Samsung presenterar nya vikbara telefoner idag

Permalänk
Melding Plague

Samsung presenterar nya vikbara telefoner idag

Det är dags för Samsung att visa upp femte generationens vikbara mobiltelefoner och 13:00 börjar strömmen från Sydkorea.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir köp av en Fold4 för min del.
Har hållt mig några Gen nu och låtit min Note 10+ arbeta på.
Men det är nära sitt bäst före datum nu.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Blir köp av en Fold4 för min del.
Har hållt mig några Gen nu och låtit min Note 10+ arbeta på.
Men det är nära sitt bäst före datum nu.

/Homer_S

Sitter på en Note 9 själv. Börjar blir rätt sleten vid detta laget.

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig en flip i mindre modell, behöver inte så stor skärm 👍

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

älskar verkligen att det blir så mycket större skärm när man viker ut telefonen, men att de ska vara dubbelt så tjocka som vanliga smartphones e ju hopplöst att ha i fickan. Bare ett skal till mobilen gör ju att det blir så mycket mer kännbart.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Skrattade åt en arbetskollegas kommentar "Jag tänker inte vika ner mig!".

Jag kan själv tänka mig köpa en vikbar telefon i framtiden, då jag tidigare ägt en klassisk "flip-telefon"(Motorola v3688)back in the days.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Vill ha en fold variant men lär nog vänta några generationer så att tekniken/skärmen mognat lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Jag kan tänka mig en flip i mindre modell, behöver inte så stor skärm 👍

Är supernöjd med min flip 3 förutom kameran som är ganska kass tbh. Batteriet kunde iof vara bättre också men betalade precis sista avbetalningen så jag är nöjd att det blir billigare tills den ger upp.

Har svårt att se mig gå tillbaka till en vanlig telefon igen.. har ingen bra anledning att göra det.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Minimal glipa -> fortfarande glipa

Känns som vi borde verkligen inte göra väsen av dessa minimala förbättringar innan de faktiskt märks av

Permalänk

Det största problemet jag ser med en vikbar är att skärmen inte blir helt platt när den är uppvikt utan man ser en defekt där "vik delen" av skärmen är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusJ_78:

Det största problemet jag ser med en vikbar är att skärmen inte blir helt platt när den är uppvikt utan man ser en defekt där "vik delen" av skärmen är.

Det verkar vara en kompromiss som kommer att följa med vikbara telefoner många generationer framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Minimal glipa -> fortfarande glipa

Känns som vi borde verkligen inte göra väsen av dessa minimala förbättringar innan de faktiskt märks av

Pratar ni om glipan som uppstår mellan skärmarna när man stänger de?
Isf hoppas jag att den aldrig försvinner. Hade det inte varit någon glipa hade mobilen blivit repig på exakt 1 sekund. Alltid något som hamnar där imellan men eftersom det är glipa så skaver inte sådant mot skärmen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Har haft en Fold 3 i strax över ett år nu. Fortfarande väldigt nöjd.
Jag trodde att glipan hade en funktion. Blir väl inte så hemskt bra mot skärmarna om man stänger in skit mellan dem.

Det som kan störa mig är att den inte öppnas helt platt, utan behåller lite böj. Kittlar min OCD.
Det skulle inte göra mig något om vecket var mindre, men märker det egentligen bara direkt när man öppnar telefonen.
Kollar man på videos eller spelar så märker man vecket lika lite som sin egen näsa. Endast om man blir påmind om den.

Byter nog inte detta året men kanske till nästa om det händer något spännande.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Avstängd
Skrivet av markiiie:

Har haft en Fold 3 i strax över ett år nu. Fortfarande väldigt nöjd.
Jag trodde att glipan hade en funktion. Blir väl inte så hemskt bra mot skärmarna om man stänger in skit mellan dem.
.

Folk lägger sina telefoner med displayen neråt på skitiga ytor.
Är väl bara för dessa att sätta på två skärmskydd då.

Permalänk
Medlem

Skärmen på min Z flip 3 gick av på mitten (böjen) efter 11 månader.
Samsung vägrade garanti eftersom det var ett så vanligt fel.
11k i sjön.

Aldrig med Samsung om man säger så.

https://www.mobil.se/nyheter/samsung-anvandare-skarmen-sprick...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Skärmen på min Z flip 3 gick av på mitten (böjen) efter 11 månader.
Samsung vägrade garanti eftersom det var ett så vanligt fel.
11k i sjön.

Aldrig med Samsung om man säger så.

Hoppas du stod på dig och fick rätt?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Hoppas du stod på dig och fick rätt?

Nej efter två månaders dialog lät jag livet gå vidare med en Google Pixel.
Kunde anmält till ARN, men var så trött på det.

Permalänk
Medlem

Tog ungefär 3 månader tills skärmskyddet började lossna på böjen på min flip3, blev hänvisad till att betala för ett nytt. Tog bara av det och har kört utan i över ett år nu.

Visa signatur

Speldatorn: Fractal Design Define R6| ASUS PRIME X670E | Ryzen 7800x3d | Noctua 15DS | Corsair Vengeance 32GB@6000 | ASUS TUF GTX 4080 | Asus TUF 850W |
Lagring: Synology DS918+ 3x3TB WD Red

Permalänk
Medlem

Vafan.. jag som precis hämtade ut en Galaxy Watch 5 pro till far.. Aja, nästa gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Folk lägger sina telefoner med displayen neråt på skitiga ytor.
Är väl bara för dessa att sätta på två skärmskydd då.

Precis, folk som lägger sina telefoner med skärmarna neråt på skitiga ytor löper större risk att repa dem.
Skärmskydd skyddar skärmen, inte skyddet. Vem vill ha ett repigt skärmskydd?

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Precis, folk som lägger sina telefoner med skärmarna neråt på skitiga ytor löper större risk att repa dem.
Skärmskydd skyddar skärmen, inte skyddet. Vem vill ha ett repigt skärmskydd?

Väldigt många använder ju dock mobilskal vilka brukar ha en kant på någon millimeter framför/utanför skärmen vilket skyddar mot dessa slags repor.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,