Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Tycker tempot i levlandet är okej för det mesta, men det är ganska tråkigt. Sista 30 levels är ju bara samma sak om och om och om igen. Finns ingenting om 30 levels jag inte kan göra nu... Förutom svåraste Echo of Lilith. Hade varit bättre med färre levels, eller snabbare levlandet, eller främst mer end game content

Permalänk
Medlem

Vad blir bästa strategi att lvla en ny karaktär i den nya säsongen om man har typ nästan alla liith statyer och spelar solo ? Vet inte om man orkar det när man nyss nått lvl 60.

Permalänk
Medlem

Ordentliga ändringar i senaste patchen som verkligen behövdes. Season 1 kommer bli roligare nu.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag kommer att stå över S1 och vänta tills spelet blir mer intressant. Riktningen som Blizzard styr D4 i nu är inte vad jag vill spela. Förhoppningsvis så blir det bättre med tiden..

Om ni inte visste det så ska man kunna vänta med att aktivera sitt Battle-pass till valfri säsong, så man måste inte hoppa på S1 om man inte vill.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vad blir bästa strategi att lvla en ny karaktär i den nya säsongen om man har typ nästan alla liith statyer och spelar solo ? Vet inte om man orkar det när man nyss nått lvl 60.

Bli level 50 snabbt som attan och gör tree of whisper för första reward där du får din första nightmare sigil. Därefter kör du massvis med nightmare dungeons.

När du känner dig redo fixar du Torment 4 och börjar öka dina nivåer av nightmare dungeons också för bättre rewards. Glöm inte nya content med malignent.

Många ser nerfs men jag ser balansering inför det som komma skall. De nya malignent tror jag kommer ha stor påverkan på skadan och därför måste nuvarande försvagas lite. Ytterligare så klagade folk förut att spelet är dött och ingen end game, det är för enkelt att nå Max level osv. Nu är det tvärtom och då är det fortsatt klagomål och protest.

Jag är glad att jag gillar spelet bara och kör på oavsett.. man kan aldrig få som man vill ändå så.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte väl inte patchnotes var jätteroliga att läsa heller (speciellt som barb) men ha i åtanke att om Blizzard skulle buffa allt, så leder det bara till power creep och tappar livslängd istället - vilket vi inte heller vill ha.

Om en spelare måste välja en specifik talent, spec, skill, aspect för att den är så kraftfull behöver man normalisera så att andra kommer ikapp. Metan kommer förändras varje säsong, det är bara börja vänja sig

Jag tycker dock synd om Sorc, dom förtjänar lite kärlek

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Jag var inte redo att sluta nu men den här uppdateringen var respektlös mot existerande spelare som har investerat väldigt mycket tid.

Permalänk
Medlem

Ingen vill logga in efter en patch och känna att all tid man lagt på att bli starkare och snabbare/effektivare har blivit nerfat. Vi vill logga in ha kul, kämpa för att oneshotta allt och vara oändligt starka. Blizzard har haft extremt många år på nacken för att fatta detta men verkar inte ha lärt sig ännu. Det är som om de inte spelar spelet själva. Sjukt bajsig uppdatering.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Jag vill inte fortsätta med min sorc. Lvl 82 och fortfarande ingen fix för resistance.
Är nyfiken på Necro men vet inte nu efter alla nerfs.

Vilken konstig situation - jag vet inte vad jag ska göra nu då jag inte riktigt vill investera tid i någon ny klass som kanske är ospelbar nu. Hur tänker ni andra?

Permalänk
Medlem

Tuff patch :/
Känslan är att min dps ökade en aning(baserat på crit-nummer) men shit vad mycket mer damage jag tar nu. Sedan känner man verkligen utav CDR-nerfen…
Kör en 100 ”werenado” och kämpar med Lilith.
För just den fighten spelar det kanske inte så stor roll då man ändå blir one-shottad xD

Hade planerat en sorc i S1 och det är nog fortfarande det spåret jag tänker gå!

Konstigt trolleri utav siffror från Blizzard dock, varför vill de sakta ner speltempot för, känns lite underligt…

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Jag vill inte fortsätta med min sorc. Lvl 82 och fortfarande ingen fix för resistance.
Är nyfiken på Necro men vet inte nu efter alla nerfs.

Vilken konstig situation - jag vet inte vad jag ska göra nu då jag inte riktigt vill investera tid i någon ny klass som kanske är ospelbar nu. Hur tänker ni andra?

I alphan körde jag druid
I första betan rouge sen sorc
I riktiga spelet körde jag först barb (>lvl 50) men tycker barb var lite väl nerfad.
har sen gjort en sorc jag kör nu, men har tröttnat lite.

Funderar på en necro eller rouge för S1. Tycker du ska köra något du känner för och inte oroa dig så mycket.
Blizzard har folk som jobbar på spelet och som förhoppningsvis får det mer balanserat (och roligare?)

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Tydligen finns det en odokumenterad ändring för när man kan byta world tier. Tidigare fanns det inga level requirements för att ta sig till wt3-4 men nu krävs det alltså att man är 50 för wt3 och 70 för wt4.

https://www.icy-veins.com/d4/news/diablo-4-world-tier-3-and-4...

Verkar som det är för att motverka boosting, men hade inte en bättre lösning i såna fall varit att du måste klara capstone solo för att låsa upp nästa world tier? Personligen låste jag upp wt3 på 45 och wt4 på 59 solo med min rogue.

Men nu blir man alltså tvingad att stanna i wt3 tills 70 med ännu mindre xp som resultat.

Bra jobbat Blizzard!

Tillägg
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Tydligen finns det en odokumenterad ändring för när man kan byta world tier. Tidigare fanns det inga level requirements för att ta sig till wt3-4 men nu krävs det alltså att man är 50 för wt3 och 70 för wt4.

https://www.icy-veins.com/d4/news/diablo-4-world-tier-3-and-4...

Verkar som det är för att motverka boosting, men hade inte en bättre lösning i såna fall varit att du måste klara capstone solo för att låsa upp nästa world tier? Personligen låste jag upp wt3 på 45 och wt4 på 59 solo med min rogue.

Men nu blir man alltså tvingad att stanna i wt3 tills 70 med ännu mindre xp som resultat.

Bra jobbat Blizzard!

Märkliga restriktioner.. Förstår om det är 40 för WT3 och 60 för WT4 (för du lär knappast klara av det under dessa ändå, eller effektivt nog jämfört med den tier under) om de vill motverka boosting.

D4 släpptes två månader för tidigt helt enkelt, om detta är vägen utvecklarna vill gå. De släppte något som liknar D3 i hastighet, men målet var D2.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Deprimerande patch notes.

Hade hoppas på en buff till Sorc, men istället blev de nerfade... plus att Blizzard nerfade andra aspekter som indirekt gör Sorc betydligt svagare. Kul.
Lägre vuln damage.
Lägre crit hit damage
Devouring blaze slaktad.
Aspect of Disobedience ger inte lika mycket armor.
Cooldown reduction nerfad med 30%, mer väntetid medans man väntar på att ta sig an nästa grupp.
Plus att man nu tar mer skada från mobs. Verkar inte heller som Malignant-gemsen ger tillräckligt för att täcka upp all defence man tappar som Sorc, rätta mig om jag har fel.

Inte rört spelet på över en vecka och kommer fortsätta så till efter semestern, men då blir det Rogue för hela slanten. Verkar roligare som klass då Blizzard verkar hata Sorc.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Deprimerande patch notes.

Hade hoppas på en buff till Sorc, men istället blev de nerfade... plus att Blizzard nerfade andra aspekter som indirekt gör Sorc betydligt svagare. Kul.
Lägre vuln damage.
Lägre crit hit damage
Devouring blaze slaktad.
Aspect of Disobedience ger inte lika mycket armor.
Cooldown reduction nerfad med 30%, mer väntetid medans man väntar på att ta sig an nästa grupp.
Plus att man nu tar mer skada från mobs. Verkar inte heller som Malignant-gemsen ger tillräckligt för att täcka upp all defence man tappar som Sorc, rätta mig om jag har fel.

Inte rört spelet på över en vecka och kommer fortsätta så till efter semestern, men då blir det Rogue för hela slanten. Verkar roligare som klass då Blizzard verkar hata Sorc.

Jag tröttnade på sorc vid lvl 77, sen startade ja en rouge som blev 72, så mycket roligare och bättre klass. Kommer nog bli en ny rouge nu till första säsongen.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Känns som Blizzard inte spelar Diablo 4 med dessa patcher

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Märkliga restriktioner.. Förstår om det är 40 för WT3 och 60 för WT4 (för du lär knappast klara av det under dessa ändå, eller effektivt nog jämfört med den tier under) om de vill motverka boosting.

D4 släpptes två månader för tidigt helt enkelt, om detta är vägen utvecklarna vill gå. De släppte något som liknar D3 i hastighet, men målet var D2.

Som jag läst på reddit så är det 40/60, inte 50/70 då folk har kört det på under 50/70 sedan patchen, han fick questen när han dingade 60.

Skrivet av mAster9:

Ordentliga ändringar i senaste patchen som verkligen behövdes. Season 1 kommer bli roligare nu.

Vilka ändringar tyckte du va bra som gör spelet bättre? Överväger dessa ändringar saker som gjordes bättre alla andra som blev sämre?

Att dom fixat Ice Enhanced och lite andra buggar är väl bra, att de nerfade Vuln/Crit/CDR är väl "meh" men kommer fortfarande vara ett måste, alla andra ändringar i stort sett skit som gör spelet sämre eller tråkigare att spela.

I stort sett inte en enda grej som folk klagat på sen release blev fixat.

Permalänk

Japp, ännu en som är missnöjd med patchen. Hade väl känts okay om man hade gjort det här kort efter release men att nerfa allt för att dom introducerar malignant hearts känns bara tråkigt speciellt då malignant hearts inte kommer fungera på "eternal realm".

Sen att dom höjde tiden på att lämna dungeon till 5 sekunder känns ju bara löjligt och att dom sen skryter om hur många rader dom har i sina patch notes, bleeh. Extra surt när man köpt premium pass men man har väl lärt sig sin läxa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indefinite:

Extra surt när man köpt premium pass men man har väl lärt sig sin läxa.

Du kan spara på den och använda en annan season om du känner för det. Jag kommer inte använda min för Season 1

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indefinite:

Japp, ännu en som är missnöjd med patchen. Hade väl känts okay om man hade gjort det här kort efter release men att nerfa allt för att dom introducerar malignant hearts känns bara tråkigt speciellt då malignant hearts inte kommer fungera på "eternal realm".

Sen att dom höjde tiden på att lämna dungeon till 5 sekunder känns ju bara löjligt och att dom sen skryter om hur många rader dom har i sina patch notes, bleeh. Extra surt när man köpt premium pass men man har väl lärt sig sin läxa.

Ja, den där 3 till 5 sekunders delayen för att ta sig ur en färdig dungeon känns verkligen bara som att man vill trycka ner i halsen på oss att deras inställning är "vi gör de här ändringarna för att saker i spelet ska ta längre tid så att vi slipper göra ordentliga förbättringar/utökningar i endgame för nu kommer spelet ändå bli 66% längre, lol <3 ;)".

Jag ångrar mitt köp och då har jag ända haft ganska roligt fram tills nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Som jag läst på reddit så är det 40/60, inte 50/70 då folk har kört det på under 50/70 sedan patchen, han fick questen när han dingade 60.

Karaktärer skapade innan patchen verkar inte ha påverkats.

https://www.icy-veins.com/d4/news/diablo-4-world-tier-3-and-4...

Permalänk
Medlem

Har tröttnat helt. Kommer inte lägga tid på säsong 1. Kommer dö-spela färdigt barbaren till 100. Är level 93 nu. Men går fortfarande ganska snabbt att levla skulle jag säga. Går in då och då och kör några dungeons men tröttnar ganska fort.

Gillade 3an mycket mer. Saknar min Monk som är level 2500+ med över 8 miljoner dmg obuffad 😁 fint med trillioner i dmg 😁

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajjann:

Karaktärer skapade innan patchen verkar inte ha påverkats.

https://www.icy-veins.com/d4/news/diablo-4-world-tier-3-and-4...

Aja, en till dålig ändring då. Blizzard kanske tycker att om det tar 100h till att nå lvl 100 så räknas det som content.

Bli tvingad att köra WT3 hela vägen till 70 :/

Permalänk
Medlem

Kör en Barbarian med mycket av min damage i gear affixes mot Slowed och Crowd Controlled... Så Hamstring ändringen nerfade min build rätt rejält, tråkigt.

Edit: Men om jag ser det på ett annat sett betyder det att jag kan slänga hamstring åt helvetet och bli fri att ta gear som inte har exakt rätt affixes (d.v.s. dmg mot Slowed, CC'd, Close & Bleeding) vilket kanske gör att jag kan uppgradera gear mer än en gång var 20e level för att det är så låg chans att få alla 4 samtidigt... Eller så skiter jag i det för vad man än ändrar till kommer de säkert nerfa det, så kommer helt enkelt låta min build vara som den är I guess.

Edit 2: Eller så kanske det är dags att testa mig på WW Barbarian istället för Rend.

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat ett Diablo-spel. Installerat för ett par dar sen men har inte hunnit prova så har inte en aning om vad speöet går ut på.

Liksom, här är det bara snack om levels hit och dit. Men, är spelet... kul? 🤣

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Vilka ändringar tyckte du va bra som gör spelet bättre? Överväger dessa ändringar saker som gjordes bättre alla andra som blev sämre?

Vi behövde vänta 2 sekunder extra för att lämna en dungeon. Jag tycker att 3 sekunder var alldeles för snabbt, 5 sekunder är precis lagom nu.

Permalänk
Medlem

Patchen var bra överlag, man behöver normalisera builds, aspects och skills så man behöver överväga vad som är bäst istället för att klicka i en poäng "för att det är bäst"

Det fanns undantag såsom sorceress, längre tid tela ut ur dungeons osv

Att dom nerfar helltide och buffar NM + whispers kanske känns lite tråkigt, men inte speciellt konstigt när helltide var den utan tvekan bästa endgame-aktiviteten som fanns... Klart flera ska vara "jämnbra"

Dock är det rätt tydligt att communityn har talat, och väljer Blizzard att lyssna så kommer spelet förstöras till den grad D3 hamnade på, tyvärr..

Man får bara inse att Blizzard är ett rent casualföretag nuförtiden

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Man får bara inse att Blizzard är ett rent casualföretag nuförtiden

"Casual företag" ? Dom är ett spelföretag som alla andra och fokuserar på att sälja sina produkter. "Casualföretag" btw...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av KniFF:

Patchen var bra överlag, man behöver normalisera builds, aspects och skills så man behöver överväga vad som är bäst istället för att klicka i en poäng "för att det är bäst"

Det fanns undantag såsom sorceress, längre tid tela ut ur dungeons osv

Att dom nerfar helltide och buffar NM + whispers kanske känns lite tråkigt, men inte speciellt konstigt när helltide var den utan tvekan bästa endgame-aktiviteten som fanns... Klart flera ska vara "jämnbra"

Dock är det rätt tydligt att communityn har talat, och väljer Blizzard att lyssna så kommer spelet förstöras till den grad D3 hamnade på, tyvärr..

Man får bara inse att Blizzard är ett rent casualföretag nuförtiden

Helltide får hotfix på fredag tydligen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Indefinite:

"Casual företag" ? Dom är ett spelföretag som alla andra och fokuserar på att sälja sina produkter. "Casualföretag" btw...

Ja D4 är inriktat rakt 100 % på casuals det finns ingenting overall som är gjort för top 0.1 %

UI katastrof 0 sortering eller smart sätt fixa bags eller items etc

Spelet är skit kul för casuals för det finns mycket göra.
Spelar man mycket tar spelet slut sjukt fort tyvärr finns noll anledning till köra över va äre 47 NM dungeon som lvl 100 innan patch för fick ej mer loot bara mer avg högre chans få mer loot inte bättre.

Så ja och paragon board går ej reseta med en knapp, allt är otroligt segt och sirap när gällar allt utom spela spelet döda mobs.
Innan teleport till NM och sånt så va sjukt segt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240