Overall så gillar jag stolen. Är sjuk så orkar inte formatera texten så har delat in min tankar i några punkter.
Den är mycket skönare än min gamla DXRacer, jämförelsevis mjukare men fortfarande lite hårdare än vad jag skulle vilja ha på en perfekt stol. Den är lite mindre än min gamla DXRacer (som jag tror var av större modell) vilket gör det svårare att sitta i skräddarställning vilket är en favorit, men det går.
Jag gillar att det går att luta bak ryggstödet en hel del, vilket annars verkar vara vad som saknas på alternativa 24h stolar.
Jag gillar inte nackstödet, för långt bak och hårt för min smak. Finns ett comfort nackstöd men kostar över 3k på dpj sist jag kollade vilket jag funderat på men har svårt att motivera den kostnaden just nu.
Jag gillar inte armstöden, hårda och sticker ut för långt fram vilket gör att jag inte kan skjuta in stolen så långt jag vill då de slår i bordet. När de är uppfällda slog jag i armbågarna hela tiden vilket sköt fram mina armar på ett oskönt sätt. Har tagit bort armstöden nu vilket känns mycket bättre. Finns comfort armstöd men kostar över 7k på dpj sist jag kollade men tror inte de skulle lösa problemen jag haft.
Gillar svankstödet men önskar att det var justerbart vertikalt också.
Gillar inte vingarna men de är mycket mindre irriterande jämfört med de på DXRacer stolen.
Jag brukar stå ~6-8h per arbetsdag så brukar inte sitta längre tider i stolen, dock har jag varit sjuk i några dagar nu så suttit en längre stund varje dag sedan onsdags och har inte haft några problem med det till skillnad från med DXRacer där rumpan och ryggen skulle skrika vid det här laget.
Overall så är jag som sagt nöjd med stolen. Den är inte perfekt men jag ångrar inte köpet då jag inte sett någon annan stol som skulle vara bättre för mig. Priset tycket jag är i högsta laget och jag skulle velat se bättre nackstöd och armstöd för det priset.
Edit: Sedan får vi se hur den håller upp över tid, om den också blir platt och hård eller om den behåller mjukheten, inget jag har nog med kunskap av för att förutsäga, men annars känns kvalitén på stolen hög. Also jag köpte versionen i tyg, inte läder.