Anmäl dig till Roborock Challenge!

Gratis & lätt sätt att kopiera Windows 10 från Laptop & Installera på en ny tom dator?

Permalänk
Avstängd

Gratis & lätt sätt att kopiera Windows 10 från Laptop & Installera på en ny tom dator?

Hej, köpt en ny dator och vill inte lägga pengar på en ny Windows 10
Utan vill kopiera min nuvarande Windows 10 från min Laptop och installera på min nya dator.

Skapa en ISO eller en USB för att kunna installera på min nya dator.

Finns det något program som fixar sånt?

MVH

Permalänk
Medlem

Beroende på vad du har för licens... har man retail borde den kunna kopplas till ditt microsoft konto och aktiveras genom att installera windows 10 på ny dator och sedan logga i på kontot och aktivera den vägen.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 kan du ladda ner Media Creation Tool som används för att skapa ett bootbart USB-minne med Windows 10. Aktivera sedan din nya Windowsinstallation med din befintliga produktnyckel. Detta kräver dock en retail-licens, då en OEM-licens inte får flyttas till en ny dator. Tyvärr är det sannolikt en OEM-licens du har om den var förinstallerad på en laptop du köpt.

Permalänk
Avstängd

Jaha, tack, då är man tvungen att köpa Windows 11.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 kan du ladda ner Media Creation Tool som används för att skapa ett bootbart USB-minne med Windows 10. Aktivera sedan din nya Windowsinstallation med din befintliga produktnyckel. Detta kräver dock en retail-licens, då en OEM-licens inte får flyttas till en ny dator. Tyvärr är det sannolikt en OEM-licens du har om den var förinstallerad på en laptop du köpt.

Jag flyttade min oem licens till ny dator, dock uppgraderade jag till nyare Windows version innan 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag flyttade min oem licens till ny dator, dock uppgraderade jag till nyare Windows version innan 😊

Hur lyckades du med detta? Moderna förinstallerade datorer har ju sällan licensnyckeln på datorn längre då den ligger i BIOS. Om du installerar om Windows så kommer den dessutom att kolla så att det sitter samma delar i datorn och om det är för stor skillnad så åker du på en ny licensaktivering.

Skrivet av pompado:

Jaha, tack, då är man tvungen att köpa Windows 11.

MVH

Ja. Du kan skapa ett installationsmedium som beskrivits redan så du kan installera Windows på datorn. Sedan behöver du köpa en licens. En förinstallerad Windows kan inte flyttas från datorn där den är installerad, den tillhör datorn.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Hur lyckades du med detta? Moderna förinstallerade datorer har ju sällan licensnyckeln på datorn längre då den ligger i BIOS. Om du installerar om Windows så kommer den dessutom att kolla så att det sitter samma delar i datorn och om det är för stor skillnad så åker du på en ny licensaktivering.

Ja. Du kan skapa ett installationsmedium som beskrivits redan så du kan installera Windows på datorn. Sedan behöver du köpa en licens. En förinstallerad Windows kan inte flyttas från datorn där den är installerad, den tillhör datorn.

Jag köpte en komplett dator med Windows 7, uppgraderade till Windows 8->10 sedan fanns cd key på min Microsoft konto och bytte alla komponenter och fick det att fungera

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Avstängd

Vet inte om detta fungerar.
Men har Windows 8.1 skiva med licens nyckel.

Läste att den inte längre stödjer nya uppdateringar...

Men uppdaterar den existerande uppdateringar så kan jag uppdatera den till Windows 10

Vet inte om det fungerar

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Vet inte om detta fungerar.
Men har Windows 8.1 skiva med licens nyckel.

Läste att den inte längre stödjer nya uppdateringar...

Men uppdaterar den existerande uppdateringar så kan jag uppdatera den till Windows 10

Vet inte om det fungerar

Mvh

Om du har en Win 8.1-nyckel så ska det fortfarande fungera att bara installera Win 10 (eller 11 om du så vill) och ange den nyckeln.

Permalänk
Avstängd

Toppen 😀 tack ...