning har hört att vissa opratörer har inaktiverat hotspot funktionen på vissa abbonmang.

Det där gäller inte i Sverige. Det är mest i USA som har såna begränsningar på abonnemang

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Äntligen har jag hittat vad som passar mina behov.
3 Mbit/s räcker för mig till en okej kostnad, 179 kr per månad för obegränsat surf och mobil abonnemang med fria samtal/sms.
Tidigare 379, så sparar 200 per månad eller 2400 per år, känns toppen.

Aftonbladet laddar helt okej och Youtube fungerar smärtfritt (lite buffring för att ladda sidan 1 till 2 sekunder, sedan smärtfritt).
Surf helt smärtfritt.

Sista testet idag, trading, en match på spelbörsen (Betfair) sista testet och om det fungerar smärtfritt, så blir det definitivt
3 Mbit/s.

MVH

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycke man tjänar på att ansluta mobilen via usb istället för wifi ... Något stabilare borde det bli... Hoppas på det ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Undrar hur mycke man tjänar på att ansluta mobilen via usb istället för wifi ... Något stabilare borde det bli... Hoppas på det ...

Med 3Mbit som maxhastighet och den ping som du tidigare har nämnt så kommer du inte få någon förbättring. Datorn och mobilen kan prata med varandra i bra mycket högre hastighet än 3Mbit även på långa avstånd.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av pompado:

Undrar hur mycke man tjänar på att ansluta mobilen via usb istället för wifi ... Något stabilare borde det bli... Hoppas på det ...

Du kan nog få ner svarstiden lite med en trådad uppkoppling, jag förväntar mig att det kan ge ett par till några milisekunder lägre latens men jämfört att använda mobilnätet så kan förbättringen vara försumbar. Jag tror inte heller att du hade märkt av skillnaden eftersom du inte använder internet för något som kräver låg latens, ex. spelande.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Har tidigare haft 2 Mbit/s och visst det fungerar men man tröttnar ganska snabbt när datorn uppdateras samtidigt när man surfar.

Permalänk
Medlem

Hej
Uppdaterar den här tråden istället för ny tråd

Reflektera över mitt internet användande
Bank, slö surf, Youtube och shopping

Spel med PS4 ej online shooting med FPS
Utan en spelare med utforskande spel

Byte från 10/10 till 3 mbit
Och märker än så länge ingen märkvärd skillnad

Ville få ned priset och dom tog 299 för 10/10
Och om man betala årsvis 245

3 mbit 179 och årsvis 149
Alltså jag betala 1790 årsvis (149mån)

Chilimobil

Ska även nämna att nedladdning går inte fortare än
1/3 mbit oavsett om man haft snabbare lina med PS4

Mvh