Funktionen Hyper V i windows 11 + Skapa VM från fysisk maskin

Permalänk

Funktionen Hyper V i windows 11 + Skapa VM från fysisk maskin

Finns det någon smidig funktion att virtualisera en fysisk win10 maskin via hyperV eller är det typ Disk2VHD som är smidigast för detta?

LÖSt Jag försöker installera feature HyperV på min windows 11 22h2 version.
Alla guider jag följer fungerar inte, får meddelande om att feature inte finns i PS och cmd etc, har dom tagit bort funktionen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappelApel:

Jag försöker installera feature HyperV på min windows 11 22h2 version.
Alla guider jag följer fungerar inte, får meddelande om att feature inte finns i PS och cmd etc, har dom tagit bort funktionen ?

Vad exakt försöker du göra och vad är felmeddelandet? Om du klickar i kontrollpanelen istället, ser du funktionen där?

Och vilken smak av Windows 11 är det? Såvitt jag vet finns Hyper-V i Pro och uppåt, oavsett 10 eller 11.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

har du aktiverat hyper-v i services?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Vilken version av Windows 11 har du?
Har du aktiverat virtualisering i BIOS?

Permalänk

glöm min fråga, Jag kör win 11 home, hade inte en tanke på det alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappelApel:

glöm min fråga, Jag kör win 11 home, hade inte en tanke på det alls.

Verkar gå att installera även på Home enligt: Answers Microsoft

Permalänk
Skrivet av Tinto:

Verkar gå att installera även på Home enligt: Answers Microsoft

Går ej, har uppat till pro igår och då fick jag till det direkt.

Du länkar till en 2 år gammal tråd

Permalänk
Medlem

Aha, okej!
Good to know!