Jakt efter två nya kontor/gaming-skärmar

Permalänk
Medlem

Jakt efter två nya kontor/gaming-skärmar

Hej alla,

Jag är på jakt efter två nya skärmar och skulle behöva lite förslag. Mina krav är att skärmarna ska kunna anslutas med en enda DisplayPort-kabel. Med andra ord, om jag har två skärmar borde jag kunna ansluta dem genom en DisplayPort och det borde vara tillräckligt.

Jag spelar också en hel del, så en uppdateringsfrekvens på 144Hz är ett måste.

Dessutom har jag en stationär dator med ett GTX 1070-grafikkort samt en arbetslaptop. Jag vill kunna växla mellan dessa två enheter enkelt. När jag jobbar med min laptop vill jag kunna koppla in den via en DisplayPort och den borde automatiskt ansluta till skärmarna. Min PC borde alltid ha kabeln ansluten till skärmen hela tiden så att jag smidigt kan ändra till stationära.

Budget är inte ett problem men jag skulle föredra om skärmarna finns tillgängliga hos Dustin.

Om någon har några förslag på skärmar som uppfyller dessa krav, vänligen dela dem. Tack på förhand!

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI