Ny dator 10000kr - 12000kr hjälp.

Permalänk

Ny dator 10000kr - 12000kr hjälp.

Hmm.. Nu är snart sommaren slut och julilönen e på G, vilket innebär ny dator. För just nu sitter jag på en 733Mhz, gf2 gts pro 32mb. 256sdram. Jag behöver inte skärm eller tangetbord/mus, alltså bara burken utan hårddiskar. Har ni några förslag på vad jag skall köpa? Vill gärna ha ett fint chassi från thermaltake som går att få tag på i sverige..
Skall jag köpa nytt eller begangnat?

Användningsområde: Speldator.

Pris: 10000 - 12000kr.
Vorre skitbra om alla kunniga här på swec skulle kunna sätta i hop en dator till mig.
Eller rent av någon som har bättre speldator som upnår minna krav till salu?

Permalänk
Medlem

Vänta tills HL2 och Doom3 har kommit ut, om du inte verkligen behöver någonting just nu...

Permalänk

Neco, varför? För att se vad som krävs för prestanda på datorerna för Doom3 & HL2 eller?

Permalänk
Medlem

Re: Ny dator 10000kr - 12000kr hjälp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Pro-c]Gurkan
Hmm.. Nu är snart sommaren slut och julilönen e på G, vilket innebär ny dator. För just nu sitter jag på en 733Mhz, gf2 gts pro 32mb. 256sdram. Jag behöver inte skärm eller tangetbord/mus, alltså bara burken utan hårddiskar. Har ni några förslag på vad jag skall köpa? Vill gärna ha ett fint chassi från thermaltake som går att få tag på i sverige..
Skall jag köpa nytt eller begangnat?

Användningsområde: Speldator.

Pris: 10000 - 12000kr.
Vorre skitbra om alla kunniga här på swec skulle kunna sätta i hop en dator till mig.
Eller rent av någon som har bättre speldator som upnår minna krav till salu?

Kolla min spec, jag tror den e helt ok kommer garanterat klara tidigare nämnda spel...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=172635

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Pro-c]Gurkan
Neco, varför? För att se vad som krävs för prestanda på datorerna för Doom3 & HL2 eller?

Ungefär därför ja, och då kommer det finnas så mycket bättre grejer när dom spelen kommer ut (och nu gissar jag bara men dom sätta taket på hur snabba grejer du behöver...eller nåt )

Permalänk

Chieftec DX-01BL-D Dragon Super MidiTower Blue + fan 360W ATX (AMD&P4 OK)
1049:-

Abit IC7-G i875P 4DDR-DIMM 5PCI GB-LAN FireWire Audio Dual SATA Raid Socket478 ATX
1779:-

Intel Pentium 4 Northwood 2.4GHz -C Hyperthreading 512Kb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket 478
1879:-

2st TwinMOS-Winbond Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK)
2198:-

Connect3D Radeon 9800PRO 128Mb DDR TV-out DVI Retail AGP
4099:-

LITE-ON CD-RW LTR-52327S 52x32x52x Burn Proof Retail intern IDE
529:-

summa: 11533:- på datorbutiken.com

nu sa du iofs thermaltake chassi, men med tanke på din budget skulle jag lägga dom extra pengarna på grafikkortet eftersom du ska använda den som speldator.
sen sa du även utan hårddisk. vet ej om du har en ny sådan, men om den är lika gammal som resten av burken du har skulle jag defenitivt köpt en ny.

Visa signatur

"talk to the hand"

Permalänk

Sapphire & TheB Tack för förslagen!
Sapphire jag har precis investerat i 2 nya 120gb maxtor diskar, så de e nog lungt. Jag tar gärna imot fler förslag.