Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Jag lyckades få igenom det med en p20 pro, en galaxy s10 och en a40. Men när jag försökte med galaxy s5, xiaomi note 11 och några andra gamla samsung modeller så stod det "kontakta din operatör". Vet inte om det är en bugg eller om det är vissa märken/modeller de inte vill ha.

Den borde ju dock inte finnas med på listan om dom inte vill ha den ?

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Den borde ju dock inte finnas med på listan om dom inte vill ha den ?

Det är iofs sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Testade alla varianter för min s7 edge både serienummer o0ch IMEI. Kontaktade Samsung chatten som inte visste men skulle återkomma via mail, men det verkar inte hända.....

Det var tråkigt att höra att det krånglar, förhoppningsvis återkommer Samsung till dig inom kort med en lösning.

Om man har provat alla olika varianter av IMEI- och serienummer samt testat alla olika varianter av telefonmodellen i listan; DS och ej DS, olika lagringsmängd och så vidare kan det vara att IMEI-numret redan har använts för inbyte men då bör det komma upp ett specifikt felmeddelande gällande just detta.

I värsta fall kan man försöka hitta till exempel en billig begagnad defekt enhet som man köper för att sedan återvinna genom ett inbyte, dock är det då viktigt att kontrollera att modellen finns med i listan över giltiga inbytesenheter samt att IMEI- eller serienumret ej har använts för inbyte. Flera äldre modeller finns ej med i listan men till exempel Apple-produkter är en kategori där många äldre modeller är giltiga inbytesenheter. Utöver mobiltelefoner går det även att byta in smartklockor, surfplattor och bärbara datorer.

Permalänk
Skrivet av LeeVanCleef:

Jag körde på S23 128GB i slutändan. Jag kom fram till att jag inte har användning för de fördelar som 256GB-versionen ger (vad gäller större/snabbare lagring) utifrån hur jag använder telefonen. Runt 3800:- landade notan på vilket då inkluderar 6 månader Care+ och en trådlös snabbladdare. Det får man säga är ett hyggligt pris för en flaggskeppsmobil.

Hur fick du eller ni andra ner priset till ungefär 3800-4200kr? Jag får ett pris strax över 4800kr efter alla rabatter, inbyte osv., mitt inbytesvärde är iofs bara 26kr, har ni inbytesvärde på uppemot 1000kr?

Permalänk
Medlem

Min telefon var värd som 185 kr, och jag funderar på om jag kan hoppa att skicka in den. Står i mejlet att inbytet kommer att avbrytas om de inte fått telefonen inom 14 dagar och hela produktpriset kommer krediteras. Antar att de syftar på de extra 185 kr som de drog, vilket är helt okej för mig. Betalar hellre 185 kr extra och har kvar telefonen. Nån som provat att hoppa att skicka in vid liknande deals?

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Hur fick du eller ni andra ner priset till ungefär 3800-4200kr? Jag får ett pris strax över 4800kr efter alla rabatter, inbyte osv., mitt inbytesvärde är iofs bara 26kr, har ni inbytesvärde på uppemot 1000kr?

Ja, jag får runt 1100 för min Huawei mate 20 pro och slutpriset blev strax över 3800.

Hade dock stora problem med att checka ut, fick konstant felmeddelande om att "något gick fel"(provade på en annan enhet också) när jag valde Vimla som abonnemang. Pratade med chatten men de kunde bara felsöka med det specifika "Tekniskt fel, försök senare". Provade med någon timme isär. Funkade dock direkt när jag bytte till Hallon istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerners:

Min telefon var värd som 185 kr, och jag funderar på om jag kan hoppa att skicka in den. Står i mejlet att inbytet kommer att avbrytas om de inte fått telefonen inom 14 dagar och hela produktpriset kommer krediteras. Antar att de syftar på de extra 185 kr som de drog, vilket är helt okej för mig. Betalar hellre 185 kr extra och har kvar telefonen. Nån som provat att hoppa att skicka in vid liknande deals?

Jag tror nog de syftar på hela produktpriset utan några som helst rabbatter. För du har ju trots allt fått en rabatt på 2500 kr tack vare att du valde att byta in en mobil. Sen fick du ytterliggare 185 kr i andrahandsvärde för den.

Permalänk
Skrivet av megabävern!:

Hur fick du eller ni andra ner priset till ungefär 3800-4200kr? Jag får ett pris strax över 4800kr efter alla rabatter, inbyte osv., mitt inbytesvärde är iofs bara 26kr, har ni inbytesvärde på uppemot 1000kr?

Galaxy S23 256GB landade på 4221kr för mig. Jag bytte in en Galaxy S9 som var värd 709kr (plus bonus).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Jag tror nog de syftar på hela produktpriset utan några som helst rabbatter. För du har ju trots allt fått en rabatt på 2500 kr tack vare att du valde att byta in en mobil. Sen fick du ytterliggare 185 kr i andrahandsvärde för den.

då borde rimligen ha krediterat 2500 + 185 kr, tänker jag. Nu drog de 185 kr extra. Kan så klart skicka den men vore skönt och slippa

Permalänk
Medlem

Tänkte inte ens köpa en ny mobil...

Blev en:
Galaxy S23+
Phantom Black, 256 GB
för 5 038 kr

Byter in min Oneplus 9 Pro 128GB som jag betalade typ 6000 kr för mars 2022.
Känns som jag kanske lurade mig själv där lite? Får bara 2181 kr för den + 2500 så typ 4700 kr nästan. Äh, känns väl okej ändå?

Har typ inte ens läst något om S23+, känns inte som en super uppgradering precis?
Någon som har tips på ett skal/skydd som passar?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av krEJZi:

Tänkte inte ens köpa en ny mobil...
...
Byter in min Oneplus 9 Pro 128GB som jag betalade typ 6000 kr för mars 2022.
Känns som jag kanske lurade mig själv där lite? Får bara 2181 kr för den + 2500 så typ 4700 kr nästan. Äh, känns väl okej ändå?

Har typ inte ens läst något om S23+, känns inte som en super uppgradering precis?

Det låter som att du slänger bort 5000:- utan att ha något behov av det eller veta varför. Nya erbjudanden kommer kontinuerligt, man måste inte dras med i köphetsen bara för att det råkar finnas ett vettigt erbjudande just nu.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av oflytbara:

Ni som beställt någon lur hos samsung och tagit något obundet abbonemang för rabatten (typ hallon) fick ni signa något via scrive typ? Tror jag var för snabb förut och stängde ner den fliken nämligen men vet inte om det var något jag redan signat med bankid heller för den delen

Du borde kunna kolla historiken i BankID? Jag har en instans av "Identification" hos Samsung.

Skrivet av Bosse78:

Testade alla varianter för min s7 edge både serienummer o0ch IMEI. Kontaktade Samsung chatten som inte visste men skulle återkomma via mail, men det verkar inte hända.....

Skrivet av Bosse78:

Den borde ju dock inte finnas med på listan om dom inte vill ha den ?

Skrivet av Min:

Det var tråkigt att höra att det krånglar, förhoppningsvis återkommer Samsung till dig inom kort med en lösning.

Om man har provat alla olika varianter av IMEI- och serienummer samt testat alla olika varianter av telefonmodellen i listan; DS och ej DS, olika lagringsmängd och så vidare kan det vara att IMEI-numret redan har använts för inbyte men då bör det komma upp ett specifikt felmeddelande gällande just detta.

I värsta fall kan man försöka hitta till exempel en billig begagnad defekt enhet som man köper för att sedan återvinna genom ett inbyte, dock är det då viktigt att kontrollera att modellen finns med i listan över giltiga inbytesenheter samt att IMEI- eller serienumret ej har använts för inbyte. Flera äldre modeller finns ej med i listan men till exempel Apple-produkter är en kategori där många äldre modeller är giltiga inbytesenheter. Utöver mobiltelefoner går det även att byta in smartklockor, surfplattor och bärbara datorer.

Jag försökte med min Realme 6 64 GB DS och den gick inte in. Fick bekräftat av chatten att detta är pga mobilen är köpt via Amazon som då inte sålt en "svensk" mobil. Således nekas IMEI av Samsung.

Blev en Samsung 23 256 GB till tjejen med Hallon, rabattkod, nytt konto-rabatt, refunder och inbytesmobil. Landade på ca 4800 kr ex returvärde på mobiltelefonen. Även refunder gick visst igenom så 60-70 kr tillbaka där igenom trots rabattkod använd hos Samsung.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hur gjorde ni för att få mobilens värde + 2500kr när jag försöker byta in min S21 så får jag endast 2018kr var gör jag för fel ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Felixark:

Hur gjorde ni för att få mobilens värde + 2500kr när jag försöker byta in min S21 så får jag endast 2018kr var gör jag för fel ?

<Uppladdad bildlänk>

Du gjorde precis det oheliga och svarade i en tråd med trådrubriken:
Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!

Jag har flyttat ditt inlägg till diskussionstråden som omnämns i första inlägget.
/Moderator

Gällande din fråga, det ser knasigt ut men gissar att det är för att du inte lagt till försäkringen?

"Byt in din gamla enhet och få 2500 extra inbytesrabatt. Just nu får du även försäkringen Samsung Care+ i 6 månader och en Super Wireless Charger på köpet.
Värdet på tilläggsprodukten dras av automatiskt i varukorgen. Samsung Care+ behöver du lägga till nedan för att aktivera."

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Tänkte inte ens köpa en ny mobil...

Blev en:
Galaxy S23+
Phantom Black, 256 GB
för 5 038 kr

Byter in min Oneplus 9 Pro 128GB som jag betalade typ 6000 kr för mars 2022.
Känns som jag kanske lurade mig själv där lite? Får bara 2181 kr för den + 2500 så typ 4700 kr nästan. Äh, känns väl okej ändå?

Har typ inte ens läst något om S23+, känns inte som en super uppgradering precis?
Någon som har tips på ett skal/skydd som passar?

I de flesta fall är det mer värt att byta in billigare enheter via Samsung och sälja dyrare enheter på egen hand men då behöver man ju också ha en billigare enhet tillgänglig samt ha orken för att fixa försäljning av den dyrare enheten (finns förvisso också företag som erbjuder att köpa begagnade telefoner). Det beror på vad man själv känner att man värderar mest.

Vad gäller skal har Phonelife (https://www.phonelife.se/) just nu en kampanj där de ger 15% rabatt på allt med rabattkod "sommar", det är dock lite mindre utbud där när det kommer till S23+ jämfört med S23 eller S23 Ultra. Det går även att titta på till exempel skal från Spigen på Amazon, vissa modeller brukar vara billigast där.

Kan också rekommendera att skaffa ett skärmskydd då många har kommenterat att S23-modellerna får repor/mikrorepor lättare än tidigare modeller. Det finns till exempel det officiella skärmskyddet som går att köpa från Samsung via Benify för 154 kr, dock är det gjort av plast. Vill man ha ett skärmskydd i glas finns det bland annat på Phonelife och Amazon, tänk dock på att vissa skärmskydd i glas kan göra att fingeravtrycksläsaren i skärmen ej fungerar lika bra.

Skrivet av DavidtheDoom:

Du borde kunna kolla historiken i BankID? Jag har en instans av "Identification" hos Samsung.
Jag försökte med min Realme 6 64 GB DS och den gick inte in. Fick bekräftat av chatten att detta är pga mobilen är köpt via Amazon som då inte sålt en "svensk" mobil. Således nekas IMEI av Samsung.

Blev en Samsung 23 256 GB till tjejen med Hallon, rabattkod, nytt konto-rabatt, refunder och inbytesmobil. Landade på ca 4800 kr ex returvärde på mobiltelefonen. Även refunder gick visst igenom så 60-70 kr tillbaka där igenom trots rabattkod använd hos Samsung.

Intressant information att de ej vill ta emot sådana inbytesenheter. Roligt att höra att det löste sig ändå med en annan inbytesenhet.

Köp som registreras via Refunder behöver också godkännas för att kunna läggas till för utbetalning, men skulle det inte göra det blir det bara att det nekas och så är det inget mer att tänka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du gjorde precis det oheliga och svarade i en tråd med trådrubriken:
Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!

Jag har flyttat ditt inlägg till diskussionstråden som omnämns i första inlägget.
/Moderator

Gällande din fråga, det ser knasigt ut men gissar att det är för att du inte lagt till försäkringen?

"Byt in din gamla enhet och få 2500 extra inbytesrabatt. Just nu får du även försäkringen Samsung Care+ i 6 månader och en Super Wireless Charger på köpet.
Värdet på tilläggsprodukten dras av automatiskt i varukorgen. Samsung Care+ behöver du lägga till nedan för att aktivera."

Sorry misstag från min del.

Försökte lägga till Samsung care och då kraschade min kundvagn helt får bara "FEL: 500 – INTERNT SERVERFEL" antar att jag la till för många rabatter så hemsida gav upp var redan nere på 3500kr så med 2500kr till så skulle den ju ha kostat drygt 1000kr.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Sorry misstag från min del.

Försökte lägga till Samsung care och då kraschade min kundvagn helt får bara "FEL: 500 – INTERNT SERVERFEL" antar att jag la till för många rabatter så hemsida gav upp var redan nere på 3500kr så med 2500kr till så skulle den ju ha kostat drygt 1000kr.

Samsung Care ger ingen rabatt, ingår dock 6 månader gratis.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Hur gjorde ni för att få mobilens värde + 2500kr när jag försöker byta in min S21 så får jag endast 2018kr var gör jag för fel ?

<Uppladdad bildlänk>

Den extra inbytesrabatten visas ej tillsammans med värdet på inbytesenheten utan det är inkluderat i rabatten som du ser vid texten "Du sparar:".

Priset som du har fått ser dock ut att vara högre än det ska vara. Det verkar som att du har aktiverat de flesta rabatterna men kan det vara så att du har missat att lägga till rabattkod "morsdag" eller "buynow"? Den gröna texten "Din rabattkod är aktiverad." avser inte någon av dessa rabattkoder utan den texten syftar på rabatten du får för att du är inloggad med ett nytt Samsung-konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Min:

Den extra inbytesrabatten visas ej tillsammans med värdet på inbytesenheten utan det är inkluderat i rabatten som du ser vid texten "Du sparar:".

Priset som du har fått ser dock ut att vara högre än det ska vara. Det verkar som att du har aktiverat de flesta rabatterna men kan det vara så att du har missat att lägga till rabattkod "morsdag" eller "buynow"? Den gröna texten "Din rabattkod är aktiverad." avser inte någon av dessa rabattkoder utan den texten syftar på rabatten du får för att du är inloggad med ett nytt Samsung-konto.

Fick ner det till 2600kr nu ska man slå till på en är det stor skillnad på S21 och S23 ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Hur fick du eller ni andra ner priset till ungefär 3800-4200kr? Jag får ett pris strax över 4800kr efter alla rabatter, inbyte osv., mitt inbytesvärde är iofs bara 26kr, har ni inbytesvärde på uppemot 1000kr?

Får själv ner det till 2675kr om jag väljer att byta in min S21 med ett nytt samsung konto + morsdag koden för 10% rabatt.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

4250kr med inbyte (75kr extra) S23 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du borde kunna kolla historiken i BankID? Jag har en instans av "Identification" hos Samsung.
Jag försökte med min Realme 6 64 GB DS och den gick inte in. Fick bekräftat av chatten att detta är pga mobilen är köpt via Amazon som då inte sålt en "svensk" mobil. Således nekas IMEI av Samsung.

Blev en Samsung 23 256 GB till tjejen med Hallon, rabattkod, nytt konto-rabatt, refunder och inbytesmobil. Landade på ca 4800 kr ex returvärde på mobiltelefonen. Även refunder gick visst igenom så 60-70 kr tillbaka där igenom trots rabattkod använd hos Samsung.

Min s7 är köpt i sverige, men nu när jag läser detta vill jag minnas att när jag köpte den var den inställd på franska. Säkert nått med det som strular.

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerners:

då borde rimligen ha krediterat 2500 + 185 kr, tänker jag. Nu drog de 185 kr extra. Kan så klart skicka den men vore skönt och slippa

Funderar över samma sak och jag tolkar det som att det bara blir inbytespriset (i ditt fall 185 kr) som man får betala.

Men jag är tyvärr inte tillräckligt säker på att det stämmer för att riskera 2500 kr i bortfallen rabatt, så jag tror att jag kommer att skicka in den gamla.

Permalänk
Inaktiv

Det kanske år dags för en separat "diskussion kring mobilfynd"-tråd? Visst kan det bli mycket diskussion om andra fynd ibland, men mobiltelefoner i kombination med inbyten, abonnemang och koder känns som att det alltid drar iväg.

Permalänk
Skrivet av Min:

Vad gäller skal har Phonelife (https://www.phonelife.se/) just nu en kampanj där de ger 15% rabatt på allt med rabattkod "sommar", det är dock lite mindre utbud där när det kommer till S23+ jämfört med S23 eller S23 Ultra. Det går även att titta på till exempel skal från Spigen på Amazon, vissa modeller brukar vara billigast där.

Har du (eller någon annan) tips om plånboksfodral till S23 som inte flagnar och blir fula efter 6-12 månaders användning? Till min S9 köpte jag fodral av läder men alla jag har haft har varit av usel kvalité.

Skrivet av megabävern!:

Hur fick du eller ni andra ner priset till ungefär 3800-4200kr? Jag får ett pris strax över 4800kr efter alla rabatter, inbyte osv., mitt inbytesvärde är iofs bara 26kr, har ni inbytesvärde på uppemot 1000kr?

Jag hade inbytesvärde runt 600 kr. Därutöver valde jag 128GB-modellen som är några hundralappar billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Det kanske år dags för en separat "diskussion kring mobilfynd"-tråd? Visst kan det bli mycket diskussion om andra fynd ibland, men mobiltelefoner i kombination med inbyten, abonnemang och koder känns som att det alltid drar iväg.

Det är väl okej om det är någon dag/kväll, men om det pågår i flera håller jag med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Har du (eller någon annan) tips om plånboksfodral till S23 som inte flagnar och blir fula efter 6-12 månaders användning? Till min S9 köpte jag fodral av läder men alla jag har haft har varit av usel kvalité.

Jag hade inbytesvärde runt 600 kr. Därutöver valde jag 128GB-modellen som är några hundralappar billigare.

När det kommer till skal med plats för kort finns det lite olika lösningar. Den smidigaste lösningen för de flesta är nog ett MagSafe-kompatibelt skal, det vill säga att skalet har magneter på baksidan precis som skal till iPhones brukar ha. Då har du möjlighet att fästa samma typ av magnetiska plånböcker som säljs för iPhones och när du kommer hem är det bara att ta loss plånboken så är det som ett vanligt skal utan att det tar särskilt mycket extra plats i handen. Det går även att fästa sådana skal på magnetiska laddare och ställ, något som många använder för att montera telefonen i bilen för att underlätta vid exempelvis navigering.

En omtyckt tillverkare för dessa typer av skal är Pitaka (https://skalhuset.se/mobiltillbehor/samsung/samsung-galaxy-s2...). Det skalet är gjort av aramidfiber som gör det greppigt, slittåligt och ger det en kvalitetskänsla. Det har även mycket tunna magneter i sig och tillsammans med övriga designen leder det till ett mycket tunt och lätt skal.

Det finns även billigare skal som är MagSafe-kompatibla men då brukar magneten antingen vara svag eller sticka ut lite på baksidan. Utöver detta finns magneter som man själv kan klistra på valfritt skal med utrymme för detta men det kan hända att det limmet släpper lite över tid.

Sedan finns det såklart mer traditionella plånboksfodral. Då kan man titta på till exempel Samsungs egna Smart View Wallet Case. Det verkar vara lite blandat om fodral från andra tillverkare kan interagera med telefonen (det vill säga att skärmen stängs av när man stänger fodralet och så vidare) och vill man gärna ha den funktionen är det nog bäst att välja det officiella fodralet som finns hos Samsung via Benify för 385 kr. Det har dock fått lite blandade recensioner och det är värt att titta på ett par videor där man får se hur fodralet fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Min:

När det kommer till skal med plats för kort finns det lite olika lösningar. Den smidigaste lösningen för de flesta är nog ett MagSafe-kompatibelt skal, det vill säga att skalet har magneter på baksidan precis som skal till iPhones brukar ha. Då har du möjlighet att fästa samma typ av magnetiska plånböcker som säljs för iPhones och när du kommer hem är det bara att ta loss plånboken så är det som ett vanligt skal utan att det tar särskilt mycket extra plats i handen. Det går även att fästa sådana skal på magnetiska laddare och ställ, något som många använder för att montera telefonen i bilen för att underlätta vid exempelvis navigering.

En omtyckt tillverkare för dessa typer av skal är Pitaka (https://skalhuset.se/mobiltillbehor/samsung/samsung-galaxy-s2...). Det skalet är gjort av aramidfiber som gör det greppigt, slittåligt och ger det en kvalitetskänsla. Det har även mycket tunna magneter i sig och tillsammans med övriga designen leder det till ett mycket tunt och lätt skal.

Det finns även billigare skal som är MagSafe-kompatibla men då brukar magneten antingen vara svag eller sticka ut lite på baksidan. Utöver detta finns magneter som man själv kan klistra på valfritt skal med utrymme för detta men det kan hända att det limmet släpper lite över tid.

Sedan finns det såklart mer traditionella plånboksfodral. Då kan man titta på till exempel Samsungs egna Smart View Wallet Case. Det verkar vara lite blandat om fodral från andra tillverkare kan interagera med telefonen (det vill säga att skärmen stängs av när man stänger fodralet och så vidare) och vill man gärna ha den funktionen är det nog bäst att välja det officiella fodralet som finns hos Samsung via Benify för 385 kr. Det har dock fått lite blandade recensioner och det är värt att titta på ett par videor där man får se hur fodralet fungerar.

Kan bara hålla med om Pitaka, det här blir tredje telefonen med deras skal och än så länge har jag inte haft några klagomål 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Fick ni också reservation på summan för inbytestelefonen? De behöll summan för inbytet på totalsumman för min del, och ”betalar tillbaka” detta när de fått telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Fick ni också reservation på summan för inbytestelefonen? De behöll summan för inbytet på totalsumman för min del, och ”betalar tillbaka” detta när de fått telefonen.

Japp

Edit: själva inbytesvärdet alltså inte de 2500kr extra.