Snabbkoll: Har du förtroende för Linus Tech Tips?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Har du förtroende för Linus Tech Tips?

Linus Media Group är tillbaka efter omfattande kritik och paus i videoproduktionen. Men har företagets hårdvaruexperter kvar ditt förtroende?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkligen inte. Jag litar inte längre på dem.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Inget emot Linus men jag litar inte på internetpersonligheter oavsett.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Alltså på riktigt gör en annan hårdvarussajt en sådan här undersökning?

Permalänk
Bildexpert

Jag avstår från att rösta.

Deras recensioner och tester har jag aldrig lagt någon vikt i då de, likt många andra, ofta fokuserar för mycket på smådetaljer och missar helhetsbilden. Däremot gillar jag deras mer experimentella videos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Jag avstår från att rösta.

Deras recensioner och tester har jag aldrig lagt någon vikt i då de, likt många andra, ofta fokuserar för mycket på smådetaljer och missar helhetsbilden. Däremot gillar jag deras mer experimentella videos.

Jag valde avstå med men för att det är så extremt märkligt av swec att göra detta.

Permalänk
Medlem

Seriöst, vad håller SweC-redaktionen på med? Om ni skulle lägga hälften av tiden på att försöka skapa eget material / nyheter än detta mög.

LTT? Kunde fan inte bry mig mindre...

LTT = Youtubes motsvarighet till tidningen M3.

Permalänk
Medlem

Det har alltid varit underhållning för mig.

Permalänk
Medlem

Nej, jag har inte förtroende för dem. Sen kan man ju prata om resultat och hur företaget sköts i övrigt, det kan ju vara två olika saker. Jag köper att man gör fel, ingen är felfri men när man går ut å bölar att man minsann varit transperent mot att de kan göra fel osv men inte tar ansvar vare sig för hur stora man är, bröstar att man gjort fel och ber om ursäkt till t ex GN, HUB eller tar sin personals kritik om tid på allvar så tappar jag förtroendet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag kollar mycket på LLT (bara mainkanalen), missar sällan en video men skulle aldrig köpa något bara för det är en rekommendation från deras sida, LTT är endast underhållning för min del och vill jag köpa nått så kollar jag många källor och litar mer på folk som köpt produkten och använt den själv.

Skulle klassa LTT som undehållande reklam och inge mycket annat.

Permalänk

har alltid varit en gårdfarihandlare av värsta sort

aldrig haft något som helst förtroende

Permalänk
Medlem

Som ovan - Det är väl underhållning?

Tester har aldrig varit deras grej, man tittar för att se folk göra skumma saker med hårdvara eller lära sig mer från Anthony.

Jag skulle tro att om man verkligen vill ha ut något från Labs krävs en ny kanal som separerar sig från hur LTT-videos är gjorda.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Vem fan bryr sig???

Permalänk
Keeper of the Bamse

Förtroende för dem som typ företag? Visst, jag tror att Linus vill väl och kommer ta tag i detta i samarbete med sin nya CEO.

Som hårdvarutestare eller som seriös journalistik? Nej nej. Dom kör med sina soyboy-thumbnails och enorm clickbait, så det är ju dingding-värld-nivå på dem, men som arbetsgivare är dom nog sunda.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Seriöst, vad håller SweC-redaktionen på med? Om ni skulle lägga hälften av tiden på att försöka skapa eget material / nyheter än detta mög.

LTT? Kunde fan inte bry mig mindre...

LTT = Youtubes motsvarighet till tidningen M3.

Tycker det är en intressant poll. Tycker det är kul å se vad andra tycker.
Dessutom tror jag inte de la ner speciellt mycket tid på att skapa pollen. Hur lång tid tar det att skriva 2 meningar och ett par alternativ?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Nej, men det hade jag inte innan heller.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett dem som något mer än underhållning. Förtroende? Litar på mer eller mindre? Hur då?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

eller lära sig mer från Anthony.

Emily numera.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Jag kollar titt som tätt på LTTs videos. Mycket för att jag gillar "happy-go-lucky"-stämningen och personerna i dem. Tycker att en del av deras lite galnare projekt är roliga som ren underhållning och dessa behöver inte vara vetenskapliga utan mer en fingervisning i DIY jank.

Deras "fakta" i rena recensioner har i flera år varit något man får ta med en nypa salt. Jag tänker främst på de massvis av inklistrade korrigeringar, voiceovers etc. När jag själv ska handla något hårdvarurelaterat är det främst HUB jag kikar på, lagom in depth info som presenteras på ett lättsmält vis.

Jag är mer oroad över anklagelserna från tidigare anställda vad gällde förutsättningar och än värre, sexuella trakasserier. Det är uselt!

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Vem fan bryr sig???

Alla som är i tråden och skriver av sig.

Jag är dock av uppfattningen att det inte går att kvantifiera frågor av komplex natur till några ledande frågor så jag har inte "röstat".

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

1. Aftonbladet ringde och ville ha tillbaka sina clickbaitartiklar.
2. Jag ser Linus kanaler främst som underhållning.
3. Jag avstod från att rösta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Tycker det är en intressant poll. Tycker det är kul å se vad andra tycker.
Dessutom tror jag inte de la ner speciellt mycket tid på att skapa pollen. Hur lång tid tar det att skriva 2 meningar och ett par alternativ?

Snarare fokuset än tiden det tar. Men jag förstår att det blir klick etc. och genererar trafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Snarare fokuset än tiden det tar. Men jag förstår att det blir klick etc. och genererar trafik.

Vilket kanske i sin tur genererar mer tid och resurser för recensioner osv

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Va kan det vara mitten 00-tal när han gjort sina recensioner, gilla han inte alls då han slängde och helt oförsiktig med produkterna vilket gjorde ont i en.

Idag tycker jag det är underhållande material de har.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Förtroende för vad? Underhållning? Ja. Recensioner? Nej.

Permalänk
Medlem

Jag röstade men avstår från att kommentera i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Alltså på riktigt gör en annan hårdvarussajt en sådan här undersökning?

Du kanske ska leta fram gubbgnällstråden?

Jag valde att rösta men saknade alternativet: "Albatross" - Dvs vi som inte bryr oss tillräckligt. Jag har kollat på några videos men har väl aldrig känt riktigt varken bu eller bä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Snabbkoll: Har du förtroende för Linus Tech Tips?

Linus Media Group är tillbaka efter omfattande kritik och paus i videoproduktionen. Men har företagets hårdvaruexperter kvar ditt förtroende?

Litar du på Linus?

Absolut!
Ja, och förtroendet har ökat
Ja, men förtroendet har sänkts
Nej

Läs hela artikeln här

Gillar inte hur frågan i omröstningen är en annan än frågan i rubriken, vilken i sin tur är en annan än implikationen i ingressen.

Jag litar inte på Linus personligen, men rubriken frågar om LTT istället (och ingressen hänvisar till LMG) vilket man ju inte nödvändigtvis har exakt samma inställning till. Känns som att detta är som gjort för att maximera förvirringen...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Alltså på riktigt gör en annan hårdvarussajt en sådan här undersökning?

Sweclockers och LTT ligger i samma branch, det är ganska relevant tycker jag

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av tintinj:

Jag röstade men avstår från att kommentera i tråden.