Speldator säljes. Ryzen 7 3700x, gtx 1060 6gb, 32gb ram.

Permalänk
Medlem

Speldator säljes. Ryzen 7 3700x, gtx 1060 6gb, 32gb ram.

Tjena gör ett nytt försök att sälja datorn. Datorn hade lite problem tidigare, problemet visade sig vara en hdd som spökade men allt verkar funka som det ska nu.

Specs:
ryzen 7 3700x
noctua nh-u12a
gtx 1060 6gb
asus rog b450-f
32gb 3200mhz
1tb m.2 ssd
fractal design r2
fractal design 650w bronze
sitter också lite diverse fläktar som artic p12 och några lian li fläktar.

skickas ej, endast hämtning. finns i Kalix.

börjar budgivningen på 2000kr

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Inte för o va sån men en felfri dator av det slaget är värt Max 2000. Är det problem som du försökt men gett upp är det säkert något seriöst fel och inte ens värt 50% av det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Inte för o va sån men en felfri dator av det slaget är värt Max 2000. Är det problem som du försökt men gett upp är det säkert något seriöst fel och inte ens värt 50% av det

Vad dillar du om?

CPU 6-700
GPU 5-600
RAM 6-800
MOBO 5-700
CPUKYL 5-600

2000 spänn är i underkant om det är funktionella komponenter.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Vad dillar du om?

CPU 6-700
GPU 5-600
RAM 6-800
MOBO 5-700
CPUKYL 5-600

2000 spänn är i underkant om det är funktionella komponenter.

allt fungerar som det ska förutom troligtvis moderkortet som har gått sönder på något vis.

Permalänk
Medlem

Update: verkar ha fixat problemet nu, allt ser ut att funka som det ska.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 000 kr Dock + frakt om det skulle vara aktuellt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Inte för o va sån men en felfri dator av det slaget är värt Max 2000. Är det problem som du försökt men gett upp är det säkert något seriöst fel och inte ens värt 50% av det

Viss människor tar i för mycket med sina bedömningar.....herregud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCT1:

Viss människor tar i för mycket med sina bedömningar.....herregud.

Jag skrev detta också när den var "trasig". 2000kr är rimligt om allt funkar.
Om den var värd mer hade han fått fler bud vid det här lagret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Jag skrev detta också när den var "trasig". 2000kr är rimligt om allt funkar.
Om den var värd mer hade han fått fler bud vid det här lagret.

Du försökte själv kränga betydligt äldre och sämre presterande komponenter/datorer för en månad sen, för samma pris (1000-2000 SEK) som du tyckte var ”max”. Så hur tänker du med ditt feedback på prisbilden?

Jag har listat rimliga priser för hans komponenter baserade på underlag från avslutade annonser på SweC samt Tradera auktioner senaste 1-3 månaderna. Det är främst RAM, GPU och SSD som sänkts betydande under perioden.

2000 spänn för burken är ett riktigt kompispris.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem

Så här kan vi säga, jag är villig att erbjuda 2500 kr om jag kan få den skickad till mig.

Permalänk
Medlem

Blir en perfekt första burk till grannens grab som ska börja lira Fortnite

Permalänk
Medlem

kan nog lösa frakt, men hade helst inte skickat den. väntar nog till helgen iallafall. om vi nu skulle skicka den så tar jag inte ansvar ifall någonting händer den under frakten.

Permalänk
Medlem

Förstår. Vi kan prata vidare under helgen.

Permalänk

Är detta samma dator som du hade ett intressekoll på för en månad sedan som jag budade på men fick aldrig någon respons?
Då var budet från min sida 2600:- och avhämtning.
Men skulle vilja veta vad felet var på moderkortet och hur det löstes om det går bra så att jag vet vad jag kan förvänta mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pegamoller:

Är detta samma dator som du hade ett intressekoll på för en månad sedan som jag budade på men fick aldrig någon respons?
Då var budet från min sida 2600:- och avhämtning.
Men skulle vilja veta vad felet var på moderkortet och hur det löstes om det går bra så att jag vet vad jag kan förvänta mig.

yes, samma dator. Problemet var att datorn försökte boota från en hdd av någon anledning. ändrade boot options och funkade inte så jag tog ut hdd'n och då funkade datorn perfekt. så jag vet inte om problemet var en dålig hdd eller om det var moderkortet som inte fattade eller om jag inte fattade. hursomhelst datorn funkar nu som den ska, har ominstallerat windows och har inte upptäckt några problem än så länge.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad