Visa signatur
Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM
Hej!
Jag säljer nu min restaurerade Dell Dimension 2200.
Utrustad med en Celeron från P3-eran (1300mhz), tillsammans med 256mb RAM. Socket 370.
Jag köpte maskinen för många år sedan av min farfar, den har en intressant historia, den har tidigare huserat på SAAB som industrimaskin.
Efter att jag fick den så har jag recappat moderkort, bytt PSU till ett modernare och säkrare.
Jag har behållt den för att den bekvämt kan köra allt från Win98 upp till WinXP med drivrutiner som finns. Perfekt plattform. Finns lite repor på chassi, nästan oundvikligt.
Kommer med Floppy och DVD-spelare. En SATA till IDE-konverterare är installerad i fronten tillsammans med 32GB SSD. Konverteraren sitter i den vanliga hårddiskburen med dubbelhäftande tejp.
Datorn är urdammad, fått ny kylpasta och CMOS-batteri. Fläkten låter lite mycket, men det är inget ovanligt för den här typen av maskiner.
Jag har behållit den som en brygga mellan operativsystem och maskiner men behöver nu göra plats för annat.
600 + frakt kan den väl vara värd tänker jag. Är jag galet ute så får ni väl upplysa mig, har fått mycket kärlek.
Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.