Tjena gör ett nytt försök att sälja datorn. Datorn hade lite problem tidigare, problemet visade sig vara en hdd som spökade men allt verkar funka som det ska nu.
Specs:
ryzen 7 3700x
noctua nh-u12a
gtx 1060 6gb
asus rog b450-f
32gb 3200mhz
1tb m.2 ssd
fractal design r2
fractal design 650w bronze
sitter också lite diverse fläktar som artic p12 och några lian li fläktar.
Inte för o va sån men en felfri dator av det slaget är värt Max 2000. Är det problem som du försökt men gett upp är det säkert något seriöst fel och inte ens värt 50% av det
Inte för o va sån men en felfri dator av det slaget är värt Max 2000. Är det problem som du försökt men gett upp är det säkert något seriöst fel och inte ens värt 50% av det
Du försökte själv kränga betydligt äldre och sämre presterande komponenter/datorer för en månad sen, för samma pris (1000-2000 SEK) som du tyckte var ”max”. Så hur tänker du med ditt feedback på prisbilden?
Jag har listat rimliga priser för hans komponenter baserade på underlag från avslutade annonser på SweC samt Tradera auktioner senaste 1-3 månaderna. Det är främst RAM, GPU och SSD som sänkts betydande under perioden.
kan nog lösa frakt, men hade helst inte skickat den. väntar nog till helgen iallafall. om vi nu skulle skicka den så tar jag inte ansvar ifall någonting händer den under frakten.
Är detta samma dator som du hade ett intressekoll på för en månad sedan som jag budade på men fick aldrig någon respons?
Då var budet från min sida 2600:- och avhämtning.
Men skulle vilja veta vad felet var på moderkortet och hur det löstes om det går bra så att jag vet vad jag kan förvänta mig.
Är detta samma dator som du hade ett intressekoll på för en månad sedan som jag budade på men fick aldrig någon respons?
Då var budet från min sida 2600:- och avhämtning.
Men skulle vilja veta vad felet var på moderkortet och hur det löstes om det går bra så att jag vet vad jag kan förvänta mig.
yes, samma dator. Problemet var att datorn försökte boota från en hdd av någon anledning. ändrade boot options och funkade inte så jag tog ut hdd'n och då funkade datorn perfekt. så jag vet inte om problemet var en dålig hdd eller om det var moderkortet som inte fattade eller om jag inte fattade. hursomhelst datorn funkar nu som den ska, har ominstallerat windows och har inte upptäckt några problem än så länge.