Prologue - Ljudböcker via Plex

Permalänk
Medlem

Prologue - Ljudböcker via Plex

Nu kanske många av er redan har hittat denna lösning men för er som inte har

Jag har kört Plex i många år (innan man behövde ha Plex-pass) och blivit irriterad på hur långsamma/motståndiga Plex-teamet varit att inför några av de enklare funktionerna för att vi användare skulle kunna använda den vanliga Plex-appen att lyssna på våra egna ljudböcker.
För ett par år sedan så infördes "Store track progress" vilket gjorde att Plex kunde spara var någonstans i en ljudfil du tryckte pause för att sedan fortsätta därifrån istället för att börja om från början. Ett steg mot en ljudboksvänlig app! Problemet är bara att ljudböckerna ofta kommer uppdelade i mindre filer och inte en stor fil.

För ett par månader sedan sprang jag på reddit tråden "Prologue App - Just discovered this amazing audiobook app" https://www.reddit.com/r/PleX/comments/g3mohm/prologue_app_ju...

En vänlig själ har tagit saken i egna händer. Nu kan du ladda ner appen Prologue till iOS och koppla den till ett Plex-bibliotek
och lyssna på dina böcker precis som hos alla de stora streamingtjänsterna av ljudböcker. Synka hur långt du har kommit (via iCloud) mellan olika iOS-enheter och ladda ner offline-versioner för flygresor och dyl.

Kanske inte så mycket att diskutera men gör gärna det ändå

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Plex har inget officiellt stöd för ljudböcker så vet inte varför du behöver Plex Pass? Vilket inte behövs oavsett:)

Dock ett bra fynd för er som inte vill/kan läsa

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Plex har inget officiellt stöd för ljudböcker så vet inte varför du behöver Plex Pass? Vilket inte behövs oavsett:)

Dock ett bra fynd för er som inte vill/kan läsa

Kanske uttryckte mig lite otydligt, man behöver inte Plex Pass för att använda Prologue. Och hela tråden syftar till att beskriva hur man kan använda Plex för att lyssna på ljudböcker då Plex inte har officiellt stöd för detta.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mr_Lazy:

Kanske uttryckte mig lite otydligt, man behöver inte Plex Pass för att använda Prologue. Och hela tråden syftar till att beskriva hur man kan använda Plex för att lyssna på ljudböcker då Plex inte har officiellt stöd för detta.

Det är lite synd att Plex inte har stöd för det faktiskt, så alla plugins hjälper ju till.