Linus Tech Tips pausar videoproduktionen i en vecka för förbättringsarbete

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

So much drama kring en YouTube-kanal...

Fast det är människor och dess leverne vi pratar om. Inte bara en Youtube-kanal.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sasfoxi:

Linus är ju inte bättre:
<Uppladdad bildlänk>

Han är källan till denna kulturen...

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Tar åt sig kritiken så det är väl bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tar åt sig kritiken så det är väl bra.

Det är lätt att säga saker. Att leva upp till det man säger är en annan sak. Jag tror inte på förändringen förrän man hör förändring. Sparka de som ligger bakom trakasserierna. Även ledningen inkluderad.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

"When I loaded the video the top comment was saying they should respond to the Madison situation and had 104 replies. About halfway through the video I clicked to read the replies and the comment had been deleted"

"Loads of Madison comments have gone missing. There were multiple with thousands of upvotes. Mine was just a drop in the bucket, but it was an early one (posted it in the first hour or so) and I can't find it anywhere now (video has been up for 3 hours as of writing)."

https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/15sm646/ltt_re...

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

"I was asked about my sexual history, my boyfriends sexual history, "how I liked to fuck".
I was told that certain issues were "sexual tension" and I should just "take the co-worker out on a coffee date to ease it out"

https://twitter.com/suuuoppp/status/1691704036146524549
https://threadreaderapp.com/thread/1691693740254228741.html
Säger ju allt om hur miljön är där

Det där blir nog svårare att ta sig ur. Fy satan vad jävla vidrigt.

Kultur som på en byggarbetsplats från en tid när kvinnor inte hade rösträtt

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nickhe:

Han är källan till denna kulturen...

Han och hans fru verkar vara onda psykopater.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

"When I loaded the video the top comment was saying they should respond to the Madison situation and had 104 replies. About halfway through the video I clicked to read the replies and the comment had been deleted"

"Loads of Madison comments have gone missing. There were multiple with thousands of upvotes. Mine was just a drop in the bucket, but it was an early one (posted it in the first hour or so) and I can't find it anywhere now (video has been up for 3 hours as of writing)."

https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/15sm646/ltt_re...

Ja när jag scrollade ner bland kommentarerna så var nog 90% folk som ifrågasatte att inget om Madison nämndes i ursäkt-videon, men så var det ju ingen ursäkt heller utan en hel video där de skyllde ifrån sig på varandra och allt annat (expanderingens hastighet och liknande) så jag förväntade mig inte att de skulle avslöja sig genom att nämna hennes namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sasfoxi:

Han och hans fru verkar vara onda psykopater.

Communityt han har skapat runt om sig hjälper inte heller...

https://old.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/t1e1if/you_de...

Skrivet av tintinj:

Ja när jag scrollade ner bland kommentarerna så var nog 90% folk som ifrågasatte att inget om Madison nämndes i ursäkt-videon, men så var det ju ingen ursäkt heller utan en hel video där de skyllde ifrån sig på varandra och allt annat (expanderingens hastighet och liknande) så jag förväntade mig inte att de skulle avslöja sig genom att nämna hennes namn.

Hela Videon är ett skämt av ett Smokescreen, det kommer inte ske någon förändrig.

Citat från reddit summerade de bra:

Citat:

Gamers Nexus opened the video with a simple comment that they're not going to make money off of this, and left it at that.
LTT tried taking a similar route but instead:
kept YouTube monetization turned on
made multiple jokes in the video about not having a sponsor spot
still outright advertised lttstore.com in the video
still advertised Floatplane to learn more about their testing processes
still teased an upcoming product for no reason (retro screwdriver)
still mentioned a sponsor at the end (DBrand)
kept all the merch links in the video description

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost1234:

plus ett 69 skämt som bör ha tagits bort innan videon blev upplagd särskilt med de ny anklagelsernas.

Det var inget sådant skämt. Luke sade inte sixtynine, utan "six nines" som i 99,9999% uptime på deras interna system. Inte alls konstigt att prata om antal nior i det sammanhanget, snarare branschstandard inom IT.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Det här är väl det stora problemet att man kan inte skämta om något utan allt måste vara så j#¤#¤ seriöst. Som andra sa så finns det andra tubers etc som man kan följa om man vill ha det på sitt sätt.

Men folk har svårt att bara scrolla vidare dom måste klicka på allt och måste spy ur sig galla bara för att oavsett om det berör dom eller inte.

Jag har tittat lite på LTT ett tag och en del har jag svårt för en del tittar jag bara för nöjet, sen får man ta och bearbeta är det något jag håller med om eller inte men så bör man ju göra med allt man tar in.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sasfoxi:

Han och hans fru verkar vara onda psykopater.

Jag ska inte ta dem till försvar (har absolut inte själv jobbat nära någon av dem), förutom att säga att det är ofta mycket mer komplext än så.
Vet av egen erfarenhet att det pågår mycket spel hos anställda som vill få poäng från sina chefer för att få t.ex. mer jobb = mer cash. En del har mer narcissistiska drag och vill synas mer, en del vill arbete så lite som möjligt och verka jobba mer än andra, vissa jobbar så mycket att de inte har koll på sin egen hälsa och springer in väggen. Det är mycket att hålla reda på om man har många anställda. Vissa är "sjuka" för bara för att de ska på fest eller behöver vila litet..

Mycket av det här leder till en hel del spel och skitsnack bakom ryggen på folk och ofta så undrar man varför folk inte fokuserar på just jobb på jobbet för att göra det bättre för alla. Men så är det inte, speciellt inte då där tempot är ibland mycket högt och folk reagerar negativt till stress, vilket också leder att de börja ta ut det på varandra.

Att Linus steg ner nyligen tyder på att han inte har ork med allt detta, men det verkar hyfsat tydligt att han är själv källan till mycket av problemen. Det tycks som Linus skapade ett monster som blev för stort för honom att ha överblick och kontroll på.

Sen är det också så att många förstörs av att börjar tjäna stora pengar, de börjar tycka att de är bättre än alla andra, tycka att de förtjänar att behandlas uselt mm...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Har aldrig sett en hel LLT video. Klarar inte av Youtubers som ska på sina klipp ha utstickande grimaser och lustiga miner.

Heeey whats up youtubers!
Today I'm selling my soul for a few dollars, but first a message from our sponsors...
Det är mer underhållande att titta på en dyngbagge rulla en korv genom öknen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Heeey whats up youtubers!
Today I'm selling my soul for a few dollars, but first a message from our sponsors...
Det är mer underhållande att titta på en dyngbagge rulla en korv genom öknen.

Passande då att han i någon QnA förklarade att de fåniga thumbsen faktiskt ökar Click through rate... Han är som Mr Krabs. Svaret på alla frågor är "I like Money!"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det finns som bekant ingenting man kan göra åt blodhundar som saknar självinsikt, och ”What do we do now?”-videon är naturligtvis inte riktad till sådana personlighetstyper.

För vanligt normalt folk - i den mån detta ens följs - så var videon sannolikt helt okej med bekanta ansikten som medger utrymme till förbättringar samt ger lite exempel på hur detta skall tillgå.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexman:

https://www.floatplane.com/channel/linustechtips/home
floatplane hade 42k subs nu 37k dom har förlorat 5k á 5$ 20k i manaden nu
-100k subs pa utube. företaget blöder stora summor nu

Men de sparade ju 100 dollar på att inte recensera vattenblocket ordentligt - glömt inte det! Går nog på ett jämt ut, ungefär.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk

Ett stort problem inom IT.

Prestationskraven. Många tekniker är kunniga och vet hur de borde arbeta. Problemet är att prestationskraven som gör att hur man borde arbeta går emot det snabbaste sätt som man hinner utföra jobbet på. Och trots man gör detta så är det ett gnällande om det tar för mycket tid.

Nå samma sak är det garanterat inom andra jobb som skola och vård.

Permalänk
Medlem

Massa anklagelser utan några som helst bevis gällande Madison-dramat.
Förjävligt om det är sant såklart.
Dock är det i dagsläget endast en anställd som slänger runt med anklagelser. Hade varit mer trovärdigt om det var flertalet.
Läser man kommenterarena på LTT så verkar en del redan gå stenhårt på linjen att det är sant.
Believe all women? Nej, jag tror faktiskt inte det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZamSha:

Massa anklagelser utan några som helst bevis gällande Madison-dramat.
Förjävligt om det är sant såklart.
Dock är det i dagsläget endast en anställd som slänger runt med anklagelser. Hade varit mer trovärdigt om det var flertalet.
Läser man kommenterarena på LTT så verkar en del redan gå stenhårt på linjen att det är sant.
Believe all women? Nej, jag tror faktiskt inte det.

Du tror i alla fall inte på det det är en sak som är säker.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

Du tror i alla fall inte på det det är en sak som är säker.

Ja, jag tror inte på anklagelser utan bevis, oavsett om det kommer från en man eller kvinna. Vad intuitiv du är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ett stort problem inom IT.

Prestationskraven. Många tekniker är kunniga och vet hur de borde arbeta. Problemet är att prestationskraven som gör att hur man borde arbeta går emot det snabbaste sätt som man hinner utföra jobbet på. Och trots man gör detta så är det ett gnällande om det tar för mycket tid.

Nå samma sak är det garanterat inom andra jobb som skola och vård.

Har jobbat med IT inom skola/vård, och jag kan bekräfta att det stämmer, tyvärr. Dock är en faktor att man, särskilt inom skolvärlden, jobbar väldigt ineffektivt och inte tar till vara de möjligheter som finns. Oftast beror det på att man inte upplever att det finns tid att förändra sitt arbetssätt till att bli mer effektivt. Varför spendera 15 minuter på att lära sig använda excel när man kan göra som vanligt, liksom? Särskilt digital kompetensutveckling är ganska pinsam i de flesta kommuner.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZamSha:

Ja, jag tror inte på anklagelser utan bevis, oavsett om det kommer från en man eller kvinna. Vad intuitiv du är!

"Believe all women?" Fattar, du hade skrivit så om män också

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZamSha:

Ja, jag tror inte på anklagelser utan bevis, oavsett om det kommer från en man eller kvinna. Vad intuitiv du är!

Vad för bevis hade gjort dig nöjd?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZamSha:

Ja, jag tror inte på anklagelser utan bevis, oavsett om det kommer från en man eller kvinna. Vad intuitiv du är!

Alltså.... Hur kan du säga så efter MeeToo? Tänk vad mycket smuts som aldrig hade kommit i ljuset om folk inte vågade öppna käften innan de hade hårda bevis.

Även när så varit fallet har ju folk blivit misstrodda för att "screenshots går att falsifiera" etc etc.

Vad sänder det för signaler? Jo... "Det är OK att vara ett jävla äckel bara du sopar under fötterna när du är klar" typ. Inte särskilt fräscht om du frågar mig.

Varför tar de bara bort kommentarer och shadowbannar folk istället för att adressera saken med fakta om de nu är oskyldiga? Deras nuvarande beteende förstärker ju bara bilden av att allt hon säger är sant. Så riktigt korkad krishantering av dem i så fall

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZamSha:

Ja, jag tror inte på anklagelser utan bevis, oavsett om det kommer från en man eller kvinna. Vad intuitiv du är!

Well om hon inte stämmer dem eller väcker åtal så är det jobbigt för dem om de inte utreder det hela, ryktet kommer ju hänga kvar.

En del pratar om att stämma henne för förtal, det brukar ha motsatt effekt för företag att göra det om de inte är 100% säkra på att
de har rätt, det här fallet ser hopplöst ut också då det främst handlar om det de själva påpekade i videon, de har ett vansinnigt hårt tryck på anställda och snäser av dem om de påpekar det.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Tycker att detta är ganska viktigt att ta med i rapporteringen av allt här:
https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/15shoyx/madis...

Sexuella trackaserier, tafsande, hot, personliga förolämpningar och påhopp är tydligen något de också har gjort sig skyldiga till. Tydligen tog det så hårt på henne att hon skar sig i benet tillräckligt grovt för att behöva häfta samman såret, detta för att kunna ta ledigt utan att få mer skit...

Det är bara hennes sida men med tanken på allt annat som har hänt så känner jag inte att det verkar speciellt osannolikt.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Alltså.... Hur kan du säga så efter MeeToo? Tänk vad mycket smuts som aldrig hade kommit i ljuset om folk inte vågade öppna käften innan de hade hårda bevis.

Även när så varit fallet har ju folk blivit misstrodda för att "screenshots går att falsifiera" etc etc.

Vad sänder det för signaler? Jo... "Det är OK att vara ett jävla äckel bara du sopar under fötterna när du är klar" typ. Inte särskilt fräscht om du frågar mig.

Varför tar de bara bort kommentarer och shadowbannar folk istället för att adressera saken med fakta om de nu är oskyldiga? Deras nuvarande beteende förstärker ju bara bilden av att allt hon säger är sant. Så riktigt korkad krishantering av dem i så fall

Ja, korkad krishantering är det ju inte brist på här och var :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

"Believe all women?" Fattar, du hade skrivit så om män också

OK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ett stort problem inom IT.

Prestationskraven. Många tekniker är kunniga och vet hur de borde arbeta. Problemet är att prestationskraven som gör att hur man borde arbeta går emot det snabbaste sätt som man hinner utföra jobbet på. Och trots man gör detta så är det ett gnällande om det tar för mycket tid.

Nå samma sak är det garanterat inom andra jobb som skola och vård.

Extremt stort problem.

Du ska kunna allt, arbeta snabbare än du hinner tänka, notera allt i perfekt detalj och på -2 minuter och gör du fel så får du skit av ledningen. Detta till spottstyver i lön och inga fungerande arbetsverktyg.

Detta rör inte ens utvecklingsföretagen och deras konstanta crunch... Jag känner att jag valde fel yrke ibland.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Sånt här är så klassiskt, bolagsledningen ignorerar problem om och om igen ända tills skiten på riktigt slår i fläkten, då är det "all hands on deck" och krisläge.

"All hands on deck, I fucked up again and its YOUR fault... somehow. Just fix it while i drink champagne."
Känner igen detta lite för väl, tyvärr.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |