Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk

Fråga om nätverk

Hej! Jag ska flytta om en vecka och jag har denna i mitt rum, kan man få någon utav uttagen till ethernet på något sätt?

Permalänk
Medlem

Din bild laddar inte. Den är förmodligen inte publikt tillgänglig. Testa att ladda upp den till imgur.com eller liknande och länka eller embedda den här.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Filipdarius04:

Är 3 hål i väggen så du behöver com hem

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Är 3 hål i väggen så du behöver com hem

Är det bara comhem som funkar till detta?

Permalänk
Medlem

Är det de enda uttagen du har? Många gamla Comhem-hus har ju även fiber så i de fallen finns de där uttagen mest kvar för de som vill köpa Comhems TV-tjänster.

Hur får grannarna internet?

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av blunden:

Är det de enda uttagen du har? Många gamla Comhem-hus har ju även fiber så i de fallen finns de där uttagen mest kvar för de som vill köpa Comhems TV-tjänster.

Hur får grannarna internet?

Det är inte det enda jag har, men dom andra uttagen sitter i hallen på nedervåningen, jag streamar på twitch så jag behöver ha så snabbt internet som möjligt.

Permalänk
Medlem

Comhem eller tele2 som de numera heter har ju upp till 1200/100 Mbps så hastigheten är helt ok även på koax.

Permalänk
Medlem

Det är inte det enda jag har, men dom andra uttagen sitter i hallen på nedervåningen, jag streamar på twitch så jag behöver ha så snabbt internet som möjligt.

Har du redan internet via fiber men vill försökts utnyttja coax-uttaget för att slippa dra kabel, eller har du än så länge inget internet?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av blunden:

Har du redan internet via fiber men vill försökts utnyttja coax-uttaget för att slippa dra kabel, eller har du än så länge inget internet?

Ja jag vill försöka utnyttja coax uttaget för att slippa dra kabel, jag vet inte om det finns fiber.

Permalänk
Skrivet av roboseal:

Comhem eller tele2 som de numera heter har ju upp till 1200/100 Mbps så hastigheten är helt ok även på koax.

Okej, finns det ett coax uttag på dom modemen man får från comhem/tele2?

Permalänk

Du kommer tyvärr inte kunna använda det här kablaget istället för att dra en ny nätverkskabel mellan ditt rum och din befintliga router som står vid inkommande internetanslutning. Men jag kanske missförstår frågan.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Tejprullen:

Du kommer tyvärr inte kunna använda det här kablaget istället för att dra en ny nätverkskabel mellan ditt rum och din befintliga router som står vid inkommande internetanslutning. Men jag kanske missförstår frågan.

Jag tänker att om det finns ett coax uttag på ett modem så borde det funka? Kan ha helt fel dock.

Permalänk
Medlem

Jag tänker att om det finns ett coax uttag på ett modem så borde det funka? Kan ha helt fel dock.

När du beställer bredband över koaxialkabel från Tele2 (f.d ComHem) så får du (eventuellt betala för) ett koax-modem som tar in sladd från uttaget du fotat och omvandlar det till ethernet + WiFi. Här är manualen till C3-modellen.

Permalänk
Medlem

Välj fiber vad du än gör.

Permalänk
Skrivet av KAD:

När du beställer bredband över koaxialkabel från Tele2 (f.d ComHem) så får du (eventuellt betala för) ett koax-modem som tar in sladd från uttaget du fotat och omvandlar det till ethernet + WiFi. Här är manualen till C3-modellen.

Okej! Tack för hjälpen.