Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Devialet Expert 220 Pro integrerad förstärkare.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Blev en första speldator till dottern, samt att jag passade på att uppgradera själv.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Den lilla lyften jag köpt är bra men saknar längd för att kunna lyfta volvons lyftpunkter som är generöst långt ifrån varandra. Fick bli en träbalk och lite hålplåtar. Man kan köra på rekommenderade skum grejer man lägger mellan bil och lyft men dom kostade allt för mycket. ca 1800 för 2 och dom går nog sönder rätt snabbt. Detta kostade under 500 kr och håller nog rätt länge.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Blev en första speldator till dottern, samt att jag passade på att uppgradera själv.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Dottern blev glad för ett 4090..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Dottern blev glad för ett 4090..

Ohh yes! 😂

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Rekordmedlem

Var förbi på secondhanden och släpade med mig en sån här för att ha som dekoration.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Två askar Cohiba Robusto (50 st totalt) direkt från Kuba (kusin gift med en exkuban, så de är på Kuba en gång per år och köper med hem till mig).

Permalänk
Medlem

Lite fler delar till kommande uppgradering.
Nu väntar jag bara på Intel refresh och sen
är nya burken redo några år framöver.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Den lilla lyften jag köpt är bra men saknar längd för att kunna lyfta volvons lyftpunkter som är generöst långt ifrån varandra. Fick bli en träbalk och lite hålplåtar. Man kan köra på rekommenderade skum grejer man lägger mellan bil och lyft men dom kostade allt för mycket. ca 1800 för 2 och dom går nog sönder rätt snabbt. Detta kostade under 500 kr och håller nog rätt länge.
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Införskaffade också förra veckan två fyrkantsrör till servicelyften.
Riktigt nice med quickjack, så smidig att ställa undan när man inte använder den.

Permalänk
Medlem

Fick bli och byta min för stora NR200P mot ett LOUQE Ghost S1 MkIII.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Var förbi på secondhanden och släpade med mig en sån här för att ha som dekoration.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Fint skick. Skulle tro att den spelar rätt bra med en ny nål. Svalanders har säkert om du skulle vilja använda den för dess egentliga syfte.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Devialet Expert 220 Pro integrerad förstärkare.

<Uppladdad bildlänk>

Grattis till badrumsvågen och troligtvis den volymkontroll med bäst "knob feel" i hela hifibranschen. har den en SAM-inställning för dina högtalare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Grattis till badrumsvågen och troligtvis den volymkontroll med bäst "knob feel" i hela hifibranschen. har den en SAM-inställning för dina högtalare?

🙏
Ja volymkontrollen är fin! Enda klagomålet möjligtvis är att den vart ultimat om de satt en skärm på så man såg inputs.
Har SAM-inställning. Testat lite fram och tillbaka men ca 80 % sam känns bra nivå för mig

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dreijer:

Fint skick. Skulle tro att den spelar rätt bra med en ny nål. Svalanders har säkert om du skulle vilja använda den för dess egentliga syfte.

Jo den ska renoveras dvs rengöras, smörjas och ny nål eller pickup för det verkar vara originalpickupen på den, en Ortofon VMS20ED Mk 2, en skaplig pickup en gång i tiden men jag är ganska säker på att den spårar dåligt idag även om nålen inte är utsliten för upphängningen lär inte vara fräsch så här 45 år senare.

Spelaren funkar, den har autoretur av tonarmen och enligt stroboskopet på den roterar den stabilt och man kan trimma in rätt varvtal, rejält tung är den också för att vara en "paketgrammofon" 9,5 kg.
Mitsubishi är ju också ett ganska udda märke på hifi men jag antar att spelaren är skapligt bra och definitivt mycket bättre än vad man får nytt för samma pengar, vet inte ens om det går att köpa sämsta skitplastspelaren för 500 kr.
Jag kanske kostar på den en ny pickup för ett par tre tusingar om den verkar kunna hantera nått sånt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Man kan köra på rekommenderade skum grejer man lägger mellan bil och lyft men dom kostade allt för mycket. ca 1800 för 2 och dom går nog sönder rätt snabbt.
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Haft mina skumgummi i 10-15år för hobbybruk och dom lär hålla lika länge till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Haft mina skumgummi i 10-15år för hobbybruk och dom lär hålla lika länge till

Kanske dom inte är så klena som jag tycker de verkar?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Nya Samsung QN95B 85" TVn och ett par spel till:

Permalänk

Tänkte ge mig på att ta mc-kort

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Blev med hus

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Tänkte ge mig på att ta mc-kort

https://i.imgur.com/vgOknPt.jpg

Förnuftig första hoj!
Minns att dom hade mt-07 på trafikskolan och sådant rolig och lätt hoj att komma igång med. Trevlig karaktär på motorn med.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Blev med hus

<Uppladdad bildlänk>

Helvete vad drömmigt. Det kan inte varit gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Helvete vad drömmigt. Det kan inte varit gratis.

Nej men heller inte dyrt

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Nej men heller inte dyrt

Får man fråga ungefär var det är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Får man fråga ungefär var det är?

Södra Sverige 🇸🇪

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Förnuftig första hoj!
Minns att dom hade mt-07 på trafikskolan och sådant rolig och lätt hoj att komma igång med. Trevlig karaktär på motorn med.

Faktiskt därav valet. Har bara kört några gånger privat nu men är ju otroligt lättkörd och ändå bra drag när man ger den lite gas!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Tänkte ge mig på att ta mc-kort

https://i.imgur.com/vgOknPt.jpg

Härligt!

Skrivet av NoNamesWayne:

Förnuftig första hoj!
Minns att dom hade mt-07 på trafikskolan och sådant rolig och lätt hoj att komma igång med. Trevlig karaktär på motorn med.

Håller med! Dock tröttnar man snabbt och vill ha mer effekt

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

På tal om nålar och gamla skivor fick jag äntligen hem en renoverad ljuddosa till grammofonen idag

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Ny telefon, väldigt nöjd. Bytte ifrån iPhone till Android, lite roligt att köra något annat ett tag!
Tog en deal på Comviq, så inväntar mitt Playstation 5 som ingick i dealen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Gorian:

På tal om nålar och gamla skivor fick jag äntligen hem en renoverad ljuddosa till grammofonen idag

<Uppladdad bildlänk>

Tjusig mono du har, trä eller stålnål ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

KBDFANS simple green keycaps (Förövrigt till salu..)