Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

En shelly puck som ska styra det uttag där z-wave kontrollern sitter. Blir lite jobbigt när man råkar slå av alla uttag och kontrollern som styr detta sitter i ett av dom.

Sedan kom ett kränzle ufo på hjul

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Sveriges (troligtvis) första Uncaged 10.Order lades typ 2h efter announcement.

Permalänk
Medlem

Innuos Pulse Mini streamer.
Riktigt nöjd med appen. En bonus är att den integrerar fint med Sonos-prylarna i kök och sovrum. Inte riktigt lika fullmatad med metadata och inställningsmöjligheter som Roon men å andra sidan gratis och bättre än de flesta appar jag testat

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem

De förra dojorna jag köpte var tyvärr skräp, så blev ett par nya: Viking Hunter GTX! första intrycket är att de är gedigna, men det återstår att se.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Moza R5 bundle. Passade på nu när Inet har sänkt med 1800kr

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

Blev en ny ssd för att ersätta 4 st mindre 2,5-tummare som blivit kvar i datorn alldeles för länge. Skönt att bli av med lite kablar

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Tjusig mono du har, trä eller stålnål ?

Stål, men trä är nog ingen dum idé för ljudet från trumpetpartierna lär inte vara poppis hos grannarna 😅

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

I'm you, but stronger...

Permalänk
Medlem

20-pack Nongshim Shin Ramen, är väl dom godaste "hemlagade" nudlarna jag käkat med lagom hetta.
Testat buldak 2x men dom har ju inte ens en god smak..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

<Uppladdad bildlänk>

20-pack Nongshim Shin Ramen, är väl dom godaste "hemlagade" nudlarna jag käkat med lagom hetta.
Testat buldak 2x men dom har ju inte ens en god smak..

Dem där är riktigt goda! Kan också rekommendera att testa carbonara nudlarna, något mildare än 2x varianten men så mycket godare och blir ännu bättre om man slänger på lite stekt kyckling.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Trött på min Apple Watch som jag ändå inte använder någon smart funktion från annat än när jag är ute och springer eller cyklar, men känner mig naken utan något på armen. Så då fick det bli något lite simplare och stiligare!

Edit: Glömde mitt andra inköp av större (sentimentalt) värde från nu i veckan:

Klockan var egentligen lite för att fira förtjänsten av ovan. (Shodan från Kodokan)

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Dem där är riktigt goda! Kan också rekommendera att testa carbonara nudlarna, något mildare än 2x varianten men så mycket godare och blir ännu bättre om man slänger på lite stekt kyckling.

<Uppladdad bildlänk>

Tack för tipset! Ska kollas in

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Wooting Two HE Samt Vaporesso LUXE XR MAX Kit (vape)

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Det var dags för en uppgradering tyckte jag när det var sänkt pris! 2990 NOK är väl ett bra pris i dagens läge tycker jag.

Permalänk
Medlem

En Eversolo DMP-A6 streamer, bra ljud och riktigt lättjobbad med Roon eller Tidal Connect.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem

Kom flera plaet idag,
Ett par hjul, en träskiva och fästen för bosch L-boxx system som det fick bli att montera ihop, skulle kanske bytt hanskar innan jag monterade skiten, det blev aningen oljigt .

Sedan kom det massa tvättmedel och lite lite kemflaskor till kränzle.

Sist men inte minst en piller låda i läder i stället för min totalt utslitna i plast.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Zaptec elbilladdare. Sitter på 25A och bilen tar emot 40-42ish km per timme.

Här i Norge får vi bidrag om man installerar mer än en energisparande funktion på egendomen så satte in styrning för golvvärmen på badet och vattentanken på samma gång.

Efter bidraget kostade det nog 16ish k men då grävde jag själv ner kabeln till garaget istället för att hyra ut jobbet (har bara matjord och ren sand i backen så var gjort på 3h).

Edit.

Smarthub 2 - så får väl sätta mig in i hur jag ska utnyttja det framöver.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Blev ett nytt tangentbord. Keychron Q7 som jag satt Ink Black Silents V2 i...
Och till elefanten i rummet. Jag köpte helt fel keycaps så jag är en shifttangent kort och sen ser några andra lite wonky ut😐

Gjort lite lätt moddning mest för att få ihop det men ska göra lite annat på det senare!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Kom en present med posten, från mig till mig. 🙂

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Inaktiv

Vart en 12700K för 3100kr när refresh kanske blir dyr.
12700F får jag sälja vidare, Grym liten krabat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Kom en present med posten, från mig till mig. 🙂
<Uppladdad bildlänk>

WOW!
Var har du köpt denna!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

WOW!
Var har du köpt denna!?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11372967 finns i flera butiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

WOW!
Var har du köpt denna!?

Min kommer från Webhallen.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Skrivet av FireFox:

<Uppladdad bildlänk>

Måste testas. Kan man köpa den i någon butik i Stockholm måntro? Eller är det enklast online? Typ
https://www.drakfrukt.se/produkt/samyang-carbo/
Eller
https://jacksvaruhus.se/snabbnudlar/samyang-hot-chicken-ramen...

?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Måste testas. Kan man köpa den i någon butik i Stockholm måntro? Eller är det enklast online? Typ
https://www.drakfrukt.se/produkt/samyang-carbo/
Eller
https://jacksvaruhus.se/snabbnudlar/samyang-hot-chicken-ramen...

?

Online är kanske enklast om du inte har nära till Matvärlden i Veddesta, köper mina nudlar därifrån.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Online är kanske enklast om du inte har nära till Matvärlden i Veddesta, köper mina nudlar därifrån.

Tack! Såg att de ska öppna snart i Kungens kurva, kanske handlar där då 👍

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

I strax över 1 år har jag letat efter ett järnset JPX900 HM.
Alltid varit för sen på bollen...
Igår fick jag äntligen tag på ett!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Rekordmedlem

Jag blev i behov av en mekanisk jobbklocka så det blev en Seiko 5, synnerligen finesslös (o-smart ?) men mekanisk till överkomligt pris, ingen elektronik i den här inte, bara kugghjul o fjädrar

Och så ska den vara lättavläst i mörker.
Lite pyssel med att justera in rätt längd på armbandet men du passar den och jag ska bara komma på hur man ställer den på bästa sätt. Klockan var också rätt tung och det var ju 30 år sedan man hade nått liknade på armen så jag får nog också träna så jag orkar bära den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT-770 Pro.
Köptes av en här på Sweclockers

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Blev ett nytt tangentbord. Keychron Q7 som jag satt Ink Black Silents V2 i...
Och till elefanten i rummet. Jag köpte helt fel keycaps så jag är en shifttangent kort och sen ser några andra lite wonky ut😐
https://i.imgur.com/8GsS7wi.jpg
Gjort lite lätt moddning mest för att få ihop det men ska göra lite annat på det senare!

Jag har för mig att Maxgaming ska ha nersatt pris på ett set keycaps som bör komplettera ditt bord.
https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/q1-q2-k2-pbt-keycap-set-i...