HBO Max rättar felaktig information kring prishöjning

Permalänk
Medlem

Bara för Scooby Doo och Hanna Barbera är det värt det!

Permalänk
Medlem

Trodde att meddelandet var personligt men alla fick öppningsfrasen "Hej Jonas"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Men när sker detta? Vad jag läst så skulle de ske "Spring 2023". Sen är det en (imo) väldigt märklig merger. Varva "Wahlgrens Värld" med lite "Last of Us"? Discovery plus tycks mest innehålla svenska dokusåpor med "varierande" budget..

Skedde i maj i USA. Kommer ske i Sverige nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlanBean:

Spelar ingen roll om det är den billigaste streaming sajten när det bara finns skräp där med några få undantag. Kolla deras Top 10 lista och när man ser att gammal skåpmat som Big Bang Theory och Friends ligger på Top 5 så inser man snabbt att även om det är billigt så vill man inte slänga pengar i sjön på det varje månad typ.

Ja, deprimerad att något så dåligt som Big crap theory och friends är det "bästa" de har att erbjuda.
Var länge sedan jag hittade nåt guldkorn.

Permalänk
Medlem

Självklart sas det upp med en gång. 🙂

Skaffade det typ 6-8 mnd innan The Last of Us serien släpptes, bara för att se på den.

Såg 2 episoder, fyfasen, aldrig varit SÅ besviken. Sicken dynga! Utöver det har jag aldrig använt tjänsten.

Glad att jag sa upp det, inte värt för mig ens om det kostade 1 kr per månad. 🤷 Tycker bara synd om dagens kids som inte ens är medvetna om vilken smörja som höjs till skyarna. 🙂

Permalänk
Medlem

Last of us har 8.8 på imdb och 422 000 röster, knappast dynga. Sen får du tycka vad du vill men det är rätt löjligt att påstå att något är värdelöst bara för att det inte passar ens egna preferenser. Men finns säkert någon nischad tjänst inriktat på östtysk dockteaters utbredning i slutet på 1800-talet som du kan övertala mänskligheten är ett bättre alternativ. 😉 /s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Last of us har 8.8 på imdb och 422 000 röster, knappast dynga. Sen får du tycka vad du vill men det är rätt löjligt att påstå att något är värdelöst bara för att det inte passar ens egna preferenser. Men finns säkert någon nischad tjänst inriktat på östtysk dockteaters utbredning i slutet på 1800-talet som du kan övertala mänskligheten är ett bättre alternativ. 😉 /s

Ha, ha det var ingen dålig ide! 🙂 Beats TLOU serien i alla fall. 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det var inte det som folk reagerade på, utan att vissa med 50% livet ut fick meddelande om att priset blir 99 kr/mån och inte 49,50 kr/mån.

Jag fick meddelandet att det kostade 99 kronor per månad. Jag blev lite konfunderad först men antog sedan att det var originalpriset utan rabatt. Hade ingen aning om att folk fick olika information dock, annars hade jag blivit orolig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Jag vet, men dom vet ju vad avtalet var. Och med enkel matematik kan man räkna ut att hälften av 99 kronor är 49.50 kronor. Det stod ju inget i mailet om att avtalet inte längre gäller, så jag förstår inte varför folk antar det. Jag räknade med att betala hälften av den nya avgiften, men jag verkar vara en minoritet 😛

Jag anade själv att något blivit fel bara. Men när det BOKSTAVLIGT talat står såhär i mailet:

”99 kr/mån. Din första betalning till detta pris kommer att infalla 27.07.2023”,

Så får man ju ta för givet att det enkelt ”misstolkas”. Så innan du anklagar folk för att inte kunna läsa, så bör du istället kanske anklaga HBO för ett rejält fuck up.

Permalänk
Medlem

Gav upp när de slaktade Westworld men då jag var helårs prenumerant så blev avskedet utdraget, men nu får det vara slut. Fick info: godkänn nytt avtal eller avsluta. Har varit kund hos dem med få undantag sedan HBO Nordic lanserades.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Jag tycker, med väldigt få undantag, första säsongen av en serie är enda sevärda.
Sedan såg jag Breaking bad och ändrade ståndpunkt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag tycker, med väldigt få undantag, första säsongen av en serie är enda sevärda.

Jag tycker, med väldigt få undantag, första säsongen är nästan aldrig den bästa.

Permalänk
Medlem

Tycker generellt att streamingtjänster som HBO, Netfilx, Prime etc bara är bra ett tag tills man "mjölkat ur det bästa" av back-katalogen.
Gjorde så med Netflix som dessutom tappat extremt med innehåll de senaste åren och samtidigt blivit dyrare.
Numera tycker jag det enbart är värt att köra Discovery+ periodvis pga "Alla mot Alla"-säsongerna för o slippa reklam (of få se veckans avnsitt i en följd). Plus lite annat där.
Resten jag vill ha fixas "på annat sätt"...