Tips på spel till team event?

Permalänk
Medlem

Tips på spel till team event?

Hej,
vi spelar spel 1 gång i månaden med teamet och har än så länge spelat among us och Garry's mod: Prop Hunt. Jag tänkte kolla vad SweC har för tips på vad man kan spela. Enda kraven är att det inte ska vara allt för krävande samt gärna en prislapp under 15 euro.

Tar tacksamt emot tips

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Team Fortress!

Permalänk
Medlem

Hur många brukar ni vara?

Annars är ju Jackbox rätt nice. Räcker att en person har spelet så kan vem som helst vara med också. Tror även det går att spela från telefonen.

Har jag för mig att det finns 9 stycken party packs så om ni gillar det har ni att göra några månader framöver.

Stavfel
Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloback:

Hur många brukar ni vara?

Annars är ju Jackbox rätt nice. Räcker att en person har spelet så kan vem som helst vara med också. Tror även det går att spela från telefonen.

Har jag för mig att det finns 9 stycken party packs så om ni gillar det har ni att göra några månader framöver.

Allt från 6-15 men generellt typ 8 ish

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Beror ju på hur många ni är.
Upp till 4 spelare så hade jag spelat L4D2, Overcooked, Worms eller Magicka.

Permalänk

Pummel party är förbaskat roligt att köra med flera. Ger stor fördel till dem som är vassa på dataspel men det finns mycket tur i spelet också, dessutom så kan alla spelare sabotera för varandra för att jämna ut det, så det spelar ingen större roll om någon är bättre än resten.

Permalänk
Medlem

Har varit lite svårt att hitta spel alla uppskattar men Division 2, Battlefield V och Warzone har spelats här.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Dator så Generation Zero mäst. och lite Sniper elite o Age of Empier 2 mellan varven.

Men när det kommer till brädspel så har vi den del olika. Mäst Exit eller liknande former av escape room spel och även riktiga Escape room.

Nu har vi hittat ett brädspel som heter "Betrayal at House on the Hill" och "Sherlock Holmes: Jack the Ripper & West End Adventures" som är riktigt roliga

Och sak jag tipsa om något datorspel så värkar "Escape Simulator" på Steam intressant samt "Knowledge is Power".

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Viking

CS2

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

blir inte så mycket numera, men när det blir av så blir det mest sport och fighting.

för mig var det mer vanligt när PS1 var aktuellt, twisted metal spelen, tekken spelen samt allt vad som hette fotboll och hockey var jävligt populärt, kunde sitta hela dagar och bara lira mot varandra, fast idag så har ju alla "vuxit upp", lätt översatt "de har familj och en fru/flickvän som inte tycker de ska spela så mycket", så det blir inte så mycket idag.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Inte lirat under de premisserna på länge, men nåt av det roligaste jag spelat med kollegorna var Serious Sam i coop mode.

Mario Kart i en eller annan tappning är en klassiker med. En fördel med det är att vem som helst kan vinna om man väljer rätt version (läs: versioner där snaking inte ger enorm fördel).

Delta Force blev av något konstigt skäl väldigt poppis i handelsflottan. Lirades väldigt mkt deathmatch i det i mitten av 00-talet på båtarna. Också otroligt kul

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekomendera Trine sjukt roligt spel med samarbete och enkelt att spela

Permalänk
Medlem

Lovers in a Dangerous Spacetime
Helldivers

Sedan vill jag slå ett slag för ett par fysiska brädspel (som även går att hitta onlineversioner av):
Roborally
Ricochet Robots

Permalänk
Medlem

Ingen aning om det fortfarande går att spela, men SpeedRunners har vi haft riktigt kul med tidigare.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Geeks Gaming

Speed runners är alltid fantastiskt, funkar på samma skärm och över nätet. Sen finns också, mover or die, ultimate chicken horse (bygga 2d hinderbana med spännande objekt), Lance a lot.
Vi körde ett tag ultimate chicken horse som fika spel då man lätt hinner det på 15-20 min.

Permalänk
Medlem

Jag och mina kollegor brukar köra rätt ofta under dom mörka månaderna, då blir det ofta dessa spel:
Quake champions
Left 4 dead 2
Among us
Human fall flat
Worms armageddon

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Quake 3 har spelat som fan på tidigare jobb. Eller OpenArena som är samma kod, men andra assets (Q3 släpptes som open source).

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Schack.. Gammalt men fungerar än..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Beror ju på hur många ni är.
Upp till 4 spelare så hade jag spelat L4D2, Overcooked, Worms eller Magicka.

Skrivet av Pelle:

Jag och mina kollegor brukar köra rätt ofta under dom mörka månaderna, då blir det ofta dessa spel:
Quake champions
Left 4 dead 2
Among us
Human fall flat
Worms armageddon

Worms gillar jag starkt, bra tips!

Till alla er som rekommenderar FPS som är vs (ex CS). Tanken är att människor som generellt ej spelar datorspel ska kunna spela så det blir rätt trist när de möter kollegor med flera tusen timmar i CS. Men tackar ändå för de tipsen också

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Boomerang fu

Superkul partyspel

Permalänk
Medlem

Tower fall ascension
Drawful
Golf with your friends
Gang beasts
Ultimate chicken horse
Stick fight: the game
Broforce

Permalänk
Medlem

Golf with your friends tror jag också på. Mario Party om ni någon gång ses bara 4 personer (har förvisso spelat 8 också, där folk har fått gå ihop i lag om 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Worms gillar jag starkt, bra tips!

Till alla er som rekommenderar FPS som är vs (ex CS). Tanken är att människor som generellt ej spelar datorspel ska kunna spela så det blir rätt trist när de möter kollegor med flera tusen timmar i CS. Men tackar ändå för de tipsen också

Goose Goose Duck (Som Among Us fast gratis) kanske kan vara något om man är många.

https://store.steampowered.com/app/1568590/Goose_Goose_Duck/

Permalänk
Medlem

Ultimate chicken horse är kanske det roligaste spelet jag spelat med kompisarna, aldrig skrattat så mycket, osäker på hur många man kan vara dock. Bjöd med min kusin en gång som inte direkt är en gamer alls och han tyckte också det var galet kul och väldigt enkelt att spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Som fortfarande inte har släppts?

Permalänk
Viking
Skrivet av CymbalCrasher:

Som fortfarande inte har släppts?

Alla kan ju få betan nu

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Alla kan ju få betan nu

Verkar fortfarande krävas en rank. Tror inte många är intresserade av att skaffa en sådan för ett team event. Men men, bra att veta.

Permalänk
Viking
Skrivet av CymbalCrasher:

Verkar fortfarande krävas en rank. Tror inte många är intresserade av att skaffa en sådan för ett team event. Men men, bra att veta.

Nej såklart. Skrev det mest för att det var dagen det släpptes till alla.

Annars tycker jag Pummel Party, Among us och golf with your friends är perfekt.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

CS, Minecraft och andra små spel

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.