Vilka öronkuddar använder ni på era DT 770 Pro?

Permalänk
Medlem

Vilka öronkuddar använder ni på era DT 770 Pro?

Mina öronkuddar som kom med hörlurarna är väldigt slitna nu (och de luktar inte så trevligt), så jag tänkte skaffa nya. Har hört att Brainwavz XL Sheepskin ska vara bra men de verkar inte finnas i Sverige. Vad använder ni? Ska man fortsätta köra på orginal och köpa ersättningskuddar från Beyerdynamic?

Permalänk
Avstängd

Jag saknar också Brainwavz XL Fårskinn, jag sökte på många butiker men inte tillgängliga.. Jag har två hörlurar som fortfarande är okej men behöver bara byta ut öronkuddarna.

Dessa hörlurar är dock med på min favoritlista...

Bose QuietComfort 45 Trådlöst brusreducerande Over ear-headset

Sony WH-1000XM5 Trådlösa brusreducerande hörlurar

Sony WH-1000XM4 - Brusreducerande Hörlurar

Permalänk
Medlem

Brainwavz XL kuddar är bra för min del då dom passar mina öron o skalle bra.
Deras "runda" är ok med men 100mmvs110mm för XL så något för små för min del då mina öron ligger imot minst en sida hela tiden.

Själv har jag ej testat deras sheepskin men har testat andra sheepskin kuddar och jag kan inte använda dom, dom är visserligen något bättre än PU=fejk skin kuddar.
Trots att jag inte svettas nåt så blir skin/pu klibbigt och klibbar fast mot huden nåt förbannat och gör att det kliar nåt enormt.

Jag har provat deras Velour | Micro Suede | Hybrid (Velour + PU), hybrid har PU på insidan vilket nästan var ok men irriterade lite när örat kom i kontakt.
Velour och micro suede är väldigt lika och båda funkar bra för mig.

Velour har lite ruggigare yta och kan ge kliande känsla för en del dock ej för mig, samlar dock på sig enorma mängder hår som väldigt lätt går in i tyget och är halv jobbigt att får bort.
Micro suede har lite slätare/glansigare yta som inte ger kliande känsla för dom som får det av velour, för min del så är det samma.
Det samlar inte riktigt lika mycket hår och det går ej in i tyget lika lätt.

Nu har dessa provats på ett par olika hifiman lurar så kan ju inte säga hur dom är på DT770!

Brainwavz har egen butik på sin hemsida men säljer även på amazon.
Amazon.se har dåligt utbud och inte sett XL alls förrens nu när jag kollade men dom har ej alla olika material.
amazon.de har XL men verkar ej ha micro suede
De verkar ha alla utom suede men har "Schwarz" vad det nu är och bilderna så ser dom inte ut som micro suede.

Amazon.com har alla men är OFTA som dom är slutsålda och ej går att köpa alls.
Och nu ser jag att microsuede bilderna på .com är samma som på Schwarz på de så kanske är suede båda två???

Har handlat från båda amazon.com och deras egna butik två gånger (då amazon var slut/ej hade dom jag ville ha) och har funkat bra och relativt snabbt.
Enda är att du åker på moms/tullavgift när du handlar från deras egna sida vilket kan vara bra och komma ihåg, från amazon.com så betalar man moms/etc direkt på amazon.
https://www.brainwavzaudio.com/collections/earpads-round-xl

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Du KAN ju köpa de officiella om du är nöjd med dem.

Jag har köpt mina från Thomann : https://www.thomann.de/gb/beyerdynamic_dt770_ohrpolster.htm
Men du kan säkert hitta någonstans närmare också.

Visa signatur

Gaming: Intel i7 4770-K 3,5GHz | ASUS 780GTX | 8GB Corsair | ASUS mobo | 1st Samsung SSD 128Gb | 1st Samsung SSD 256Gb | 1st Western Digital 1Tb |
Server: Intel i7 920 | XFX ATI 5970 | 6GB Corsair | ASUS Xtreme | 1st Intel SSD 80Gb | 1st Samsung 500Gb | 4st Western Digital 1Tb | 2st Seagate 2Tb

Permalänk
Medlem

Ingen aning om de passar, men mina favvisar är Shure HPAEC1540.