Följ Amazon Prime Day på SweClockers – tusentals erbjudanden i 48h

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vägrar sponsra amazon med ens 1 krona. Bezos behöver inte fler lyxyachter.

#jantelagenforever

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qwertylol1:

Så vem vill du ska få dina pengar och kunna köpa lyxyachter istället?

Onödig fråga för hen är ju inte mångbiljonär som Jeff Bezos.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Slaveriet för arbetarna på Amazon kunde han åtminstone avskaffa. Tills dess så bojkottar jag Amazon så gott det går.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

När blev det jante att ogilla företag med vidrig personalpolitik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sasfoxi:

Slaveriet för arbetarna på Amazon kunde han åtminstone avskaffa. Tills dess så bojkottar jag Amazon så gott det går.

Amazons lager i Sverige har kollektivavtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

När blev det jante att ogilla företag med vidrig personalpolitik?

Du förstår nog ordet Jante och lyxjakt.

Skrivet av sasfoxi:

Antar att du bojkottar alla klädföretag som har tillverkning i fabriker där personalen jobbar 16h pass 6 dagar i veckan och övernattar på golvet.

Eller alla företag som använder litiumbatterier där 7-åringar skickas ned i gruvorna.

Finns företag som har oändligt mycket sämre arbetsvillkor än Amazon, men det är tydligen lättare att
gnälla på Bezos.
Sen när det gäller USA så sticker inte Amazon ut särskilt mycket. Arbetsförhållandena på amerikanska
företag med låglöneyrken är betydligt sämre än i Sverige.

Permalänk
Inaktiv

Refunder har 4% cashback hos zupergift och zupergift har presentkort hos t.ex. Amazon om man vill pressa priserna lite till. Sen kan man även få upp till 3,5% cashback om man går till amazon.se via refunder, lite olika beroende på produkt. Slutligen så kan det löna sig att ha koll på flerköpsrabatterna på Amazon med upp till 15% rabatt om man köper minst tio saker som ingår i kampanjen.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Viceroy:

Ser framför mig hur Dimestam förvarnar ev. samarbetspartners för negativa forummedlemmar som kan komma med tråkiga kommentarer… 😆

Jag tycker bara det är positivt med fler kritiska ögon? Blir 50 000+ rabatterade produkter under Prime Day och långt ifrån alla erbjudanden är ju någonting att ha. Praktiskt att kunna hjälpas åt att leta rätt på godbitarna i forumet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Handlat en del via Amazon, rätt smidigt för det mesta. Inte minst att det finns mycket via samma sida och hyfsade priser, en del saker man kan få leta en del efter på andra håll och beställa från olika. Visst, det är ju ett "marketplace" med olika säljare men ändå.
Är det något som inte är rätt så löser det sig utan krångel.

CDON försökte ju sig på motsvarande men bl a hade de för knapphändig information om produkterna och otydlig leveransstatus m m. Det var inte bara namnet det handlade om, utan många andra delar.

Sen vette tusan vilken nytta Prime skulle göra för min del, har inget direkt intresse för det mesta som ingår i det. Minns att jag skaffade CDON+ då det inte var en månadsprenumeration och tjänade in sig rätt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

flerköpsrabatterna på Amazon med upp till 15% rabatt om man köper minst tio saker som ingår i kampanjen.

Vem vill joina på bulkköp av 7900 xtx? 👍

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Medlem

Undrar om alla dessa Amazon-hatare blockar IP adresser för AWS också. Det är ändå där Bezos tjänar de stora pengarna.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Jag tycker amazon prime är toppen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sugu:

Vem vill joina på bulkköp av 7900 xtx? 👍

Hittar du ett som ingår i deras flerköpskampanj så passar jag, är sugen på DLSS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag tycker bara det är positivt med fler kritiska ögon? Blir 50 000+ rabatterade produkter under Prime Day och långt ifrån alla erbjudanden är ju någonting att ha. Praktiskt att kunna hjälpas åt att leta rätt på godbitarna i forumet.

Jag hann se första inlägget med texten ”nej tack” som raderades. 😉

Tänker annars på diskussionen rörande Komplett FLEX som du säkert också minns. Nåja…

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Viceroy:

Jag hann se första inlägget med texten ”nej tack” som raderades. 😉

Forumreglerna gäller fortfarande.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Forumreglerna gäller fortfarande.

Det är vi tacksamma för! 😊

Permalänk
Medlem

De brukar vara mycket ståhej vid deras reor men de är högst mediokra, får se om det dyker upp något intressant imorgon

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vägrar sponsra amazon med ens 1 krona. Bezos behöver inte fler lyxyachter.

Hur vet du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

De brukar vara mycket ståhej vid deras reor men de är högst mediokra, får se om det dyker upp något intressant imorgon

Är ju ändå rätt ok rea på deras egna Echo-enheter just nu, även om de är högt prissatta i Sverige från början dock.

https://www.amazon.se/-/en/s?bbn=20512339031&rh=n%3A205123390...

Vanliga Kindle för 850 är ju ett bra pris med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Håller med, amazon prime days rycker jag mest på axlarna åt.
Hittar sällan ett erbjudande som är nedsatt såpass mycket att jag kan tänka mig att impuls köpa det.

Aldrig handlat på deras amazon prime days dagar, dock handlar hag vissa varor via amazon. Men dessa "reor" har jag svårt att förstå sitt värde i.

Nu hypear de med glass produkter, säkert intressant för någon men vill jag ha sånt hittar jag billigare saker på dollarstore.

Permalänk
Medlem

Blir nog att utnyttja gratismånaden av Prime om de är rabatt på 20TB HDDs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

O jag som trodde vi alla hade bestämt att vi skulle bojkotta Bezos försök till världsmonopol? Iofs så trodde jag också att 48 timmar var två dagar o inte en, men tydligen så har jag fel i det mesta..

Bara för att några av oss undviker det så innebär det inte att alla måste det. Det är det som är det fina med valfrihet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Amazon har ju en historik av att konkurrera ut sina samarbetspartners när något visar sig lyckat, så faller detta samarbete väl ut får vi kanske se en ny sida riktad mot datorentusiaster

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Antar att du bojkottar alla klädföretag som har tillverkning i fabriker där personalen jobbar 16h pass 6 dagar i veckan och övernattar på golvet.

Eller alla företag som använder litiumbatterier där 7-åringar skickas ned i gruvorna.

Finns företag som har oändligt mycket sämre arbetsvillkor än Amazon, men det är tydligen lättare att
gnälla på Bezos.
Sen när det gäller USA så sticker inte Amazon ut särskilt mycket. Arbetsförhållandena på amerikanska
företag med låglöneyrken är betydligt sämre än i Sverige.

Kan jag bojkotta dom så gör jag det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snabbkikade lite, börjar detta om 3h?

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet varför klockvarianten av Echo dot inte säljs på den svenska sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Snabbkikade lite, börjar detta om 3h?

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Är ju ändå rätt ok rea på deras egna Echo-enheter just nu, även om de är högt prissatta i Sverige från början dock.

https://www.amazon.se/-/en/s?bbn=20512339031&rh=n%3A205123390...

Vanliga Kindle för 850 är ju ett bra pris med.

Funderade på att skaffa någon Echo men läste nu att den inte stödjer svenska... Jag vet inte hur andra har det men jag pallar inte gå runt och prata engelska i hemmet Mina Google Nest funkar bra dock så kanske hade varit dumt köp oavsett.

Permalänk
Medlem

Nej precis, bara engelska som stöds. Och begränsat med bra svenska skills. Men det finns definitivt användningsområden för dom ändå.

Permalänk
Snusfri

Hade önskat att de släppt sina Fire Tablets här i Svedala, sjukt mycket för pengarna och Samsung samt Apple behöver konkurrens.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL