Någon som sitter med Sony tr-dn1080 och hur ställa in den för bösta ljud?

Permalänk
Medlem

Någon som sitter med Sony tr-dn1080 och hur ställa in den för bösta ljud?

Jag fick precis hem min nya receiver, Sony tr-dn1080.
Innan körde jag Denon. Till och börja med är jag väldigt nöjd med vad den visat mig hitintills men nu har jag kommit till de mer små detaljerna. Framförallt styra suben, vilken hz den ska lämna över till den osv.

Visa signatur

Stationär, bärbar och ett par servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratnose:

Jag fick precis hem min nya receiver, Sony tr-dn1080.
Innan körde jag Denon. Till och börja med är jag väldigt nöjd med vad den visat mig hitintills men nu har jag kommit till de mer små detaljerna. Framförallt styra suben, vilken hz den ska lämna över till den osv.

Jag kör efter THX standarden = 80 Hz på min Sub. Marantz NR 1711 7. 2 recvier. Kör Atmos 5.1.2.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Ja kör 120Hz på basen på marantz som va standard. Och satt brytpungten på de vanliga högtalana strax över det lägsta de klara enligt respektive speks ( så ja minna sterio högtalare låter ja gå lägre än surround då de kan de) Och så kör ja alla högtalare som "små" .

Men allt sådant här skiljer sig från reciver, högtalare, rum mm. Så det fins inget exakt "så här ska de stå för bästa" för någon av oss, då alla tycker, hör och har olika sytem hemma.
Du får helt enkelt pröva dig fram skälv till vad du tycker låter bäst hos dig

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Subben jag kör är en Dali SUB E-12 F. Ska ta och dyka in i inställningarna i receivern.

Visa signatur

Stationär, bärbar och ett par servrar.