Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Jag valde att byta in en defekt Sony Z5 compact. Fick 15kr för den.
Priset för mig blev 4815kr för S23 256GB.
Jag valde klarna och då blev summan 4830kr.
Antar att de justeras när jag skickar in mobilen.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

Japp

Edit: själva inbytesvärdet alltså inte de 2500kr extra.

Tack, då vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag valde att byta in en defekt Sony Z5 compact. Fick 15kr för den.
Priset för mig blev 4815kr för S23 256GB.
Jag valde klarna och då blev summan 4830kr.
Antar att de justeras när jag skickar in mobilen.

Är det ens värt besväret för 15 kr? Kostar ju skicka in också.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas beställa nu? Kan inte gå vidare vid val av inbytestelefon varken på s23-sidan eller i kundvagn....

Permalänk
Viking
Skrivet av Alphahanne:

Är det ens värt besväret för 15 kr? Kostar ju skicka in också.

Han får ju också 2500 kr extra rabatt. Så 2515 kr för en defekt mobil.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Någon som lyckas beställa nu? Kan inte gå vidare vid val av inbytestelefon varken på s23-sidan eller i kundvagn....

Tänkte prova med en gammal platta nu istället men det funka inte alls. Kanske är för att tjänsten krånglar just nu då!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Någon som lyckas beställa nu? Kan inte gå vidare vid val av inbytestelefon varken på s23-sidan eller i kundvagn....

Jag får efter val av telefon och Fortsätt "Vi beklagar, ett fel inträffade." Sen fungerar det inte mer.

Permalänk
Medlem

Fick loss en Galaxy Ultra för 8000 kr (900 kr inbyte), d.v.s. ca 60 % rabatt
Återstår att se om jag även får 1,65 % från Cashbacker

Permalänk

Läst i tråden om folk som kan välja Z Flip 4 och en TV på köpet. Var hittar man det erbjudandet och vad är det för TV? Ser inte det själv på Samsungs hemsida.

Annars tänker jag mig en S23 128GB för 4010 (inbyte av min nuvarande S8, så hade varit en trevlig uppgradering).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Han får ju också 2500 kr extra rabatt. Så 2515 kr för en defekt mobil.

Ah. Det förklarar saken.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Läst i tråden om folk som kan välja Z Flip 4 och en TV på köpet. Var hittar man det erbjudandet och vad är det för TV? Ser inte det själv på Samsungs hemsida.

Annars tänker jag mig en S23 128GB för 4010 (inbyte av min nuvarande S8, så hade varit en trevlig uppgradering).

#20057768

Skrivet av Min:

Utöver detta finns just nu ett till bra erbjudande som är värt att nämna. Samsung Galaxy Z Flip4 Bespoke Edition 256 GB och Samsung 32" The Frame Smart FHD TV (2022) (måste själv lägga till TV:n i varukorgen) går att få för ca. 5150 kr (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytet):

  • Nytt Samsung-konto (ger extra rabatt)

  • 1000 kr extra inbytesrabatt (även för enheter med lågt värde)

  • 1500 kr rabatt vid val av obundet abonnemang

  • 4000 kr rabatt på just Samsung Galaxy Z Flip4 Bespoke Edition 256 GB som även går att anpassa vad gäller färg på tre av telefonens delar

  • Rabatt på både telefonen och TV:n med rabattkod "freeframe"

  • 6 månader Samsung Care+ ingår utan kostnad

Det finns även 1,5% cashback hos Samsung via Refunder men detta ska egentligen inte fungera tillsammans med rabattkoder som ej kommer från Refunder.

EDIT: Priset kan skilja sig en aning under dygnet och beroende på var man tittar på varukorgen; till exempel en mobils webbläsare kan ibland visa ett lite annat pris än en dators webbläsare med samma varukorg. Därav kan priset till exempel vara 4750 kr i ena stunden och 4900 kr i den andra och om man gärna vill spara den summan kan det vara värt att kolla vid olika tillfällen samt prova via olika enheter/webbläsare.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Läst i tråden om folk som kan välja Z Flip 4 och en TV på köpet. Var hittar man det erbjudandet och vad är det för TV? Ser inte det själv på Samsungs hemsida.

Annars tänker jag mig en S23 128GB för 4010 (inbyte av min nuvarande S8, så hade varit en trevlig uppgradering).

Erbjudandet finns bla i deras app för members. Det är en 32" The Frame (FHD). Läs originalpostningen av Min i fyndtråden för kod (minns den inte nu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Är det ens värt besväret för 15 kr? Kostar ju skicka in också.

Emballaget som kommer i en separat försändelse innehåller ett vadderat kuvert, tygpåse, plastpåse, instruktioner samt fraktsedel. Det kostar alltså ingenting för kunden att skicka in inbytesenheten bortsett från resan till/från ett PostNord-ombud.

Kan samtidigt tipsa personer som har lagt beställning med inbyte samt leverans via Instabox att man bör välja att försändelsen innehållandes emballaget ska komma till ett ombud. Många har upplevt problemet att även emballaget skickas till Instabox-platsens adress och då emballaget i stället skickas med PostNord kan leveransen oftast ej ske korrekt till den adressen.
Om man väljer hemleverans kan det vara så att PostNord åker till Instabox-platsen och inte till hemadressen, detta problem kan man undvika genom att välja leverans till ombud via PostNords app. På sin beställning hos Samsung står Instabox-platsen som leveransadress om man har valt Instabox och det är nog därför det här problemet uppstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Läst i tråden om folk som kan välja Z Flip 4 och en TV på köpet. Var hittar man det erbjudandet och vad är det för TV? Ser inte det själv på Samsungs hemsida.

Annars tänker jag mig en S23 128GB för 4010 (inbyte av min nuvarande S8, så hade varit en trevlig uppgradering).

Du väljer z flip 256 gb bespoke edition. Där efter så lägger du in the frame 2022. 32 tums varianten och väljer koden "freeframe" istället för de andra koderna.

Jag bytte min S21 och fick tvn+ flippen för 3000 kr 😀

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Produkt: Sony HT-A3000 Dolby Atmos® Soundbar (svart)
Länk: https://www.komplett.se/product/1218188/tv-ljud-bild/soundbar...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7015377
Pris 3990 kr

(Någon förlorar pengar på denna dealen).

Finns lite fler deals på helgkampanjen hos Komplett men det får andra gräva i:
https://www.komplett.se/kampanj/superweekend?tag=favoriter

Skulle denna vara en rejäl uppgradering från en Sonos Playbar tror ni? Eller ingen större skillnad? 🤔

Tänker ffa avseende ljudkvalité / ljudnivå / basmängd, snarare än tekniska funktioner som Dolby Atmos.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag får efter val av telefon och Fortsätt "Vi beklagar, ett fel inträffade." Sen fungerar det inte mer.

Jag testade länge och fick det till slut att fungera. Det fungerade när jag valde en s23+ grön och sen efter att inbytestelefonen var reggad så kunde jag byta till en s23 som jag egentligen ville ha. Testa om det fungerar för dig.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av TobiasStockholm:

Skulle denna vara en rejäl uppgradering från en Sonos Playbar tror ni? Eller ingen större skillnad? 🤔

Om du är nöjd med din nuvarande så ser jag ingen vits att byta till en annan. Har dock varken testat edera av dessa två modeller.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Skulle denna vara en rejäl uppgradering från en Sonos Playbar tror ni? Eller ingen större skillnad? 🤔

Tänker ffa avseende ljudkvalité / ljudnivå / basmängd, snarare än tekniska funktioner som Dolby Atmos.

Tänkte precis klistra in en recension från veckan så passar bra som svar till dig

https://www.avforums.com/reviews/sony-ht-a3000-3-1-channel-so...

The Good

Great staging and clarity
Good value for the solo soundbar
Impresses with music as well as movies

The Bad

Bass is limited without the sub
Optional rears and subwoofer are expensive
No HDMI loopthrough

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Om du är nöjd med din nuvarande så ser jag ingen vits att byta till en annan. Har dock varken testat edera av dessa två modeller.

Tack, du har nog rätt. Känns kanske som det skulle vara bättre för mig att investera i en sub och komplettera med ett par sattelithögtalare snarare än att byta till denna soundbar?

Skrivet av Ibymafayhas:

Tänkte precis klistra in en recension från veckan så passar bra som svar till dig

https://www.avforums.com/reviews/sony-ht-a3000-3-1-channel-so...

The Good

Great staging and clarity
Good value for the solo soundbar
Impresses with music as well as movies

The Bad

Bass is limited without the sub
Optional rears and subwoofer are expensive
No HDMI loopthrough

Tack, säger mig dock inte så mycket om hur den skulle jämföra sig mot min nuvarande Sonos Playbar.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Min:

Samsung har även bra erbjudanden på sin hemsida (https://www.samsung.com/se/). Samsung Galaxy S23 med 256 GB minne (snabbare och mer energieffektivt UFS 4.0-minne jämfört med UFS 3.1 i 128 GB-varianten) går att få för ca. 4750 kr (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytet) via följande rabatter:

  • Nytt Samsung-konto (ger extra rabatt)

  • 2500 kr extra inbytesrabatt (även för enheter med lågt värde)

  • 1500 kr rabatt vid val av obundet abonnemang

  • 10% rabatt med antingen rabattkod "morsdag" eller "buynow"

  • Samsung Super Fast Wireless Charger inkl. 25W adapter och kabel ingår utan kostnad

  • 6 månader Samsung Care+ ingår utan kostnad

  • Buy & Try - Prova din Samsung Galaxy produkt i upp till 100 dagar med möjlighet till retur

Det går också att få S23 Plus samt S23 Ultra till bra priser om man är mer intresserad av de modellerna. Samsung ändrar även kampanjerna emellanåt med olika typer av gratisprodukter eller rabatter.

Utöver detta finns just nu ett till bra erbjudande som är värt att nämna. Samsung Galaxy Z Flip4 Bespoke Edition 256 GB och Samsung 32" The Frame Smart FHD TV (2022) (måste själv lägga till TV:n i varukorgen) går att få för ca. 5150 kr (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytet):

  • Nytt Samsung-konto (ger extra rabatt)

  • 1000 kr extra inbytesrabatt (även för enheter med lågt värde)

  • 1500 kr rabatt vid val av obundet abonnemang

  • 4000 kr rabatt på just Samsung Galaxy Z Flip4 Bespoke Edition 256 GB som även går att anpassa vad gäller färg på tre av telefonens delar

  • Rabatt på både telefonen och TV:n med rabattkod "freeframe"

  • 6 månader Samsung Care+ ingår utan kostnad

  • Buy & Try - Prova din Samsung Galaxy produkt i upp till 100 dagar med möjlighet till retur

Det finns även 1,5% cashback hos Samsung via Refunder men detta ska egentligen inte fungera tillsammans med rabattkoder som ej kommer från Refunder.

EDIT 1: Priset kan skilja sig en aning under dygnet och beroende på var man tittar på varukorgen; till exempel en mobils webbläsare kan ibland visa ett lite annat pris än en dators webbläsare med samma varukorg. Därav kan priset till exempel vara 4750 kr i ena stunden och 4900 kr i den andra och om man gärna vill spara den summan kan det vara värt att kolla vid olika tillfällen samt prova via olika enheter/webbläsare.

EDIT 2: Det finns en aning gömd rabatt på Samsung Galaxy Z Flip4 i specifikt Pink Gold-färgen (fungerar ej för andra ordinarie färger i skrivande stund). Tillsammans med TV:n och ovan instruktioner blir det följande priser (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytesenheten):

  • Samsung Galaxy Z Flip4 128 GB Pink Gold + Samsung 32" The Frame Smart FHD TV (2022): ca. 4200 kr

  • Samsung Galaxy Z Flip4 256 GB Pink Gold + Samsung 32" The Frame Smart FHD TV (2022): ca. 4700 kr

Om man önskar ta del av dessa priser i stället för tidigare beställning ska det vara enkelt att makulera den tidigare beställningen via Samsungs chatt som har öppet 10.00-17.00 över helgen.

Det finns en aning gömd rabatt på Samsung Galaxy Z Flip4 i specifikt Pink Gold-färgen (fungerar ej för andra ordinarie färger i skrivande stund). Tillsammans med TV:n och tidigare instruktioner blir det följande priser (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytesenheten):

  • Samsung Galaxy Z Flip4 128 GB Pink Gold + Samsung 32" The Frame Smart FHD TV (2022): ca. 4200 kr

  • Samsung Galaxy Z Flip4 256 GB Pink Gold + Samsung 32" The Frame Smart FHD TV (2022): ca. 4700 kr

Om man önskar ta del av dessa priser i stället för tidigare beställning ska det vara enkelt att makulera den tidigare beställningen via Samsungs chatt som har öppet 10.00-17.00 över helgen.

Permalänk
Medlem

valde green för jag tyckte den var snyggast och tänkte att men betalar väl så kommer den lite senare, men man fick skriva in mailen
och sen verkar det inte att välja nån annan färg och får samsungkontorabatten (gissar att man måste regga ett annat samsungkonto) kom inte ens till kassan

Permalänk

Galet vilket sjukt erbjudande med TV! Stort tack till den som postade det.

Permalänk
Medlem

Kommer retursedeln för inbytet till Samsung med den nya telefonen tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kommer retursedeln för inbytet till Samsung med den nya telefonen tro?

Det kommer en separat försändelse innehållandes vadderat kuvert, tygpåse, plastpåse, instruktioner samt fraktsedel. Försändelsen kommer att bokas via PostNord och har man ställt in deras app dyker den upp där.

Som tidigare nämnt i tråden är det att rekommendera att man väljer att emballaget ska komma till ombud för att det inte ska bli något problem kring leveransen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Min:

Det kommer en separat försändelse innehållandes vadderat kuvert, tygpåse, plastpåse, instruktioner samt fraktsedel. Försändelsen kommer att bokas via PostNord och har man ställt in deras app dyker den upp där.

Som tidigare nämnt i tråden är det att rekommendera att man väljer att emballaget ska komma till ombud för att det inte ska bli något problem kring leveransen.

Fungerar det lika bra med Instabox?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Fungerar det lika bra med Instabox?

Om man har valt Instabox vid beställningen hos Samsung kommer produkterna i beställningen levereras som vanligt via Instabox men försändelsen med emballaget för inbytet kommer levereras separat via PostNord (förutsatt att detta ej har ändrats nyligen).

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur samsungrabatten funkar.
S23 256GB - 3288kr med inbyte av en S205G.
Hur mycket mer rabatt får man med ett helt nytt konto?

Permalänk
Medlem

Riktigt bra deal hos Samsung, slog till på en S23:a till det förmånliga priset ~4500kr

En fråga gällande teckna abonnemang för 1500kr rabatt, jag är nöjd med Fello som jag har idag så vill säga upp Vimlaabonnemanget jag tecknade rätt omgående. Går det att ångra abonnemanget inom ångerperioden på 14 dagar och fortsätt få 1500kr rabatten, eller behöver jag vänta 14 dagar innan jag säger upp abonnemanget och då betala en månad av abonnemanget? Om någon har beställt från Samsung tidigare och gjort liknande steg tänker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Min:

Om man har valt Instabox vid beställningen hos Samsung kommer produkterna i beställningen levereras som vanligt via Instabox men försändelsen med emballaget för inbytet kommer levereras separat via PostNord (förutsatt att detta ej har ändrats nyligen).

Jag valde hemleverans, kan det bli problem med det eller? Bör jag via appen ändra leverans till ombud istället om det är möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Fattar inte hur samsungrabatten funkar.
S23 256GB - 3288kr med inbyte av en S205G.
Hur mycket mer rabatt får man med ett helt nytt konto?

Det är svårt att säga exakt men det brukar vara ett par hundra kronor. Det är lätt att skapa ett nytt konto och även lätt att radera det. Syns det en grön text "Din rabattkod är aktiverad." i kassan så är rabatten för nya konton aktiv.

Skrivet av Ping:

Riktigt bra deal hos Samsung, slog till på en S23:a till det förmånliga priset ~4500kr

En fråga gällande teckna abonnemang för 1500kr rabatt, jag är nöjd med Fello som jag har idag så vill säga upp Vimlaabonnemanget jag tecknade rätt omgående. Går det att ångra abonnemanget inom ångerperioden på 14 dagar och fortsätt få 1500kr rabatten, eller behöver jag vänta 14 dagar innan jag säger upp abonnemanget och då betala en månad av abonnemanget? Om någon har beställt från Samsung tidigare och gjort liknande steg tänker jag

Det ska gå att ångra abonnemanget helt och inte bara säga upp det då det hanteras som en separat beställning. Det har även hänt att personer ej har fått något abonnemang registrerat alls och har då fortfarande behållit rabatten. Det går annars att dubbelkolla med Vimlas chatt som är tillgänglig på vardagar och se vad som gäller kring beställningen som är gjord hos Vimla, de kan även ångra/avsluta abonnemanget därifrån.

Värt att notera är att olika operatörer har olika villkor vad gäller ångerrätt, till exempel vissa kan vilja att man skickar tillbaka SIM-kortet på egen bekostnad medan andra ej behöver ha tillbaka det. Det är bra att kontakta kundtjänst och se vad som går att lösa.

Skrivet av SiRai:

Jag valde hemleverans, kan det bli problem med det eller? Bör jag via appen ändra leverans till ombud istället om det är möjligt?

Det är bara ett specifikt scenario där det ofta blir problem:

  1. Man väljer Instabox vid beställningen hos Samsung och produkterna levereras som de ska.

  2. Emballaget för inbytesenheten skickas separat via PostNord och man gör leveransvalet hemleverans i PostNord-appen.

  3. PostNord kör emballaget till samma adress som Instabox-platsen finns på, ingen mottagare finns där och leveransen misslyckas, lämnas på fel plats eller liknande.

För att undvika detta är det rekommenderat att personer som har beställt med Instabox-leverans väljer att hämta emballaget för inbytesenheten hos ett ombud i steg 2 i stället för att välja hemleverans.

Det handlar om att Samsung skriver Instabox-adressen under "leveransadress" i ordern. Ser man i stället att det står ens hemadress under "leveransadress" bör det ej bli något problem även med hemleverans av emballaget för inbytesenheten.

Jag gissar att det står rätt adress i din order eftersom du har valt hemleverans, då behöver du inte tänka på ovan nämnda problem.