Komplett Geek Week och Bonanza 8 - Diskussion

Permalänk
Medlem

En ipad för halv priset?

Visa signatur

7800x3d, 4090 strix, aw3423dw.

Permalänk
Medlem

Kul med kampanjer, men första som ligger på dagens tema, "Apple HomePod mini" har legat på samma pris som ordinarie pris i många andra butiker och den var dessutom och dippade under tusenlappen för bara någon vecka sen hos andra.
Efter det så slutade jag titta på resten av produkterna i listan

Permalänk
Medlem

@Komplett önskar ett grymt pris på Corsair SF 750 på bonanzan

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Munya:

Tack Erik, Nu förstår jag bättre. Jag ber om ursäkt för mina kommenterar om "rea". Man kan kalla Geek Week till veckans tips och inte nödvändigt att det ska vara rea på de saker. Man ska se det som mera Tips och kan förekomma några rea på grejorna. Bonanzan är den dagen vi ser framemot

Skrivet av ChipZ:

Framförallt när det står i marknadsföringen, "nya deals varje dag". Då förväntar man sig ändå lite deals.

Skrivet av SpaceAce:

” ✅ Massvis av drops och erbjudanden hela veckan ut”

Klart man tolkar en sådan text som att det kommer vara en kampanjsida där det en gång om dagen kommer komma tips på datorprylar där 90% av dem är till ordinarie pris. De andra 10% är prissänkta så att de hamnar ungefär på samma nivå som ordinarie pris hos era konkurrenter och egna ägda bolag.

Självklart ska man tolka texten så, det är ju självklart nu när jag läser det en andra gång, kul kampanj 👍🏻

Skrivet av Gender Bender:

Är det tänkt att Geek Week ska ha några deals, eller är det bara ett skyltfönster för vad som finns? Knappt någonting är ju nedsatt.

Detta är andra gången vi kör en Geek Week men uppenbarligen har vi inte lyckats nå fram med kampanjbudskapet och det får vi ta på oss. Till kommande kampanjer får vi helt enkelt se över innehåll och budskapet och försöka förbättra det vi gör.
Geek Week är en kampanj som blandar (nördiga) artiklar, diskussioner här på SweC, tävlingar och erbjudanden. I mixen har vi även lagt in ett litet urval av allt vi har i sortimentet som kan fungera som inspiration och väcka intresset för att utveckla sin nördighet eller testa något nytt.

Exempelvis dagens tema som är Smart hem där vi blandade in produkter som kan vara inspirerande. Exempelvis Raspberry Pi där vi inte har bäst pris men ett OK pris bland de ÅF som har grön lagerstatus. Men det finns såklart en del vi bommat på. Vi missade uppenbarligen målet med b.la. Yale-låsen. Vi är mycket medvetna om att våra kunder är pålästa och använder ex: prisjakt för att jämföra priser och försöker inte förklä ordinariepriser till något annat med hjälp av "spexig grafik" och "nördigt namn".

Kort sagt så förstår vi att vi missade målet och har därför uppdaterat kommunikationen samt styrkt många av de produkter som skulle varit med i kampanjen under kommande dagar.

Skrivet av MrCrab:

Ok, tack för förtydliggande. Ett tips i all välmening är att i framtiden inte lägga en timer för att släppa tips på bra komponenter, blir lätt missförstånd då när det är lite otydlig information.
Tack hursomhelst för att ni gör det här trots oss gnällspikar

Tack för tipset. Vi förstår att det kan bidra till orealistiska förväntningar och har tagit ner nedräkningarna nu.

Skrivet av hax1:

Det är ju en diskussionstråd.

Vi kan inte hjälpa att det inte finns några deals att diskutera och att tankarna som förekommer är missnöje och besvikelse.

Du citerade ett stycke ur vårt inlägg som specifikt är för Bonanza. Tidigare Bonanzor har haft en egen tråd där ni i communityt kunnat önska och föreslå vad som ska komma på fredagens kampanj. Uppmaningen var att ni kan önska och diskutera erbjudanden inför och under Bonanzan, inte Geek Week specifikt. Men det finns såklart ett behov av det också
Men glöm inte önska, Bonanzans utbud baseras till stor del på vad ni önskar.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tack för förtydligande Erik!

Till bonanzan tycker jag följande hade varit trevligt
B650/B650M bräda
PSU kring 750-850w. Gärna modulär/passiv

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja lägga till ett önskemål om ett skapligt moderkort med B550M

Permalänk
Medlem

PlayStation 5 fifa bundle till reapris skulle vara den bästa dealen för mig 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av azizbek:

PlayStation 5 fifa bundle till reapris skulle vara den bästa dealen för mig 😁

Fifa finns ju inte längre! Tror det heter FC24

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Fifa finns ju inte längre! Tror det heter FC24

My bad, självklart menade jag FC24 bundle 😁

Permalänk

Eftersom vi ändå är igång och önskar saker så vill jag nämna (som andra redan gjort)
Radeon RX 7900 XTX 24 GB.
Något nätaggregat med 1000W
RAM-minnen 32GB 6000Mhz.
Samt slutligen rygga skribenten ovan som föreslog en PS5-bundle med FC24.

Permalänk
Medlem

Hade varit nice med processorer och moderkort åt budgethållet under Bonanzan.
Även tangentbordsprylar för custombyggen.

Permalänk
Medlem

Önskar i sedvanlig ordning en snurrdisk modell större, gärna WD Ultrastar DC HC550 3,5'' HDD 18TB!

Permalänk
Medlem

Något trådlöst gaming headset allra helst:
Audeze Maxwell

Permalänk
Medlem

Router med wifi6E 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Önskar bra pris på 5800x3d. Letat länge nu

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Inaktiv

Kommer ni sälja 4090 FOunders edition?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon352238:

Kommer ni sälja 4090 FOunders edition?

Är proshop som är exklusiv återförsäljare av dom för norden tyvärr :/ om det inte har ändrats?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Gärna några beyerdynamic lurar såsom dt990 eller liknande för en bra peng hade varit
(Swe)Klockrent 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

@Komplett önskar ett grymt pris på Corsair SF 750 på bonanzan

Åh, instämmer! Även ett AM5 itx-moderkort vore trevligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Men glöm inte önska, Bonanzans utbud baseras till stor del på vad ni önskar.

//Erik

Skulle gärna se ett billigt NVME-kabinett att slänga in en gammal/utbytt/extra NVME-enhet i för att kunna köra lite backup eller liknande. Något enkelt. Tänk ICA Basic 😄

Permalänk
Medlem

2TB eller 4TB billig NVME av kvalité dvs DRAM och PCIE4 1000kr resp 2000kr...
Eller siktar jag för lågt? Säg 750kr och 1500kr då

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Önskelista:
AM5 moderkort
7800xt/4060ti/4070
Netgear Orbi RBK762S

Permalänk
Medlem

Hmm. Torsdagstävlingen ser inte frisk ut, avklippt i botten så rutan för svar 6 syns men inget under. Detta i min Firefox i alla fall.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Göteborgaren:

Är proshop som är exklusiv återförsäljare av dom för norden tyvärr :/ om det inte har ändrats?

Jag vet tyvärr inte :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon352238:

Jag vet tyvärr inte :/

Enbart proshop för FE

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Du citerade ett stycke ur vårt inlägg som specifikt är för Bonanza. Tidigare Bonanzor har haft en egen tråd där ni i communityt kunnat önska och föreslå vad som ska komma på fredagens kampanj. Uppmaningen var att ni kan önska och diskutera erbjudanden inför och under Bonanzan, inte Geek Week specifikt. Men det finns såklart ett behov av det också
Men glöm inte önska, Bonanzans utbud baseras till stor del på vad ni önskar.

//Erik

Attans, miss av mig.

Men ni ska ha beröm för att ni bemöter kritiken väldigt bra, och det känns som att ni tar till er av de åsikter som ges.

För att bidra till den tänkta diskussionen, så önskar jag mig bra pris på 7800x3d och väldigt bra pris på 7900xtx

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara fel med "Komplett Build 9 - 7950X"

Vilken GPU gäller egentligen?

Permalänk
Medlem

@Komplett En rejäl sänkning av priset på 5800X3D skulle göra min son nöjd. Kommer säkert inte att hända men man kan ju önska iaf

Permalänk
Medlem

Ett Lian Li Lancool 216 vore ju trevligt, tillsammans med ett 7800 XT. Då kan man börja lite smått med en uppgradering

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@komplett Den föräldralösa pojken på min gata önskar sig ett bra B650 moderkort från Bonanzan. Hoppas inte lille Timmy blir besviken (igen) imorgon.