Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Google I/O 2023

Idag är det dags för Googles årliga fest Google I/O där företaget presenterar nyheter som är på ingång bland deras olika produkter. Specifikt vad det blir för nyheter under rivstarten återstår att se, men rykten har florerat om att det i alla fall vankas nya Pixel-enheter. Utöver hårdvarunyheter väntas även företagets mjukare varor.

Rykten pekar bland annat på midrange-telefonen Pixel 7a, vilket i vanlig ordning erbjuder snarlik hårdvara som Pixel 7-syskonen, fast med lite lägre prislapp. Företaget väntas även presentera deras första böjbara enhet Pixel Fold.

19:00 drar keynote-talet igång där majoriteten av nyheterna presenteras och denna kan du kika på nedan, vilket följs av ett par dagars mer detaljerade genomgångar om nyheterna som presenterades.

Vad hoppas du företaget visar upp?

Permalänk
Snusfri

Hoppas på en Pixel Watch 2 faktiskt.

Är sugen på en klocka och har kikat på bla Galaxy Watch5 och Pixel Watch.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Något nytt inom google home hade varit trevligt. Vart rätt dött på den fronten nyligen. Ex Google Nest Hub Max 2 hade varit fint.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsson:

Något nytt inom google home hade varit trevligt. Vart rätt dött på den fronten nyligen. Ex Google Nest Hub Max 2 hade varit fint.

Ryktas om en surfplatta med docka som ska se ut som en nest hub

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

Är det ofta inte dåligt utbud i Sverige av dessa produkter?
Det gör det hela för mig lite tråkigt.
En ny Google nest vore inte fel. Största problemet med den gamla anser jag vara Ain hos google och denna lär knappast förbättras med en ny version av Google Nest.

Permalänk
Medlem

Pixel 7a redan kanske?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

Har bara tittat ett par gånger på Googles konferens då jag sitter i Apple-träsket på den portabla sidan och MS/PC-träsket för den stationära, men det jag mest uppskattat av det jag sett är ju AI-satsningarna för översättning i realtid av både text och tal. Det har varit svinimponerande, och gjort mig förbannad flera gånger att Apple varit så sega att ens försöka göra något liknande.

De har fortfarande, åratal senare, ingen översättning av text i bilder. Än mindre tal. Riktigt, riktigt uselt, Tim Apple! Får väl se vad för grejer de visar idag då, nu när man uppmärksammats att det är dags för konferens igen...

Permalänk

Gäsp, jag somnar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Gäsp, jag somnar..

Bara AI och AI...;-)

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Bara AI och AI...;-)

Jag tror felet är att vi förväntade oss en annan presentation. Jag minns en liknande från Nvidia, man satt här och lyssnade och väntade och de pratade och pratade om deras Nvidia cluster, Cloudlösningar etc.

Om Google ska lansera någon hårdvara idag så borde de börja med det, då de flesta som väntar på denna troligen inte orkar se igenom hela presentationen ifall om det kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag tror felet är att vi förväntade oss en annan presentation. Jag minns en liknande från Nvidia, man satt här och lyssnade och väntade och de pratade och pratade om deras Nvidia cluster, Cloudlösningar etc.

Om Google ska lansera någon hårdvara idag så borde de börja med det, då de flesta som väntar på denna troligen inte orkar se igenom hela presentationen ifall om det kommer.

Det är Google I/O, det riktar sig framförallt mot utvecklare som vill hålla sig uppdaterade om det Google håller på med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag tror felet är att vi förväntade oss en annan presentation. Jag minns en liknande från Nvidia, man satt här och lyssnade och väntade och de pratade och pratade om deras Nvidia cluster, Cloudlösningar etc.

Om Google ska lansera någon hårdvara idag så borde de börja med det, då de flesta som väntar på denna troligen inte orkar se igenom hela presentationen ifall om det kommer.

Google brukar ju vara sådana här saker på deras I/O. Men brukar ju vara lite mer intressant när man pratade om andra saker än AI.
Har på det medans jag gör annat Enligt alla AI nyheter sista tiden så behöver vi inte göra något alls snart, vi kan bara sitta och pilla i naveln

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket cringe gentemot publiken också. Håller skämsfilten nära till hands.

Permalänk
Medlem

Gick att gå in på Google store, klicka på pixel 6A:s produktsida och byta ut 6an i länken mot en 7a; pixel 7a kostar 5690 kr i Sverige. Då ingår även pixel buds series A.

https://store.google.com/se/product/pixel_7a?hl=sv

Permalänk
Medlem

Meh, ingen produkt som väckte mitt intresse tyvärr, är inte alls ett fan av Googles designfilosofi på varken hårdvaran eller mjukvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Gick att gå in på Google store, klicka på pixel 6A:s produktsida och byta ut 6an i länken mot en 7a; pixel 7 kostar 5690 kr i Sverige. Då ingår även pixel buds series A.

https://store.google.com/se/product/pixel_7a?hl=sv

Smart. Inte så farligt dyrt om man får pixel buds med också. Men använder min telefon så lite så köpte en Pixel 6a för 3000:- och den duger bra. Visste att denna var på g, men misstänkte att den skulle vara mycket dyrare.

Tyckte att plattan var riktigt trevlig, men precis som med telefonen. Använder plattor så sällan.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Mera reklam!

Mera reklam i mailen, mera reklam på Youtube och varför inte reklam från Google direkt i Chrome?

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Pixel 7a kostar 499 dollar eller 5690 kr. Medans plattan som jag är intresserad av (har hub max är intresserad av en uppdaterad upplevelse) också kostar 499 dollar men 7 799 kr här.

Lite väl steg upp i pris från Google Hub Max, får hoppas på en Hub Max 2 men det kan man nog leta i skyarna efter. Detta nya konceptet som gäller.

Undrar om den kommer gå att ansluta i en högtalargrupp, själva högtalaren. Så den fungerar som högtalare även utan plattan. Väldigt lite info ute just nu tycker jag.

Redigerad: Finns väldigt mycket mer info på hemsidan i USA. Nej högtalaren kommer inte fungera separat från tablet.
Som jag tolkar det kommer den inte ens i dockat läge kunna tillhöra en högtalargrupp. Så bara där faller den bort.
Varför faller de så på målsnöret. De behövde bara göra något som var en fullgod smart display i dockat läge, inte svårare än så.

Permalänk
Medlem

Så nu får vi en ännu värre sök än vad vi redan har?

jag ju försämrats redan dom senaste 5 åren med att bara ge skit resultat som inte har med saken man söker efter att göra.

numera för man ju scrolla ner 10+ resultat för att ens hitta något vettigt.