Arkiv för gamla communities?

Permalänk

Arkiv för gamla communities?

Råkade hitta en gammal logglista på några communities jag huserade på förut.

Lunarstorm är väl en klassiker, men den försvann från nätet för länge sen. Kan man tänka sig att det finns arkiverat typ gamla blogginlägg och sånt? Eller är det att hoppas på lite för mycket? ^^>

Permalänk
Medlem

Säg inte för mycket gällande Lunarstorm. De öppnade upp webbsidan igen några veckor eller månader före eller efter nyårsafton 2015/2016. Vet inte exakt när, men jag skapade mitt konto den 6 januari 2016.

Gällande gamla webbsidor, så kan du ju testa Internet Archive. Bilder och JavaScript kan dock möjligtvis inte fungera som de ska.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Säg inte för mycket gällande Lunarstorm. De öppnade upp webbsidan igen några veckor eller månader före eller efter nyårsafton 2015/2016. Vet inte exakt när, men jag skapade mitt konto den 6 januari 2016.

Gällande gamla webbsidor, så kan du ju testa Internet Archive. Bilder och JavaScript kan dock möjligtvis inte fungera som de ska.

Det hade jag missat helt. Minns inte när jag plockade bort min egen användare därifrån.

Provade gå in via internet archive dock, men verkar som de vill att man ska logga in/skapa en användare där för att kunna kolla på innehållet... så det sket sig ganska fort. Hade för mig att bloggarna var typ publika men kan ha fel där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellesandare:

Det hade jag missat helt. Minns inte när jag plockade bort min egen användare därifrån.

Provade gå in via internet archive dock, men verkar som de vill att man ska logga in/skapa en användare där för att kunna kolla på innehållet... så det sket sig ganska fort. Hade för mig att bloggarna var typ publika men kan ha fel där.

Nä, det minns jag inte heller

Hm. Det var då konstigt. Vad för webbsida försökte du komma åt då? Alla webbsidor jag har besökt via Internet Archive har inte krävt något konto. Testade Lunarstorm nyss - ingen inloggning krävs från Internet Archives håll.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.