Roligt att du Bashar utan ha aning hur tidigt jag provade både Windows 8 och 10.
Oavsett hur mycket man hatar windows 8, så var det aldrig instabilt från början och 8.1 installerade jag direkt när det kom upp (tror det var inom en vecka). Inget problem med konstiga buggar.
Detta var visserligen inte på viktiga datorn, testade Windows 10 och fick genast problem inom par dagar (startmeny försvann helt, iconen försvann och gick inte använda genvägen på tangentbordet heller). Var dock inte ren installation utan uppdaterade från 8.1 , så fick bli ren installation för få igång den igen. Men nästan alla uppdateringar första året tog bort alla program som den inte tyckte var kompatibla och även nollställde flertalet inställningar varje gång (detta på pro).
Tror också fick problem med hela nedre fältet buggade ur, samt fick ljud bug så fick stänga av system ljud helt (lät som en statisk störning ihop med ljudet).
Netflix lagga varje 30 minut, var tydligen känt problem. Blev fixat några månader senare.
Sen andra som fått större problem, där en windows 10 uppdatering gjorde så datorn fastnade i bootloop eller när diskar inte helt plötsligt hittades av windows (vet inte om data också blev raderat).
Sen fick ms för sig att nergradera pro så vi inte skulle ändra registret.
Jag menar det är inte konstigt att den haft så stora problem, när Microsoft bestämde sig för sparka nästan hela teamet för bug testing när windows 10 precis släppts (och det märktes väldigt snabbt, hur kvaliteten sjönk som en sten). Varken vista eller xp var sån här katastrof.
Sen företag, får ju uppdateringar senare, när alla med home och pro lekt test kaniner. Inte konstigt ms tvingar ner uppdateringar i halsen på oss.