Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Om allt verkligen är förlorat, vilket det verkar i ditt fall då ni håller på att sälja av villan och allt, så gäller det att du accepterar läget och går in i ett praktiskt läge för just nu är hon där. Lätt för mig att säga men jag var i din situation för ett halvår sedan, då med en son på 3 år. Ska du ställa dig i bostadskö för en hyresrätt? Ska du köpa ett radhus eller lägenhet? Det viktiga är du gör allting så smidigt som möjligt för din son hur det än blir. Han får aldrig hamna i kläm på grund av er.

Sen kommer frågan om vem ska sonen vara skriven hos? Den som bor närmast hans skola kommer automatiskt vinna den fighten om det blir en tvist, skatteverket kollar bara på avstånd. Dessutom kan adressen påverka var grabben hamnar i för skola (högstadiet nästa antar jag), han får automatiskt en plats på en skola enligt kommunens karta över sånt beroende på var han står skriven. Ni kan söka annan skola men det är i mån av plats, tänk på det. Har du gemensam vårdnad för barnet? Om inte så se till att fixa det för helvete, annars kan hon flytta över halva landet med honom och du har inget att säga till om.

Såna saker är inte det du vill tänka på just nu men bättre att göra det nu än ångra det senare.

Det kommer kännas bättre för dig men bara om du är villig att gå vidare och det tar tid att komma till den insikten, särskilt när såret är så färskt. Jag och min son har bättre kontakt än någonsin nu efter separationen. Även om huset är sålt så ligger flytten någon månad bort. Har ett nytt radhus på gång där bara jag, min son och vår katt kommer bo. Inga minnen från mitt tidigare förhållande bara nya minnen som vi skapar tillsammans.

Jag vet hur det känns när hela ens värld raserar och det som hjälpte mig var min öppenhet mot kollegor, chefen, vänner och familj och framför allt deras vilja att hjälpa mig när jag mådde som sämst. Håll inte det här inom dig utan ventilera när du måste. Ditt ex vill troligtvis inte höra vad du känner så hitta någon eller några som är villiga att stå ut med att du spyr galla och som du kan bolla idéer med när det behövs. Dina känslor kommer styra dina handlingar så det är bra om du har någon som kan ta ner dig på jorden om det behövs.

Vet inte vad mer som finns att skriva. Snacka aldrig skit om ditt ex inför din son. En självklarhet men tåls att påminnas om. Att vara föräldrer på halvtid är ganska gött det också ärligt talat. Visst, det är inte så kul när det är mammas tur att fira julafton med grabben (tro mig, jag var två månader in i separationen då) men du kommer få tid att rannsaka dig själv och även lägga mer tid på dina intressen. Jobba på din svartsjuka eller osäkerhet, vad det nu är som är anledningen till att du inte kan lita på dina partners, för i framtiden vill du ha den skiten överstökad innan du går in i ett nytt förhållande. Förresten måste två personer vilja vara i ett förhållande, även om du hade dina brister så är inte hon villig att försöka jobba på att fixa förhållandet trots att ni har barn. Då har hon verkligen bestämt sig för att det är över. Den rätte personen ska vara villig att jobba tillsammans med dig för att få ett fungerande förhållande. Baserat på din text är inte hon den rätte.

Livet är inte över. Du har din son och du kommer alltid att vara hans pappa. Se till att han har det så bra som möjligt att ta hjälp när du behöver.

Stort tack för att du tog dig tid att skriva, vi har inte sålt något ännu jag fick reda på detta igår att hon fått nog.

Vår son är också en så himla känslig kille, han kommer bli helt förstörd.
Jag har sån ångest för att mitt övertänkande förstört det vi hade, jag önskar jag kunde gå tillbaka och ändra..

Jag har försökt tala med sambon om att få ett sista försök för att rädda vår familj, men jag tror det är kört.

Vi hade ju bokat bilsemester i sommar med turer till tivolin och massa roligt som grabben längtat så till.. nu verkar det bli traumatiska minnen på schemat istället.

Herregud, hela min värld är upp och ner och jag vet inte hur jag ska klara mig utan dom.

Hon var alltid den som förgyllde våra familjestunder tillsammans.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Stort tack för att du tog dig tid att skriva, vi har inte sålt något ännu jag fick reda på detta igår att hon fått nog.

Vår son är också en så himla känslig kille, han kommer bli helt förstörd.
Jag har sån ångest för att mitt övertänkande förstört det vi hade, jag önskar jag kunde gå tillbaka och ändra..

Jag har försökt tala med sambon om att få ett sista försök för att rädda vår familj, men jag tror det är kört.

Vi hade ju bokat bilsemester i sommar med turer till tivolin och massa roligt som grabben längtat så till.. nu verkar det bli traumatiska minnen på schemat istället.

Herregud, hela min värld är upp och ner och jag vet inte hur jag ska klara mig utan dom.

Hon var alltid den som förgyllde våra familjestunder tillsammans.

Ok det är så färskt, då är hon inte i ett praktiskt läge än. Då finns det tid för dig att bryta ihop totalt och det kan du behöva. Att få svårt att somna, vakna varje morgon med förhoppningen om att allt bara var en mardröm. Leva med stress från det att du vaknar tills du somnar. Det är hemskt. Jag rasade närmare 10 kg över spannet av tre månader för jag hade ingen aptit, kunde knappt sova och ville inget hellre än spola tillbaka bandet.

Det kommer vara hemskt det närmsta kvartalet, går inte säga något annat. Allt ni gjort, allt ni planerat göra. Så länge ni sköter det snyggt kommer lillmannen få det bra. Han är gammal nog att förstå vad som händer och levt med er båda att det blir en stor förändring, men också gammal nog att få allt förklarat för sig så länge ni gör det på rätt sätt. Inga detaljer om vem som gjort vad. Hellre att han bor hos mamma och pappa separat än hos er båda där en part går runt och är missnöjd med livet.

Och du, den enda du behöver klara dig utan är henne i slutändan. Så länge du har delad vårdnad om din son kommer du inte bli av med honom. De minnen du skapar tillsammans med honom kommer vara lika mycket värd för honom som om hans mamma hade varit med i bilden. Även om din verklighet vänts upp och ner och allt bara är mörker just nu så finns din son. Han älskar dig och du älskar honom. Hur du än mår just nu är det viktigaste att du finns där för honom.

Behöver väl knappast påpekas men alkohol och sånt, om du dricker, får du lägga på hyllan i några månader tills du börjar finna dig i din nya vardag. Jag vet att det inte känns så just nu, men det kommer bli bättre. Jag lovar.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Jag har bort mig så rejält, hade en superfin sambo och en son på 8år.

Mitt problem är att jag övertänker, är hon ute på krogen är jag orolig så jag kanske skriver många mess osv.

Nu blev hon less på mitt kontrollbehov och sa att hon vill separera, jag förstår såklart jag har varit en idiot.
Jag har vädjat om att jag ska gå terapi men hon säger det är för sent.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Jag var 100 att denna tjej var den jag skulle leva resten av mitt liv med.

Nu ska vi plötsligt börja sälja villa och bli varannan vecka förälder i lägenhet.. det känns förjävligt.
Jag vet inte hur jag ska komma vidare, allt är bara svart.

Min oro att förlora henne gjorde att jag förlorar henne..

Jag tycker att @pinkified har givit bra svar. Det jag möjligen vill lägga till är att det kan vara idé att försöka se hur ditt kontrollbehov ser ut från hennes perspektiv. Hon kanske tolkar det som något helt annat än bara oro. Fundera därefter på om terapi kan vara vettigt ändå, alltså inte för att få tillbaka henne, utan för att släppa ditt kontrollbehov generellt.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Tjejen gick och skaffade en hund, och nu i början så har han ju naturligtivs lite svårt med det här att pissa ute. Nåväl, alla är vi barn i början, så jag torkade upp det senaste, gick in på toaletten och tvättade händerna, och vad gör hunden då jag kommer ut från toaletten, om inte sitter och skiter i sovrummet, stirrande mig rakt i ögonen. Var jävligt nära att bli pälsmössa av hunden då.

Permalänk
Medlem

@Inet

Sprang igår, i ett regnigt Malmö, till Inet för att hämta ut en disk.
Halvvägs kommer jag på att jag bara hade luren med mej inget leg, tänkte det går nog ändå.

Men de måste ha ett leg detta för att få "systemen att öppna sej".
Nu var goda råd dyra, palla att ta 5km extra i regn nja, i tidigare dagar så fixade jag
de sträckorna med vänstern, men nu kämpar jag fortfarande med post_coviden.
.
I affären provade jag att dra hem Freja men den behöver oxå ett leg.
Så det sket sej.

Då säger killen som expedierade mej, vi ångrar den förbetalda ordern och sen köper jag den igen.
Jisses vilken service och så smart uträknat

Permalänk
Inaktiv

Ahhaha, datordelar för 47 tusen avbeställda pga sur och ohjälpsam personal. Tack för den, inet.

Andra gången jag går på en beta från det företaget, kommer INTE bli en tredje det garanterar jag.

Fan i helvetes jävla skit, jag behöver ju en ny dator. >:E

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Ahhaha, datordelar för 47 tusen avbeställda pga sur och ohjälpsam personal. Tack för den, inet.

Andra gången jag går på en beta från det företaget, kommer INTE bli en tredje det garanterar jag.

Fan i helvetes jävla skit, jag behöver ju en ny dator. >:E

Vad mer specifikt är det som har hänt?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Vad mer specifikt är det som har hänt?

Det känns inte OK att gå in på detaljer, ville bara skriva av mig det är allt. Om man själv är nöjd med inet så behöver man inte byta åsikt bara för att en arg gubbe som mig gormar på nätet... Jag hade själv inte brytt mig, om jag inte varit i mina egna skor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Det känns inte OK att gå in på detaljer, ville bara skriva av mig det är allt. Om man själv är nöjd med inet så behöver man inte byta åsikt bara för att en arg gubbe som mig gormar på nätet... Jag hade själv inte brytt mig, om jag inte varit i mina egna skor.

Nej, är mer nyfiken.
Men tack ändå 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Vafan, kommer hem och ska upp till förrådet på vinden och kolla till..
Ser att mitt bostadsbolag klippt låset, tömt och slängt grejer för flera tusentals kronor och sedan gett förhådshelvet till någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Vafan, kommer hem och ska upp till förrådet på vinden och kolla till..
Ser att mitt bostadsbolag klippt låset, tömt och slängt grejer för flera tusentals kronor och sedan gett förhådshelvet till någon annan.

Hur vet du att det är bostadsbolaget och inte nån annan som klippt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sunix:

Hur vet du att det är bostadsbolaget och inte nån annan som klippt?

rfid-bricka för ens komma in i förrådet, och inte en pinal av mina grejer fanns kvar, inte ens kartonger.

Permalänk
Skrivet av stgr:

Vafan, kommer hem och ska upp till förrådet på vinden och kolla till..
Ser att mitt bostadsbolag klippt låset, tömt och slängt grejer för flera tusentals kronor och sedan gett förhådshelvet till någon annan.

Kontakta din hyresvärd och fråga vad som har hänt?
Hyresvärden får ej slänga folks saker hur som helst, ett brott den kan dömas för är egenmäktigt förfarande.

Permalänk
Avstängd

Känns som att jag kommer vara ensam för evigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Känns som att jag kommer vara ensam för evigt.

Fyfan surt att höra, Om du vill prata med någon är jag/vi här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daast:

Fyfan surt att höra, Om du vill prata med någon är jag/vi här!

Tack

Permalänk
Medlem

Gör mitt exjobb just nu och det rullar på bra (ännu).

Jag har dock en obligatorisk kurs kvar att tenta av för att plocka ut examen till sommaren. Jag skrev den tentan idag och hoppades kunna skrapa ihop poängen för godkänt.

Men njäee det visade sig vara svårt, när man inte lagt så många timmar på att nöta in lösningsgångarna. Så det känns lite segt just nu.

AAag#"!¤!"# varför måste man snubbla på målsnöret för?

Intalade mig själv om att inte lägga så mycket tid inför den. Dels för att prioritera exjobbet och dels för att inte bli besviken om det skulle skita sig. Men ändå sitter jag här ganska besviken. Fan då. Och jag funderar på varför.

En anledning är nog kursen i fråga. Jag känner att jag kan innehållet såpass att det borde gå att tenta av. Men av någon anledning är det svårt med just den här tentan.

Har totalt blivit omtenta i 5 kurser (jag räknade efter nu) på det 5-åriga programmet. Och så plus denna. Det har aldrig varit samma mentala block på vare sig de tidigare omtentorna eller ordinarie tentorna.

En annan anledning är att jag känner att det blir extra segt för att jag pausade utbildningen en termin, vilket i praktiken blev 1 år. Så frustrationen är nog bara känslan av att det drar ut ännu mer på tiden. Vill så gärna sätta en fet grön bock på allt och ta nästa steg i livet

Är redan nu gladare efter ha skrivit ner allt det här, brukar inte sura så länge. Men är det någon här med visdom i temat? Hur burkar ni hantera känslan av att "vara fast" i något som man mentalt känner sig klar med? Det är alltid givande att höra andras berättelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Tjejen gick och skaffade en hund, och nu i början så har han ju naturligtivs lite svårt med det här att pissa ute. Nåväl, alla är vi barn i början, så jag torkade upp det senaste, gick in på toaletten och tvättade händerna, och vad gör hunden då jag kommer ut från toaletten, om inte sitter och skiter i sovrummet, stirrande mig rakt i ögonen. Var jävligt nära att bli pälsmössa av hunden då.

Hur ofta går ni ut med valpen?

Hunden stirrar på dig för att den ser dig som skydd ifall ett rovdjur skulle attackera den när den är som mest utsatt.
Vanligt flockbeteende.
Hoppas sista meningen var ett skämt. Sällskapsdjur ska man aldrig vara elak emot eller skälla på.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Tjejen gick och skaffade en hund, och nu i början så har han ju naturligtivs lite svårt med det här att pissa ute. Nåväl, alla är vi barn i början, så jag torkade upp det senaste, gick in på toaletten och tvättade händerna, och vad gör hunden då jag kommer ut från toaletten, om inte sitter och skiter i sovrummet, stirrande mig rakt i ögonen. Var jävligt nära att bli pälsmössa av hunden då.

Det tar tid att träna hundar att bli rumsrena. Är inget som görs på 10 min.
Sista meningen skrämmer mig ärligt talat.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaco8:

Är redan nu gladare efter ha skrivit ner allt det här, brukar inte sura så länge. Men är det någon här med visdom i temat? Hur burkar ni hantera känslan av att "vara fast" i något som man mentalt känner sig klar med? Det är alltid givande att höra andras berättelser.

Själv blev jag klar med exjobbet i januari och har nu arbetat två månader. Förra veckan fick jag min examensansökan avslagen då de inte vill tillgodoräkna två kurser för sammanlagt 15 HP. De hade rimliga anledningar men jag fick för ett år sedan bekräftat att det inte skulle vara några problem med kurserna jag läst. Orkar inte ens bli sur. Chefen tog det bra tack o lov, blir att läsa sommarkurser för att lösa det här. Planen var att ta examen ett halvår tidigt men nu kommer jag vara sen instället.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

Både jag och frugan har fått parkeringsskador på våra bilar i dag... kul på hjul

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Skrivet av SLINKY95:

Känns som att jag kommer vara ensam för evigt.

Internet har både förstört och förbättrat mycket.
Förr i tiden besökte folk varandra, stod ute med grannarna och pratade. Nu sitter de inne framför datorn och tvn. Men samtidigt vid datorn kan man prata med så extremt många, det har aldrig varit så enkel.

Om du däremot pratar om leva ensam utan en partner så är det en annan fråga. Min bild är lite att samhället för män är lite åt hållet, The Winner Takes It All. Så har det alltid varit, så är det även i djurriket. Det man kan göra är att försöka bli mer attraktiv, vilket är lättare sagt än gjort. Det finns även olika tjänster, webplatser som facebook etc.

Jag ser problemen ovanför som två olika. Den första lite tragisk att folk p.g.a. datorutvecklingen ofta umgås mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvar:

Själv blev jag klar med exjobbet i januari och har nu arbetat två månader. Förra veckan fick jag min examensansökan avslagen då de inte vill tillgodoräkna två kurser för sammanlagt 15 HP. De hade rimliga anledningar men jag fick för ett år sedan bekräftat att det inte skulle vara några problem med kurserna jag läst. Orkar inte ens bli sur. Chefen tog det bra tack o lov, blir att läsa sommarkurser för att lösa det här. Planen var att ta examen ett halvår tidigt men nu kommer jag vara sen instället.

Usch vad segt att höra. Men bra att det kommer att lösa sig trots besväret.

Sen så är ett 'halvår sent' och i mitt fall ett år sent bara en mental snubbelgång egentligen. Men likaväl stör den mig. Jag är knappast sen som började studera direkt efter gymnasiet. Men ändå känns det bittert av någon anledning.

Intalar mig själv just nu att det inte är så stor skillnad i livet som jag lever nu och om ett år med heltidsjobb. Tror det är båda sant och falskt beroende på vad man kollar på. Hur har det varit för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaco8:

Intalar mig själv just nu att det inte är så stor skillnad i livet som jag lever nu och om ett år med heltidsjobb. Tror det är båda sant och falskt beroende på vad man kollar på. Hur har det varit för dig?

Jag är 27 själv så känslan av att vara sen är hyfsat påtaglig. Samtidigt ser jag många i min ålder som inte kommit någonstans. Haft en rörig skolgång och har egentligen pluggat konstant tills nu. Jag saknar redan friheten men cash ger en helt andra möjligheter. Jobba hinner man oavsett så njut av din frihet nu sista tiden tycker jag!

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

Glasbiten som skyddar makrokameran på min mobil (Motorola edge 20 pro) har gått sönder... vet inte när det hände men gissar någon gång på jobbet.

Hålet som syns på bilden var inte där från början utan det är jag som börjat pilla bort glassplittret.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Sorterade kretskort och som vanligt skadar jag mig😅🙃

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

:/

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Både jag och frugan har fått parkeringsskador på våra bilar i dag... kul på hjul

Hmm, detta blir intressant att förklara för försäkringen

Permalänk

inte ofta jag blir förbannad, men nu är jag det, iaf jävligt irriterad.

jag är medlem i en grupp på FB där ämnet är allt som hör området jag bor i till.

en utav medlemmarna postade ett inlägg i gruppen där hon hade tagit en bild på en massa glas som låg på backen och hon var mycket upprörd över detta för hon var rädd att nått djur kunde trampa i det och skära upp tassarna, ok, det håller jag ju med om givetvis.
glaset har tydligen legat där i några dagar nu då vaktmästaren inte har plockat upp eller missat, så då frågade jag henne varför hon inte bara plockade upp glaset själv istället för att ta en bild och posta på FB och vänta i flera dagar, om hon nu var så rädd om djuren, hon svarade att det inte var hennes jobb att plocka upp. det var inte bara jag i gruppen som frågade varför hon inte bara plockade upp(många gånger som jag har plockat upp glas, inte bara på mitt område men även andra ställen, tar inte lång tid och ingen uppoffring alls) och hon började löjla sig och sa att vi skulle gå dit hon bodde och plocka upp istället för henne. började då att ifrågasätta om hon verkligen brydde sig om djur då hon vägrar att plocka upp och då blev hon sur som fan.
visst det är inte hennes jobb, absolut, granted, men är det panik och man ser att glas ligger utspritt och djur lätt kan trampa i det, då gör man ett undantag och plockar upp, om man nu är så rädd om djuren som hon nu påstod sig vara.

slutade med att hon blev så sur att folk sa åt henne att plocka upp, så jag fick ett mindre trevligt mess med förolämpningar följt utav att hon blockade mig.

seriöst, vad är det för fel på en del folk.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SLINKY95:

Känns som att jag kommer vara ensam för evigt.

Hej!

Är en kronisk enstöring som också bor i Göteborg. Vet inte hur gammal du är, men om du känner för att bli kompis med en ganska nördig och försoffad 51-åring så ställer jag upp. Gillar att ta en matbit ute, gå ut och gå, se på film, botanisera på SF-bokhandeln med mera.