Apple avtäcker Iphone 15 tisdag klockan 19:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swerkelina:

Hyffsat vattentät telefoner som det går att byta batteri på hade vi i början av smartphone-boomen. Sen vet jag faktiskt inte om man egentligen behöver ha den nivå av vattentäthet som körs idag?

Jo jag kommer ihåg de telefonerna med gummipackning på bakre luckan, men det uppstod snabbt problem om ens ett hårstrå kom emellan packningen, då dog telefonen när man ville skölja av den.

Men helt ärligt så vill inte jag tillbaka till de där plastluckorna på baksidan, man tappade telefonen och då flög både lucka och batteri iväg. 😅

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Jumpcut:

Att dom säger att det är den bästa dom någonsin gjort, jamen det är ju sen gammalt det gör dom ju alltid om allt. Däremot missade jag det där om "hur det kommer förändra människors liv". Sa dom verkligen det på det viset? För det är ju isf sjukt.

Om jag inte hörde fel så var det i stil med det ja.
Nu presenterar de Always on Display?

Permalänk
Medlem

Saknar verkligen apples "runda" designspråk, har svårt för att hålla i en "planka" oskönt med en rektangulär pjäs jämfört med exempelvis 11 pro.

Visa signatur

▰ RTX 4070 Super ▰ Ryzen 5 7500F ▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32Gb 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2 ▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Skrivet av Dem8n:

Jo jag kommer ihåg de telefonerna med gummipackning på bakre luckan, men det uppstod snabbt problem om ens ett hårstrå kom emellan packningen, då dog telefonen när man ville skölja av den.

Men helt ärligt så vill inte jag tillbaka till de där plastluckorna på baksidan, man tappade telefonen och då flög både lucka och batteri iväg. 😅

Det var ju det bästa med dom! Var ju bara att montera ihop igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Det är ju väldigt kul att de först säger att deras produkter är helt klimatneutrala och i en av promovideorna för iPhone 15 visar de när användaren tar med sig telefonen till flygplatsen, genom säkerhetskontrollen och sedan på planet...

Samtidigt, tycker det är ärligare än att låtsas som att flyget inte existerar. Alla bolag får ju göra sin del för att bli klimatneutrala.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

Saknar verkligen apples "runda" designspråk, har svårt för att hålla i en "planka" oskönt med en rektangulär pjäs jämfört med exempelvis 11 pro.

Jag håller med men jag tyckte de rundare gles ur handen lättare, men med plastskal på så blir den lite rundare i kanterna.

Permalänk
Medlem

Så implikationen av att 15 pro har den första USB 3.0... är att 15 kör USB 2.0?

Permalänk
Medlem

Vem fan kommer använda ray tracing med telefonen?

Permalänk
Medlem

Ray tracing.. Finns det mobilspel med raytracing?

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför de pratar så mkt om spel hela tiden, sitter verkligen folk och spelar så mkt högpresterande spel på sin mobil?
Trodde det var vikt åt dator/konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Förstår inte varför de pratar så mkt om spel hela tiden, sitter verkligen folk och spelar så mkt högpresterande spel på sin mobil?
Trodde det var vikt åt dator/konsol?

Finns en hel drös med spelare som bara spelar på telefonen. 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Förstår inte varför de pratar så mkt om spel hela tiden, sitter verkligen folk och spelar så mkt högpresterande spel på sin mobil?
Trodde det var vikt åt dator/konsol?

Mobilspel är poppis i asien och det drar in stora pengar.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Mobilspel är poppis i asien och det drar in stora pengar.

Då förstår jag bättre! Jag är säkert för gammal

Permalänk
Medlem

Måste vara några av de tråkigaste färgerna ever.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Så implikationen av att 15 pro har den första USB 3.0... är att 15 kör USB 2.0?

Ja iom att 15 kör A16 som inte har stöd för USB 3.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Då förstår jag bättre! Jag är säkert för gammal

Och kanske för lite asiat Olika demografier använder telefonerna väldigt olika.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Egentligen borde dom göra en modell med sämre kamera som kostar mindre. Inte alla är fotointresserade. Det är alltid så stort fokus på just kamerorna.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Strålspårning i hårdvara på A17 lovar ju gott för M3 när den kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molvin:

Vem fan kommer använda ray tracing med telefonen?

är inte mobil spelandes det största i världen, vill jag minnas.
så det finns väl en och annan finnig unge där ute som kommer att göra det.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bit010:

Egentligen borde dom göra en modell med sämre kamera som kostar mindre. Inte alla är fotointresserade. Det är alltid så stort fokus på just kamerorna.

Är väl det som 15 är...

Permalänk
Medlem

Just Macrofoto är något jag kommer prova på och jämföra mot systemkameran med en stor bökig macrolins, det har såklart olika användsningsområden men jag fotar ofta macro på stillastående objekt.
Vore riktigt nice om den funkar bra nog.

Permalänk
Medlem

Nice med oförändrat pris, i dollar dvs.

Permalänk
Medlem

Inget dåligt pris! Trodde betydligt högre! Sen blir det högre givetvis, men grundpriset var en surprise!

Permalänk
Medlem

så de höjde inte priset ändå. grymt.
synd bara att det kommer kosta en njure i Sverige ändå

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Inga prishöjningar i USD var oväntat men det återstår att se hur illa svenska priser är.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Vad skulle apple watch kosta?
Missade lite i början av eventet.

Permalänk
Medlem

Yes, spatial video för Vision!

Resten struntar jag i.

Permalänk
Viking
Skrivet av Dem8n:

Vad skulle apple watch kosta?
Missade lite i början av eventet.

9:an $399
Ultra 2: $799

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Vad skulle apple watch kosta?
Missade lite i början av eventet.

250$ för SE
400$ för 9
800$ för Ultra 2

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Blir det ESim eller kommer det finnas vanligt som för modellerna utanför USA?