Nothing: "Vår Android-telefon snor flest Iphone-kunder"

Permalänk
Melding Plague

Nothing: "Vår Android-telefon snor flest Iphone-kunder"

Carl Pei anser att Phone 1 är det enda spännande Iphone-alternativet och menar att konkurrenter nu följer i Nothings fotspår.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser den mer som en Nexus-ersättare.

Enda personen som jag känner som har en sådan är just en person som rootar telefonen.

Permalänk
Medlem

Som iPhone-användare litar jag bara på mobiltelefoner som har "phone" i namnet. Annars vet man aldrig vad man får!

Permalänk
Medlem

Ja... lika är de ju >_<
Känns som när man jobabde på ett vist företag och började googla, bara för att inse att Kineser plagerat allt... tom. manualen.

Tycker det är ett intressant alternativ, bara man kan välja en egen variant av Android på den.
Typ, LineageOS

Permalänk
Medlem

Ser inte hypen alls, köper inte telefon pga design alls

Alla glasmackor är tråkiga men funkar bra, utseende är inte så viktigt

Skulle de däremot lova 10 års uppdatering av OS eller annat gott, då jäklar

Permalänk
Medlem

Folk köper för nyhetensbehag, dom som gillat o använt iphone kommer troligen gå tillbaka till iphone igen

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Let the fight begin...AGAIN!

PS. Android är lätt bäst, alla andra är lurade

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

Jag har tillgång till både iPhone och Android. Provade iPhone en tid men blev trött på massa begränsningar och dess lekskolenivå på OS. Den får ligga i lådan, 1 år gammal iPhone12. Gick tillbaka till min Sony Xperia 5 II som är ca 2.5 år gammal.
Men var och en har sin smak. Jag är programmerare i grunden och har svårt för Apples ekosystem fullt av begränsningar.

Permalänk

Deras kunder består av en viss grupp personer som jag vill påstå är en liten del av marknaden.
Man kan diskutera fram och tillbaka vad Noting telefonen är. Man kan dock inte säga att det är en telefon för "snåljåpen" som endast ser valuta för pengar. Det finns lite olika andra saker som går att diskutera och är en åsiktsfråga.

Min poäng är att de säljer till en viss målgrupp som säkerligen har hög andel iPhoneanvändare. Dock missar de några användare, jag vet folk som i princip inte kan ett skit, med detta menar jag att andra konstant måste hjälpa dem med enheten. Vissa av denna grupp kräver en Applelogga på produkten.
Ja, Nothing säljer nog 0st enheter till denna grupp.

Tvärt om anser jag att Noting i princip enbart säljer telefoner till folk som vet vad de köper. När de börjar sälja mobiler i vanliga butiker så kan de såklart med sin design få andra kunder.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas ju på ett återtåg för microsoft med windows som operativsystem. En enklare widget som gör så att telefonen fungerar som ios eller android, men har en möjlighet att få windows klassiska look och kan således använda samma program som på pc:n. Jag har sett youtube-klipp där folk installerar windows på en rootad telefon, och jag ser definitivt hur smidigt detta kan bli. Tänk er själva att alltid bära med er eran bärbara dator som enkelt kan kopplas in i en docknings-station så att du kan koppla upp telefonen mot skärm, tangentbord och mus. Det skulle vara slutet på bärbara datorer och vanliga telefoner då du får allt i ett via denna fiktiva mobilen.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Tycker han har en poäng. Alla telefoner är allt för lika. Tråkigt.
Det är typ Nothing Phone och vikbara enheter som står ut.

Permalänk
Medlem

Tycker nothing härmat iphones design lite väl mycket, inte alls innovativt..

Permalänk

Ser fram emot 2an! Missade tåget på ettan men om den nya ser rimlig ut kommer jag nog byta från min iPhone X. Kul med nya tankar inom telefonindustrin där alla telefoner annars känns i stort sett identiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Tycker han har en poäng. Alla telefoner är allt för lika. Tråkigt.
Det är typ Nothing Phone och vikbara enheter som står ut.

Hur är Nothing Phone inte bara den mest generiska telefonen av alla? Det finns väl inget speciellt med den alls?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Är supernöjd med min, väntar med spänning på Nothing 2.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Hur är Nothing Phone inte bara den mest generiska telefonen av alla? Det finns väl inget speciellt med den alls?

Det speciella är Glyph Interface. Jäkligt användbart och inte bara en gimmick.
Utöver detta och att den har en transparent baksida så är det som vilken annan mobil som helst.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Det speciella är Glyph Interface. Jäkligt användbart och inte bara en gimmick.

Och det är det som gör att den sticker ut lite. Vet inte varför det var svårt att förstå den poängen.

Permalänk
Medlem

Ska de bli ett seriöst alternativ för min del så behöver de bli snabbare på att komma med uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Jag hoppas ju på ett återtåg för microsoft med windows som operativsystem. En enklare widget som gör så att telefonen fungerar som ios eller android, men har en möjlighet att få windows klassiska look och kan således använda samma program som på pc:n. Jag har sett youtube-klipp där folk installerar windows på en rootad telefon, och jag ser definitivt hur smidigt detta kan bli. Tänk er själva att alltid bära med er eran bärbara dator som enkelt kan kopplas in i en docknings-station så att du kan koppla upp telefonen mot skärm, tangentbord och mus. Det skulle vara slutet på bärbara datorer och vanliga telefoner då du får allt i ett via denna fiktiva mobilen.

Jag tror att din vision är närmare verkligheten med Linux telefoner som kör fullfjädrat Linux och inte Android. Finns väl även i vissmån på viss Android lurar redan idag.

1. Problemet med Windows är att det än så länge har ett mycket begränsat stöd för något annat än x86 samt att även om Windows för tex ARM kommer senare så kommer antagligen många av programmen inte fungera bra utan måste uppdateras vilket många utvecklare inte kommer göra.

2. Nästa problem som drabbar alla OS som ska användas både som telefon/padda/laptop/desktop är att du antagligen inte vill ha helt separata program för de olika lägena utan samma anteckningar men med olika gui för de olika lägena, vilket också då kräver att utvecklarna göra flera olika gui beroende på vilket läge enhet används, vilket inte heller känns som att de flesta utvecklare kommer ordna.

3. jag hade något jag skulle skriva här men glömde bort. Uppdaterar om jag kommer på det

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Det speciella är Glyph Interface. Jäkligt användbart och inte bara en gimmick.
Utöver detta och att den har en transparent baksida så är det som vilken annan mobil som helst.

Missförstår jag detta, eller är det inte bara en blinkande lampa och lite triggers?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Hur länge kommer nothing supportera telefoner med Android uppdateringar samt säkerhetsuppdateringar?
Och hur snabba är nothing på att få ut uppdateringar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Tycker han har en poäng. Alla telefoner är allt för lika. Tråkigt.
Det är typ Nothing Phone och vikbara enheter som står ut.

LG brukade inte vara rädda för att ta ut svängarna. Deras sista mobiltelefon LG Wing var ju rätt jäkla unik minst sagt. Tycker Asus med sin senaste Zenfone lyckats göra något annorlunda och användbart också. Kompakt telefon med ett nästintill stock Android OS, hög prestanda och grym batteritid. Kamerorna sticker ut litegrann med sin storlek men deras gimbal för stabil filmning och att ta kort är helt ärligt fantastisk! Och inte nog med det, den har ett 3,5mm jack med separat Quad DAC vilket var LG's specialitet innan de kastade in handduken.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt mycket ut som iphone bortsett från bakstycket med lyset då. Även Samsung s23 är väldigt lik. Samsung har en annan uppställning på kamerorna.

Lyset med adresserade rgb tilltalar inte mig som köpare. Ser det som en funktion att om man vill vara lite hemlig med vem eller vad för notifikationer man får.

Har man skärmen upp kan man ju bara välja att inte se några detaljer eller visa dem så att bordsgrannen också kan läsa. Eller att man på avstånd vill se vad som kallar ens uppmärksamhet när man inte kan läsa på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Missförstår jag detta, eller är det inte bara en blinkande lampa och lite triggers?

Man kan använda Glyph när man fotograferar, blir inte ett lika starkt ljus som blixten. Sen kan man ställa in olika blinkningar + ljud beroende på vem som ringer eller smsar. När man lägger mobilen uppochner så ser man på ljuset om någon ringer eller om det är ett sms, då blir även mobilen i ett tyst läge. När man laddar mobilen så ser man hur mycket batteri som är laddat " uppochner "
Finns en hel del saker som jag tycker detta är väldigt användbart till, trodde också att det bara var en gimmick först eller något för att sälja mobilen.
Man kan även stänga av detta om man inte vill ha det
Mvh Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Låter som PR BS faktiskt. Som en inbiten iPhone användare skulle jag aldrig kasta bort mina hårt införtjänade pengar på något annat än en iPhone.

Permalänk
Musikälskare

Gäsp

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Jag hoppas ju på ett återtåg för microsoft med windows som operativsystem.

Det är det enda som ens skulle få mig på tanken att byta från iOS.
Men jag räknar då inte med det direkt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

En nothing-telefon med iOS, det skulle vara nåt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tycker nothing härmat iphones design lite väl mycket, inte alls innovativt..

1Phone, go for it!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tycker nothing härmat iphones design lite väl mycket, inte alls innovativt..

Skulle nog säga att Iphone har kopierat HTC i design.

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)