Ny Gamingdator 3060ti och 280hz skärm

Permalänk
Medlem

Ny Gamingdator 3060ti och 280hz skärm

Inköpspris 22000 kr

Grafikkort säljs ej separat

Bildskärm: ASUS VG279QM 280hz 1ms 1920x1080

Chassi: NZXT H7 Vit
Moderkort: ASUS B450-F
Wi-Fi Adapter: Archer TX50E 2976 Mbit/s WiFi-6
CPU: AMD 5 5600X 3.7 (4.6 GHZ Turbo) 35MB
Vattenkylning CPU: Cooler Master ML240L
GPU: ASUS GeForce RTX 3060 Ti 8GB MINI DUAL OC v2
PSU: Corsair 750W
RAM: 32GB (2x16) 3600MhZ CL18 Corsair RGB PRO SL
SSD: 1TB

Grafikkort, ram, psu, chassi, bildskärm inköpt i vintras 2022 kvitto finns

Hämtas i Nacka, Stockholm

Gamingdator speldator

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Lite hög prisbild - skärmen på Netonnet kostar 4k nytt, säg 2.5k beg.

En 5600x/3060ti dator går inte på 12.5k nytt ens idag

Tror en realistisk prisbild på SweC är lite över halva det du begär.

Lycka till med försäljningen

Mvh

Permalänk
Medlem

Börjar med 4000kr och hämtning

Permalänk
Medlem

Är du intresserad av att sälja enbart datorn bjuder jag 4000kr och hämtning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Lite hög prisbild - skärmen på Netonnet kostar 4k nytt, säg 2.5k beg.

En 5600x/3060ti dator går inte på 12.5k nytt ens idag

Tror en realistisk prisbild på SweC är lite över halva det du begär.

Lycka till med försäljningen

Mvh

Personligen är jag inte intresserad av att köpa en ny dator, men hade jag valt mellan en beggad relevant dator med stabila komponenter för 8k eller en ny för 12,5k så hade jag inte sett någon anledning att köpa en ny för mer än 50% högre pris.

Att folk budar 4k är ju en ren scam. Saker håller 10+ år idag och utvecklas inte i närheten av samma tempo som förr.

Permalänk
Skrivet av omxz24:

Personligen är jag inte intresserad av att köpa en ny dator, men hade jag valt mellan en beggad relevant dator med stabila komponenter för 8k eller en ny för 12,5k så hade jag inte sett någon anledning att köpa en ny för mer än 50% högre pris.

Att folk budar 4k är ju en ren scam. Saker håller 10+ år idag och utvecklas inte i närheten av samma tempo som förr.

15K är oxå scam. Hälften är som sagt realistiskt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

15K är oxå scam. Hälften är som sagt realistiskt.

Hälften är inte realistiskt alls. 75% ungefär är rimligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Personligen hade jag sagt att 5k för datorn är rimligt, skärmar är jag inte så insatt på men om 2.5k var rimligt blir det ju 7.5 vilket är 50% av utsatt pris vilket i min mening är mer än rimligt. En hel begagnad dator bryr man sig oftast om prestanda/krona mer än något annat. Men ja lite nyare komponenter e värt mer det håller med om, men 75% verkligen inte.

Skrivet av omxz24:

Känns inte som du är aktiv på beg. marknaden.

Permalänk
Skrivet av omxz24:

Bara det att delarna byter ägare så tappar dom 20%, dvs om du säljer dom plomberade. Hör kommer nog ingen betala mer än 5 och med lite tur kanske 7.5 på Blocket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Min upplevelse är att swec marknad blir mer som blocket fast tvärtom. Folk som försöker köpa saker för underpris i jämförelse med sälja för överpris som blocket är.

Har du öppnat lådan till gpu? Ups, 70% värdeminskning.

Har du tagit hem datorn från affären? Sorry där åker 68% av priset bort.

Tycker du priset är för högt så strunta bara i annonsen och sluta slösa med både sin egen och andras tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Min upplevelse är att swec marknad blir mer som blocket fast tvärtom. Folk som försöker köpa saker för underpris i jämförelse med sälja för överpris som blocket är.

Har du öppnat lådan till gpu? Ups, 70% värdeminskning.

Har du tagit hem datorn från affären? Sorry där åker 68% av priset bort.

Tycker du priset är för högt så strunta bara i annonsen och sluta slösa med både sin egen och andras tid.

Eller så hjälper man folk få realistisk prisbild så de säljer sina saker istället för att dom slösat tid och 30kr på en annons som inte får något svar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Eller så hjälper man folk få realistisk prisbild så de säljer sina saker istället för att dom slösat tid och 30kr på en annons som inte får något svar?

Att hjälpa andra är självklart alltid bra. Men vad som jag sett skett här på marknaden under en tid nu kan inte kallas att hjälpa. Att rekommendera att näst intill ge bort sina saker är snarare att stjälpa. Att få någon att sälja sina saker för ibland stora underpriser för att man tycker denna personen inte skall behöva "slösa" sina 30kr i annonspengar är föga ridderligt.

Vad som är en realistisk prisbild är också i dessa fallen rentav subjektiva då jag förmodar att ingen här är något orakel/databas när det kommer till priser på saker och ting. Det känns mer som regel än undantag här att bjuda hälften än vad en annonsör begär för sina produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Att hjälpa andra är självklart alltid bra. Men vad som jag sett skett här på marknaden under en tid nu kan inte kallas att hjälpa. Att rekommendera att näst intill ge bort sina saker är snarare att stjälpa. Att få någon att sälja sina saker för ibland stora underpriser för att man tycker denna personen inte skall behöva "slösa" sina 30kr i annonspengar är föga ridderligt.

Vad som är en realistisk prisbild är också i dessa fallen rentav subjektiva då jag förmodar att ingen här är något orakel/databas när det kommer till priser på saker och ting. Det känns mer som regel än undantag här att bjuda hälften än vad en annonsör begär för sina produkter.

Jag har köpt 300+ individuella komponenter och har ett spreadsheet (aka databas) med priserna jag betalar för allting, så din förmodan är fel

Du förutsätter ju att det han säljer faktiskt är värt 15k men det är det ju inte ens i nypris? Du kan ju köpa det för mindre helt nytt.
När jag säger realistisk prisbild så går jag efter mitt erfarenhet att kolla SweC marknaden och FB priser flera gånger om dagen senaste 4 månaderna vilket jag tycker har gett mig vettig information till att kunna bedömma vad som är rimligt och inte. Men ja det är lite subjektivt helt klart.

Permalänk
Medlem

8000 + hämtning för skärm och burk.

Permalänk
Medlem

8500kr - hämtar

Permalänk
Medlem

9000 kr för burk + skärm - Hämtar

Permalänk
Medlem
Permalänk