Vilket VR ska jag köpa detta året?

Permalänk
Medlem

Vilket VR ska jag köpa detta året?

Vilket VR ska jag köpa detta året (siktar på black friday, julhandel, mellandagarna)? Några tankar om dem jag känner till.

• Meta quest 3 - släpps snart och verkar bäst hittills.

• Pico - Pico 4 är mer som MQ 2 men nästan samma prislapp. Annars verkar den bra men kanske något uråldrig.

• Apple Vision Pro - För dyr.

• PS5 VR - Har ett PS4 och ser idag ingen mening att uppdradera till PS5 och knappast bara för VR.

Permalänk
Medlem

Vänta tills Meta Quest 3 är släppt och se vad folk säger som testat den (och inte får betalt för det!)? Det kan ju även dyka upp andra saker tills dess. Vet inte om man kan förvänta sig några större rabatter redan i år på den dock...

Apple Vision Pro hade jag gärna viljat köpa detta året, men den släpps inte förrän nästa år och till en början bara i USA. Skulle inte förvåna mig om vi i Sverige får vänta till 2025 eller ännu längre.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av martin79:

Vilket VR ska jag köpa detta året (siktar på black friday, julhandel, mellandagarna)? Några tankar om dem jag känner till.

• Meta quest 3 - släpps snart och verkar bäst hittills.

• Pico - Pico 4 är mer som MQ 2 men nästan samma prislapp. Annars verkar den bra men kanske något uråldrig.

• Apple Vision Pro - För dyr.

• PS5 VR - Har ett PS4 och ser idag ingen mening att uppdradera till PS5 och knappast bara för VR.

Beror väl helt på vad du är ute efter? Vilket grafikkort du vill ha? Vilka funktioner? Trådlöst? Tråd? Kvalite?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Meta Quest känns som den är bättre, även om prestanda på pappret är lägre. Supporten för enheten är större än de andra märkena. Lite som med Raspberry Pi. Den är inte snabbast, men har bäst mjukvarustöd.

Jag har fortfarande bara en Quest 1 som jag kör med, tycker den fungerar bra att streama från PC om man har det behovet.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Av dessa alternativ, vänta på Quest 3

Pico 4 är ett bra headset, bättre tekniskt och billigare än Quest 2 men kommer bli omsprungen av Quest 3.
Apple Vision är nog inget alternativ alls om du tänkt spela.
PSVR2 är bra men du kan inte köra stsnd alone eller mot pc och så är det trådat

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc