Skitdatorn ska få sin nya ägare! (3570k, 16gm ram, RX 5700 XT mm)

Permalänk
Medlem

Skitdatorn ska få sin nya ägare! (3570k, 16gm ram, RX 5700 XT mm)

Gjorde en annons tidigare som togs bort bland annat på grund av bristande rubrik men också då annonsen innehöll en lek (tävling). Eftersom jag har fått många PM så skapar jag en ny annons med de som har förstatjing på datorn, så inga nya PM behöver skickas såvida ingen av de som redan anmält intresse är intresserade av datorn.

Nedan är en turlista på de tre användarna som i första hand får datorn om intresset kvarstår.

1. @Grandahl98 (kl 11:12)
2. @Toss3 (kl 13:38)
3. @snskiller (kl 21:55)

Specifikationer:
CPU: 3570K
RAM: Corsair Vengeance 16GB
Vattenblock: EKWB
Chassi: Fractal Design Arc
Grafikkort med vattenblock: RX Vega 64
Grafikkort med luftkylare: RX 5700 XT (no brand?)
SSD: 240GB Kingston A400
HDD: Seagate 500GB
PSU: TX 650
Chassifläktar: Be Quiet Pure Wings 140mm

Läs hela annonsen här

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Min Systerson skulle bli överlycklig för en sån dator. Han spelar Minecraft på en gammal laptop i 720p just nu.
Så jag skriver upp mig på listan. //Mattias

Visa signatur

Nya Datorn:M/B:ASUS B550-F|CPU:AMD Ryzen 9|RAM 64GB|Disk:2x1TB M.2|GPU:Radeon 5500xt 8GB|Chassie:Fractal Design Define R7|Skärm:48"4K LG|
Server:M/B:Asus M4N78 SE|GPU:GF8600GT|CPU:AMD Phenom2 X4 2.8Ghz|RAM:8Gb|B]SSD[/B]:Corsair Force 3 120GB|Chassie:Fractal Design Define R2|
HTPC:M/B:MSI 880gma-e45|GPU:ASUS Radeon HD 7770|CPU:AMD Athlon2 X6 3,2Ghz|RAM:Corsair XMS3 12GB|SSD:OCZ 64gb|OD:Samsung Bluray|Chassie:Chieftec Hi-Fi HM-02SL

Permalänk
Medlem

Rulla oddsen och se vad man får

Permalänk
Officiell jultomte

Kul grej! Synd att originaltråden blev borttagen

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Det var riktigt roligt försöka sig på det hela. Även om man inte är med bland dom som har första tjing ska du ha tack för en rolig upplevelse iaf😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Det var riktigt roligt försöka sig på det hela. Även om man inte är med bland dom som har första tjing ska du ha tack för en rolig upplevelse iaf😃

Kan tydligen inte redigera min kommentar men du verkar ha glömt moderkortet i listan där😉

Permalänk
Medlem

Känner en som sitter på ett GTX 460 med tight ekonomi som skulle få enormt stor lycka av denna. Kan t.om. uppgradera den med en 1600x jag har liggandes hemma så blir det lite bättre balans mellan GPU/CPU.

Visa signatur

Serverdator

Permalänk
Administrativ avgift

Trevligt att du söker mer uppmärksamhet men kunde du inte bara skickat ett pm till intressenterna istället för att göra en ny annons ? Och såklart då skippat och att länka till tuben ....

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Nu är datorn upphämtad av @Grandahl98

Skrivet av ztereoid:

Min Systerson skulle bli överlycklig för en sån dator. Han spelar Minecraft på en gammal laptop i 720p just nu.
Så jag skriver upp mig på listan. //Mattias

Jag hade tänkt att jag kunde sätta ihop en par burkar framgent till folk som är i behov av bättre dator men utan ekonomiska förutsättningar. Vet inte exakt hur och var då jag får uppfattningen av att SweClockers inte verkar uppskatta den här typen av annonser.

Skrivet av DeNnalol:

Känner en som sitter på ett GTX 460 med tight ekonomi som skulle få enormt stor lycka av denna. Kan t.om. uppgradera den med en 1600x jag har liggandes hemma så blir det lite bättre balans mellan GPU/CPU.

Skicka ett PM så kan jag skicka över ett bättre grafikkort, typ ett GTX 770 eller bättre beroende på vad jag har liggandes, men definitivt bättre än ett 460 iaf. Har även lite andra delar liggandes så kanske kan bistå med nå ram-stickor eller vad som nu kan behövas

Skrivet av andra94:

Trevligt att du söker mer uppmärksamhet men kunde du inte bara skickat ett pm till intressenterna istället för att göra en ny annons ? Och såklart då skippat och att länka till tuben ....

Jo jag testade det först, men fastnar i spam-filter efter några enstaka PM och ville såklart nå ut till alla som hade visat sitt intresse och lagnt ner tid på att gissa. Eftersom det även var några som kom direkt från Youtube så "behövde" jag ju ändå spela in nåt att ladda upp så då skickade jag det här med.

Jag förstår inte riktigt vad problemet med att skicka en Youtube-video är? Vill man inte se så är det väl bara att inte titta? Jag är ingen youtuber och tjänar inte en krona på att göra en video och skicka härr. Men jag noterar att det inte uppskattades så får jag väl fundera en extra vända innan jag tänker på att göra något liknande i framtiden

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.