Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Får prova Dreams då. Har redan Death's Door och golf är verkligen inte min grej.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Mono:

Får prova Dreams då. Har redan Death's Door och golf är verkligen inte min grej.

Hade det varit Everybody's Golf så hade jag varit hooked. Spelade en hel del av PS Vita-versionen på tiden det begav sig.
Och då är jag inte mycket för sportspel. Golf Story till Switch gillas också, men ingendera är ju direkt golf-simulatorer på största alvar samtidigt.

Lite sådär jag undrar om jag bör kolla på videon eller inte. Har inga planer på att skaffa spelet men förvånar mig inte om jag ändå köper pga videon. Speciellt om den har bra raytracing.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hade det varit Everybody's Golf så hade jag varit hooked. Spelade en hel del av PS Vita-versionen på tiden det begav sig.
Och då är jag inte mycket för sportspel. Golf Story till Switch gillas också, men ingendera är ju direkt golf-simulatorer på största alvar samtidigt.

Ja det är ju lite partygolf som kan vara småskoj. Har också det till Vita.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Lite sådär jag undrar om jag bör kolla på videon eller inte. Har inga planer på att skaffa spelet men förvånar mig inte om jag ändå köper pga videon. Speciellt om den har bra raytracing.

Tycker det är underhållande att titta på oavsett.
Visar att det inte finns värst mycket anledning att släppa PS5 Pro om en utvecklare vet vad de sysslar med.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Mono:

Ja det är ju lite partygolf som kan vara småskoj. Har också det till Vita.

Nice! Hade gärna sett en ny utgåva faktiskt.

Skrivet av Bozzeta:

Tycker det är underhållande att titta på oavsett.
Visar att det inte finns värst mycket anledning att släppa PS5 Pro om en utvecklare vet vad de sysslar med.

Tog en titt, upplägget var den jag faktiskt uppskattar så hade den igång i bakgrunden medans jag spelade.
Men hoppas problemen som fortfarande finns patchas till lanseringen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Sony har sålt över 40 miljoner PS5 nu.

https://sonyinteractive.com/en/playstation-5-surpasses-40-mil...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Sonen är varannan vecka hos mig och sin mor. Han har ett ps5 på båda ställen. Enda sättet att få samma sparfiler på båda ställen är att köpa ps+ på hans konto också?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Sonen är varannan vecka hos mig och sin mor. Han har ett ps5 på båda ställen. Enda sättet att få samma sparfiler på båda ställen är att köpa ps+ på hans konto också?

Om det är PS4-spel på PS5:an så tror jag att det går att föra över till USB-minne och ta med mellan er föräldrar. Annars är det som du säger bara genom ps+ på hans konto. Visst går det att göra en fullständig backup av konsollen till någon stor lagringsenhet och sen återställa på konsollen hos andra föräldern (då inkluderas även sparfiler), men det är nog på gränsen till dumsnålt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Så varför skall någon i en PS5 tråd bry sig om en portning till PC?
Tror detta ligger i fel grupp!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Så varför skall någon i en PS5 tråd bry sig om en portning till PC?
Tror detta ligger i fel grupp!

Näe, det håller åtminstone inte jag med om. Lite kul/intressant med jämförelser av prestandan mellan PS och PC.

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Så varför skall någon i en PS5 tråd bry sig om en portning till PC?
Tror detta ligger i fel grupp!

Pga av alla inlägg om hur det behövs en PS5 Pro och PS6 naturligtvis.
Här ges det ju jämförelse hur en PS5 presterar mot GTX4090 i olika lägen.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Tubb3:

Näe, det håller åtminstone inte jag med om. Lite kul/intressant med jämförelser av prestandan mellan PS och PC.

Skrivet av Bozzeta:

Pga av alla inlägg om hur det behövs en PS5 Pro och PS6 naturligtvis.
Här ges det ju jämförelse hur en PS5 presterar mot GTX4090 i olika lägen.

Jag håller med er båda. Och just testerna på Ratchet & Clank visar ju också vad som stämmer i den PR Sony använt för spelet, specifikt varför spelet bara fungerade på PS5. Speciellt HDD-testerna var riktigt intressant. DF testade med en HDD från en gammal PS4 till och med.

Nu följer jag inte denna tråden strikt eller är speciellt intresserad av specifikt PS5 förvisso så mina förväntningar på diskussionen i tråden avviker kanske en del. Men kan tycka det hör hemma. Sonys PC-släpp verkar betraktas som just Sony/Playstation släpp. Det är inga random spelsläpp från deras sida.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Burkmedbönor:

Playstation 5 disc edition via tyska Amazon.
460 euro.

Leverans till Sverige går ju att ordna.

https://www.amazon.de/dp/B08H93ZRK9/

Ber om ursäkt om detta är felaktigt delat.

Tips!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av anders190:

Jag håller med er båda. Och just testerna på Ratchet & Clank visar ju också vad som stämmer i den PR Sony använt för spelet, specifikt varför spelet bara fungerade på PS5. Speciellt HDD-testerna var riktigt intressant. DF testade med en HDD från en gammal PS4 till och med.

Nu följer jag inte denna tråden strikt eller är speciellt intresserad av specifikt PS5 förvisso så mina förväntningar på diskussionen i tråden avviker kanske en del. Men kan tycka det hör hemma. Sonys PC-släpp verkar betraktas som just Sony/Playstation släpp. Det är inga random spelsläpp från deras sida.

Klart det hör hemma. Playstation Studios ju!

Permalänk
Medlem

Apropå partygolf, är det någon som provat Walkabout Mini Golf och kan ge lite input? Skulle kunna vara en småkul, icke seriös golf-simulator eller bara tråkigt?

Permalänk
Medlem

Ny beta för Playstation 5 rullar ut idag.

New PS5 system software beta features revealed:
🎮 Added accessibility features
🔈 Support for compatible @Dolby Atmos-enabled audio devices
🖥️ Social feature enhancements
💾 Larger-capacity M.2 SSD support
Mute PS5 beep sound. You can now mute or adjust the volume of the PS5’s beep sound when turning it on or off, or putting it in rest mode.

PS Blog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

🔈 Support for compatible @Dolby Atmos-enabled audio devices

Vafalls, Sony betalar för Atmos Licens?
Eller mixar den bara vanlig 5.1 i en atmos-container?

***Media app providers can update their apps on PS5 to support Dolby Atmos audio, giving users another way to experience immersive audio in movies, TV shows, and more in the future (these app updates are not currently supported in the PS5 beta.)

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Bozzeta:

Vafalls, Sony betalar för Atmos Licens?
Eller mixar den bara vanlig 5.1 i en atmos-container?

Nej, det verkar som att de kör en variant som drar nytta av samtliga högtalare i Atmos-system.
3D Audio powered by Tempest 3D AudioTech can now be enjoyed by those who own compatible Dolby Atmos-enabled HDMI devices such as soundbars, TVs or home theater systems. Tempest 3D AudioTech specifically renders to the Dolby Atmos audio devices in use – including overhead channels – allowing for even greater levels of immersion in the audioscapes of PS5 games.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN kan man stänga av pipet. TACK Sony..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Beta-mjukvaran är inte tillgänglig i Sverige...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Nej, det verkar som att de kör en variant som drar nytta av samtliga högtalare i Atmos-system.
3D Audio powered by Tempest 3D AudioTech can now be enjoyed by those who own compatible Dolby Atmos-enabled HDMI devices such as soundbars, TVs or home theater systems. Tempest 3D AudioTech specifically renders to the Dolby Atmos audio devices in use – including overhead channels – allowing for even greater levels of immersion in the audioscapes of PS5 games.

Det här är ju jättekul!

Inte för att jag kommer skaffa betan, eller ens vet hur man gör för den delen. Var lite besviken av att Atmos inte finns till PS5 med tanke på dess möjlighet att agera bluray-spelare, kul att det blir ändring på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Nej, det verkar som att de kör en variant som drar nytta av samtliga högtalare i Atmos-system.
3D Audio powered by Tempest 3D AudioTech can now be enjoyed by those who own compatible Dolby Atmos-enabled HDMI devices such as soundbars, TVs or home theater systems. Tempest 3D AudioTech specifically renders to the Dolby Atmos audio devices in use – including overhead channels – allowing for even greater levels of immersion in the audioscapes of PS5 games.

Det blir med andra ord ett slags "virtual atmos" i spel.
Gissar på att de inte tänker stödja Atmos i BD-uppspelning heller eftersom de inte skriver något om det.
Cerny kallar det för "surround", men det är egentligen tempest 3d i en Atmos container.
https://youtu.be/ph8LyNIT9sg?t=2946

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

ÄNTLIGEN kan man stänga av pipet. TACK Sony..!

Väntat på det sen PS3!

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Bozzeta:

Det blir med andra ord ett slags "virtual atmos" i spel.
Gissar på att de inte tänker stödja Atmos i BD-uppspelning heller eftersom de inte skriver något om det.
Cerny kallar det för "surround", men det är egentligen tempest 3d i en Atmos container.
https://youtu.be/ph8LyNIT9sg?t=2946

Verkar vara spel nu, mediaapplikationer osv senare vid skarp lansering. Sony skriver detta i sin asterisk:
Media app providers can update their apps on PS5 to support Dolby Atmos audio, giving users another way to experience immersive audio in movies, TV shows, and more in the future (these app updates are not currently supported in the PS5 beta.)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns det ens någon M.2 SSD på 8TB var specs och storlek passar PS5? Det enda jag hittar är: Corsair MP600 Pro XT 8TB men heatsinken verkar för stor att passa i PS5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Finns det ens någon M.2 SSD på 8TB var specs och storlek passar PS5? Det enda jag hittar är: Corsair MP600 Pro XT 8TB men heatsinken verkar för stor att passa i PS5?

Nej tyvärr ingen 8TB just nu, men det kanske är på ingång? WD verkar ha max 4TB på sin hemsida

https://www.westerndigital.com/products/internal-drives/wd-bl...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Nej, det verkar som att de kör en variant som drar nytta av samtliga högtalare i Atmos-system.
3D Audio powered by Tempest 3D AudioTech can now be enjoyed by those who own compatible Dolby Atmos-enabled HDMI devices such as soundbars, TVs or home theater systems. Tempest 3D AudioTech specifically renders to the Dolby Atmos audio devices in use – including overhead channels – allowing for even greater levels of immersion in the audioscapes of PS5 games.

Även om det står Tempest 3D så har jag svårt att se att man gör någon egen lösning vilket också bilden visar. För annars kommer det inte vara kompatibelt med någon Bluray skiva eller hemmabiohögtalare.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021