Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Ok, tack för svar!

Jag förstår inte hur man kan misslyckas med det bara. Resistance brukar ju vara det enklaste att relatera till och räkna på hur det påverkar skada i ARPG. Bara multiplicera med en procentsats. Borde inte kräva mer än en hotfix att åtgärda heller i en vettig implementation. Men Blizzards vägar är väl outgrundliga antar jag...

Det är p.g.a. armor som också är en form av resistance - vilket gör att värdet på vanliga resistances minskar ju högre lvl du blir. De har insett att det blev en miss i utvecklingen och en lösning är på g

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Ugh, har nu blivit lvl 85 med min Sorcress. Nu går det sjukt segt att levla och hitta bättre gear.

Har hyfsat rätt rolls på min gear men jag kommer nog inte kommer hitta bättre gear utan extrem tur. Att hitta uppgraderingar nu är som att vinna TV-skrapet på en Trisslott... Jag menar, jag har byxor med IP 765 som jag hittade vid lvl 65, dvs en evighet sedan och inga jag hittat sedan dess har ens i närheten de rolls jag vill ha (dmg reduction x3). Och byxorna är den minst viktiga prylen. Känns hopplöst.

Tänkte speca om till en Ice Shard/Blizzard build, men det går inte att hitta prylar med rätt rolls, det är alldeles för mycket "skärp-stats" som minskar chansen att hitta något användbart.

Blir nog paus nu till S1 startar. Blir att rolla en Rogue då Sorc-klassen inte känns helt färdig och inga uppdateringar till klassen verkar komma i närtid.

Kör man NM dungeons så går det knappast segt att levla skulle jag vilja påstå 2-3 dungeons så har man ju en paragon level.
8-10st en level även på nivå 90. (NM tier 45-50)

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Känslan när man möte The Butcher i en dungeon.....

Och man lyckas döda han.....

Och han droppar sämre vapen än vad man hittar på Circle K....

A"#¤%%¤"&%"# *censored*

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Känslan när man möte The Butcher i en dungeon.....

Och man lyckas döda han.....

Och han droppar sämre vapen än vad man hittar på Circle K....

A"#¤%%¤"&%"# *censored*

Hur tänker du dig att ett random drop ARPG borde hantera detta? Undersöka vad du har för vapen och behov och sen automatiskt droppa ett bättre vapen?

Random is random, så man kan inte förvänta sig uppgraderingar av nått egentligen. Man kan bara döda saker tillräckligt många gånger för att öka sina chanser för att hitta en uppgradering )

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Hur tänker du dig att ett random drop ARPG borde hantera detta? Undersöka vad du har för vapen och behov och sen automatiskt droppa ett bättre vapen?

Random is random, så man kan inte förvänta sig uppgraderingar av nått egentligen. Man kan bara döda saker tillräckligt många gånger för att öka sina chanser för att hitta en uppgradering )

Jo fast det är ju rätt låg % att man möter Butcher, så "han" skulle ju kunna ha högre % att droppa bra items. Annars blir det ju en låg % gånger en låg % = jäääättelåg % att få någonting :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Hur tänker du dig att ett random drop ARPG borde hantera detta? Undersöka vad du har för vapen och behov och sen automatiskt droppa ett bättre vapen?

Random is random, så man kan inte förvänta sig uppgraderingar av nått egentligen. Man kan bara döda saker tillräckligt många gånger för att öka sina chanser för att hitta en uppgradering )

Sant, jag ignorerar han istället bara.. högre dropchans på epic och över då han tar tid att döda hade vart något iallafall.

Han behöver springa av sig lite så han får jaga runt mig tills han spyr och tröttnar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker bara Butcher var jobbig i början säg upp till 50-55 någonting, efter det har man haft så pass bra gear att han knappt känns jobbigare än en vanlig elitmob.

Brukar ofta spela med musik istället för spelljudet, och när man inte hör "Fresh Meat!" är det lätt hänt att bara "Ofan, jag råkade visst döda butchern där, höhö"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hoppas att dom lägger till fler random encounters likt The Butcher eller ännu mer avancerade events i dungeons, det bidrar till att man orkar grinda

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Kör man NM dungeons så går det knappast segt att levla skulle jag vilja påstå 2-3 dungeons så har man ju en paragon level.
8-10st en level även på nivå 90. (NM tier 45-50)

Nja, det är 4-5 st just nu. Kör de som ger bra solo XP enligt listan på maxroll.gg

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Nja, det är 4-5 st just nu. Kör de som ger bra solo XP enligt listan på maxroll.gg

Drick potion för 5% mer xp. För mig räcker det med 2-3st för en paragon lvl på runt 47-50 NM dungeon. Är lvl 92

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Drick potion för 5% mer xp. För mig räcker det med 2-3st för en paragon lvl på runt 47-50 NM dungeon. Är lvl 92

Intressant, får inte alls lika mycket XP som du trots att jag använder XP potion och monstren minst 3 levlar högre än mig. Som sagt, måste klara 4-5 st för att öka en level.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av lasseedsvik:

Känslan när man möte The Butcher i en dungeon.....

Och man lyckas döda han.....

Och han droppar sämre vapen än vad man hittar på Circle K....

A"#¤%%¤"&%"# *censored*

Sist jag mötte Butcher fick jag hans vapen som item till hästen....

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Intressant, får inte alls lika mycket XP som du trots att jag använder XP potion och monstren minst 3 levlar högre än mig. Som sagt, måste klara 4-5 st för att öka en level.

För mig är monster runt 100-102 dvs drygt 8-10 levlar över

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Är det någon mer än jag som får crasher (hard freeze) där det enda man kan göra är att trycka in powerknappen?

Datorn

i7 13th gen
4090
64 gb minne
samsung 980

Ibland kan det crasha efter 2 min i bland 3 timmar.

Jag har;

stängt discord
stängt steam
stängt overlay på Nvidia
rensat shader data
installerat om windows
installerat om diablo
tagit bort localprefs (och ändrat reflex till 1)

Det är otroligt retligt om man kör Helltide och allt fryser så man dör av någon random mob och kommer in med hälften av sina shards eller om man köra nm dungeon och nästan är klar och blir fryst så man inte får glyph xpn...

Tips mottages gärna.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är egentligen.

Vilken klass ska ni spela i season 1, och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Den stora frågan är egentligen.

Vilken klass ska ni spela i season 1, och varför?

Har inte kommit fram till de än, ja gillar rouge, men vetifan om ja orkar börja levla en från level 1 igen. Sorc har ja också en lvl 78, och de blir absolut ingen Sorc. Så de återstår att se vad de blir för något. Vad ska du själv lira?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Har någon annan problem med mycket lagg? Knappt spelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Har inte kommit fram till de än, ja gillar rouge, men vetifan om ja orkar börja levla en från level 1 igen. Sorc har ja också en lvl 78, och de blir absolut ingen Sorc. Så de återstår att se vad de blir för något. Vad ska du själv lira?

Jag har en sorc som är typ 77, och den builden jag har är sjukt Nice och allt bara smäller.
Men det blir nog en druid… men det är svåra val.
Tror patchnote 2 dagar innan får bestämma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Hur tänker du dig att ett random drop ARPG borde hantera detta? Undersöka vad du har för vapen och behov och sen automatiskt droppa ett bättre vapen?

Random is random, så man kan inte förvänta sig uppgraderingar av nått egentligen. Man kan bara döda saker tillräckligt många gånger för att öka sina chanser för att hitta en uppgradering )

Detta har man gjort hela tiden i D3 och även i D4 så droppar man specifikt mot vad du har för klass t.ex.

Random is random. Humor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Är det någon mer än jag som får crasher (hard freeze) där det enda man kan göra är att trycka in powerknappen?

Datorn

i7 13th gen
4090
64 gb minne
samsung 980

Ibland kan det crasha efter 2 min i bland 3 timmar.

Jag har;

stängt discord
stängt steam
stängt overlay på Nvidia
rensat shader data
installerat om windows
installerat om diablo
tagit bort localprefs (och ändrat reflex till 1)

Det är otroligt retligt om man kör Helltide och allt fryser så man dör av någon random mob och kommer in med hälften av sina shards eller om man köra nm dungeon och nästan är klar och blir fryst så man inte får glyph xpn...

Tips mottages gärna.

Trist det där, hade provat annat grafikkort du verkar ha testat massa grejer och det har inte hjälpt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Är det någon mer än jag som får crasher (hard freeze) där det enda man kan göra är att trycka in powerknappen?

Datorn

i7 13th gen
4090
64 gb minne
samsung 980

Ibland kan det crasha efter 2 min i bland 3 timmar.

Jag har;

stängt discord
stängt steam
stängt overlay på Nvidia
rensat shader data
installerat om windows
installerat om diablo
tagit bort localprefs (och ändrat reflex till 1)

Det är otroligt retligt om man kör Helltide och allt fryser så man dör av någon random mob och kommer in med hälften av sina shards eller om man köra nm dungeon och nästan är klar och blir fryst så man inte får glyph xpn...

Tips mottages gärna.

Du kör inte överklockat?

Hade sj samma problem med enbart battlefield när jag körde min processor lite för hårt överklockad. Fungerade prima i alla andra spel, men just BF fick datorn att krasha med den överklocken.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Trist det där, hade provat annat grafikkort du verkar ha testat massa grejer och det har inte hjälpt..

Nej, inget annat grafikkort. inte haft problem med det innan.

Skrivet av Ostbullen:

Du kör inte överklockat?

Hade sj samma problem med enbart battlefield när jag körde min processor lite för hårt överklockad. Fungerade prima i alla andra spel, men just BF fick datorn att krasha med den överklocken.

Ingen överklock.
jag har även kört memtest "PASS" fick jag på den.

Jag vet inte om det spelar roll men localpref låg på onedrive(användare/dokument)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Om man har Amazon Prime så kan man få ett Brackish Fetch Mount Armor Bundle till hästen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Nej, inget annat grafikkort. inte haft problem med det innan.

Ingen överklock.
jag har även kört memtest "PASS" fick jag på den.

Jag vet inte om det spelar roll men localpref låg på onedrive(användare/dokument)

https://us.battle.net/support/en/article/333524

Permalänk
Medlem

Hm jag fattar inte detta, försöker fixa side dungeons för renown poäng men i fractured peaks det första området som man började spelet har låst upp hela kartan har inga dungeons kvar som är antigen gröna eller gula bara vanliga dungeons utan nån ikon eller markör men dom ger visst inte tick på side dungeons är upp i 17 stycken av 23, men var är resten då som ska ge poäng ? jag har inga kvar på det området så jag förstår inte var dom som ska ge poäng ligger när allt är redan utforskat vad missar jag ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Detta har man gjort hela tiden i D3 och även i D4 så droppar man specifikt mot vad du har för klass t.ex.

Random is random. Humor.

Klass-specifikt absolut, men det finns inga garantier att det är bättre än du redan har, så kan sträcka mig till "semi-random". Men det är fortfarande en stor faktor av slumpmässighet.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hm jag fattar inte detta, försöker fixa side dungeons för renown poäng men i fractured peaks det första området som man började spelet har låst upp hela kartan har inga dungeons kvar som är antigen gröna eller gula bara vanliga dungeons utan nån ikon eller markör men dom ger visst inte tick på side dungeons är upp i 17 stycken av 23, men var är resten då som ska ge poäng ? jag har inga kvar på det området så jag förstår inte var dom som ska ge poäng ligger när allt är redan utforskat vad missar jag ?

Blåa quest och staty of Lillith ?

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk

No loot blues (Diablo 4)

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att se vilka sidequest som är kvar?
Har några kvar men kan inte hitta dem!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Flooded Depths

Är den komplett buggad? Fan det går inte att gå runt det? Provat det man sett på Youtube men....

EDIT:

Mistering Descent

Verkar också buggad.... går till sista bossen och kan inte slå ihjäl hen