Uppgradering av Wheel base

Permalänk

Uppgradering av Wheel base

Hej,

Är lite fundersam på denna hemsida nordsimracing.shop

Någon som har beställt från dem?

Alex

Permalänk
Medlem

Inte handlat hos dem, men tycker alltid det är lite oroande när man inte kan hitta organisationsnr på hemsidan, eller ett företag under namnet Nordsimracing registrerat i Sverige. Utöver det är det väl inget som sticker ut direkt.

Permalänk
Medlem

https://www.trustpilot.com/review/nordsimracing.shop

Inga reviews heller.

Har inte koll på priser, men om de är "för bra" så är det också ett varningstecken.

https://lookup.icann.org/en/lookup

Gör uppslag där också så ser du att de tagit extra steg för att regga domänen anonymt, dessutom reggad i maj... Ytterligare en varningsklocka.

Permalänk
Moderator
Forumledare

domänet är reggat i maj -22, köpvillkoren är utformade som att sidan är en handelsplats och inte en återförsäljare, inget orgnummer.

Njae, jag hade hoppat över tills vidare

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Låter som ett nytt premiumgaming gig. XD

Man får väl hoppas på att det är en seriös aktör som försöker bygga upp ett företag o eshop som är seriös.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Går det att betala med Klarna så är det ju ett icke-problem, bara ta det på faktura

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - Noctua NH-D15S / PNY RTX 4070 Ti SUPER / Tomahawk Max B450 / 16GB 3600Mhz CL14 / ASUS Rog Strix 750W 80+ Gold / Samsung 970 EVO 1TB / Corsair iCUE 220T White

Logitech GPX Superlight / Endgame MPC450 / Keychron Q1 / Sennheiser HD 58X / AOC AG276QZD2 240Hz QD-OLED / Samsung Odyssey G7 240Hz

Permalänk
Skrivet av barr1:

Går det att betala med Klarna så är det ju ett icke-problem, bara ta det på faktura

Det har jag gjort, får se om dem kommer att leverera.

Permalänk
Skrivet av dlq84:

https://www.trustpilot.com/review/nordsimracing.shop

Inga reviews heller.

Har inte koll på priser, men om de är "för bra" så är det också ett varningstecken.

https://lookup.icann.org/en/lookup

Gör uppslag där också så ser du att de tagit extra steg för att regga domänen anonymt, dessutom reggad i maj... Ytterligare en varningsklocka.

Jämförde lite med andra auktoriserad återförsäljare som Moza rekommendera, så är priserna väldigt snarlik. Skillnad är att jag betalar med SEK istället för Euro.

Permalänk

Hittade detta: Någon Facebook grupp - Känns lite sketchy

Men jag kan hålla er uppdaterad om ni är intresserade ifall dem levererar eller ej

Permalänk

Hittar den här hemsidan, men det säger inte så mycket om jag inte skapar ett konto.....

Fakta om shopify affärer

Dock så är kommunikationen med dem väldig konstig, i början svarade dem inom 24 timmar. Men nu verkar det vara en lång svarstid, känner mig lite skeptisk till denna hemsida/affär (om men ens kan kallar det, kanske marketplace är en mer korrekt term).

Skickade ett mail idag för att får en statusuppdatering om min order, får se när och om dem svarar. Om det blir en ytterligare försening, så blir det dessvärre en avbeställning..... Synd, annars så skulle det vara bra med en ännu en svensk återförsäljare.

Permalänk
Skrivet av SirAlex18:

Hittar den här hemsidan, men det säger inte så mycket om jag inte skapar ett konto.....

Fakta om shopify affärer

Dock så är kommunikationen med dem väldig konstig, i början svarade dem inom 24 timmar. Men nu verkar det vara en lång svarstid, känner mig lite skeptisk till denna hemsida/affär (om men ens kan kallar det, kanske marketplace är en mer korrekt term).

Skickade ett mail idag för att får en statusuppdatering om min order, får se när och om dem svarar. Om det blir en ytterligare försening, så blir det dessvärre en avbeställning..... Synd, annars så skulle det vara bra med en ännu en svensk återförsäljare.

Fick du någonsin dina grejer? Jag är i samma sits, sugen på att uppgradera min gamla remdrivna ratt som börjar kännas lite tveksam!

Permalänk
Skrivet av Jonas Backman:

Fick du någonsin dina grejer? Jag är i samma sits, sugen på att uppgradera min gamla remdrivna ratt som börjar kännas lite tveksam!

Hej,

Jag fick alla mina varor! Men det tog ett tag innan dem kom fram till mig.

Alex

Permalänk

Trevligt! Då kanske man törs beställa från dem! Tackar

Permalänk

gillar detta i deras avtal.

Citat:

Konsumentens ångerrätt regleras i lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler samt av gällande praxis. Konsumenten har trettio (30) kalenderdagars ångerrätt på samtliga Produkter, med undantag för de Produkter som bryts i förpackning. Ångerfristen börjar löpa från den dag Konsumenten tagit emot Produkten. Om Konsumenten har köpt flera Produkter och dessa levereras var för sig börjar ångerfristen löpa från och med den dag Konsumenten tagit emot den första Produkten. Produkter som är plomberade och endast omfattas av ångerrätten om plomberingen är obruten..

Citat:

Produkter och produktkategorier som kan plomberas och skapas av Butiken och därmed undantas från ångerrätten om plomberingen är bruten

var dina paket av butiken plomberade eller inte? för som jag tolkar det som så säger du upp ångerrätten om de kletat på sin tejpbit som plombering och du öppnat den... vilket iaf jag känner lite som att det typ bryter mod distanshandelsavtalet om de utför.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Stay away from Nordsimracing.

I ordered moza r9 and gs wheel but then had to refund the order before they had shipped them. I have now waited for over 9 weeks for the refund. They are always coming up with a new excuse why they have not paid the refund back.

Do not order from them!

Permalänk
Skrivet av Gekku:

Stay away from Nordsimracing.

I ordered moza r9 and gs wheel but then had to refund the order before they had shipped them. I have now waited for over 9 weeks for the refund. They are always coming up with a new excuse why they have not paid the refund back.

Do not order from them!

Hmm, interesting, you had the options to order from Inet, Maxgaming (saw they are out of stock), but at least two stores that have better reputation

Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirAlex18:

Hmm, interesting, you had the options to order from Inet, Maxgaming (saw they are out of stock), but at least two stores that have better reputation

Alex

Moza actually advertises them as their authorized distributor on their website so thats why I thought they would be reputable.
But you are right, I had way better options.